Bertone GB110: Το hypercar των 1.100 ίππων με καύσιμο από πλαστικό (photos)


Στη συμπλήρωση των 110 χρόνων από την ίδρυσή του, ο οίκος Bertone επιστρέφει δυναμικά με το εντυπωσιακό, πρώτο hypercar της νέας εποχής του.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: BERTONE
  • 21/12/2022

Η αρχή της νέας εποχής, το πρώτο από τα πολλά limited edition exclusive cars που θα ακολουθήσουν ή αλλιώς το hypercar που θα κινείται χρησιμοποιώντας καύσιμο από πλαστικά απόβλητα.

Αυτό είναι το Bertone GB110, το κεντρομήχανο διθέσιο hypercar με το οποίο ο οίκος Bertone επιστρέφει δυναμικά στο προσκήνιο, γιορτάζοντας τα 110 χρόνια από την ίδρυση της εταιρείας.

Ένα υπεραυτοκίνητο, που αποδίδει ισχύ 1.100 hp (1.116 PS) και ροπή 1.100 Nm, σύμφωνα με όσα τόνισε στην online παρουσίαση ο Jean-Franck Ricci, ο οποίος μαζί με τον αδερφό του Mauro, απέκτησε την Bertone το 2020, μέσω της εταιρείας Ideactive.

Η Bertone δεν έδωσε πληροφορίες για το είδος του κινητήρα ή τη χωρητικότητά του, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι μπορεί να «γυρίζει» μέχρι τις 8.400 rpm. Υπερηφανεύεται ότι χρειάζεται μόλις 14 sec. για να επιταχύνει από 0 έως 300 km/h. Τα πρώτα 100 km/h έρχονται σε 2,9 sec. και τα 200 km/h σε 6,79 sec. ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 380 km/h.

Η GB110 είναι τετρακίνητη και διαθέτει 7τάχυτο κιβώτιο, το οποίο δεν διευκρινίζεται αν είναι αυτόματο ή χειροκίνητο.

Θα πατά πάνω σε σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου 21 και 22 ιντσών, ενώ θα παραχθεί σε μόλις 33 αντίγραφα, το πρώτο εκ των οποίων θα είναι έτοιμο να παραδοθεί την άνοιξη του 2024.

Το καύσιμο του κινητήρα θα προέρχεται από πλαστικά απόβλητα. Η εταιρεία Select Fuels θα μετατρέπει τα πολυανθρακικά υλικά σε ένα είδος καυσίμου που θα μπορεί να «τροφοδοτήσει» τον κινητήρα.

Όσο για το πλαίσιο της GB110, «βασίζεται σε εξαρτήματα γερμανικού κατασκευαστή», σύμφωνα με την εταιρεία, η οποία δεν έδωσε περισσότερες πληροφορίες.

Η εξωτερική σχεδίαση εμπνέεται από τα σφηνοειδή οχήματα που κατασκεύαζε ο οίκος τη δεκαετία του 1950 και το ’70, όπως η Lancia Stratos HF Zero, τιμώντας το πλούσιο παρελθόν του.

Το μπροστινό μέρος εναρμονίζεται με το υπόλοιπο σώμα μέσω μιας αντίθεσης απαλών επιφανειών και οριζόντιων γραμμών. Αυτό υπογραμμίζει την ισχυρή ταυτότητα του αυτοκινήτου, η οποία διατηρεί την ιταλική παράδοση από κομψά αυτοκίνητα.

Η GB110 σχεδιάστηκε «για επιδόσεις αλλά και για καθημερινή χρήση, με προτεραιότητα την εργονομία και την άνεση», σύμφωνα με τον Jean-Franck Ricci. Απευθύνεται σε πελάτες που εκτιμούν την ιστορία και την κληρονομιά του Bertone αλλά και σε όσους αγαπούν τα sportscars με εξαιρετικές επιδόσεις.