Πολλοί είναι αυτοί που πιστεύουν ότι το πρώτο Μ μοντέλο που κυκλοφόρησε η BMW ήταν το Μ1. Κάτι τέτοιο δεν ισχύει αφού η ιστορία έχει καταγράψει πως το συγκεκριμένο γράμμα “φορέθηκε” για πρώτη φορά από το BMW 530 MLE περίπου στα μέσα της δεκαετίας του 1970, δύο χρόνια πριν την εμφάνιση του M1.
Όλα ξεκίνησαν απ' τον διακαή πόθο της BMW Νοτίου Αφρικής να συμμετάσχει στους αγώνες Modified Production Series. Για να το πετύχουν σήκωσαν το τηλέφωνο το 1976 και ζήτησαν τη βοήθεια του έμπειρου οδηγού αγώνων και επικεφαλής της BMW Motosport, του Γερμανού Γιόχεν Νίρπας.
BIG DEALS
- Κλείσε ΤΩΡΑ το Ford Puma με προστασία τιμής και προνομιακό επιτόκιο από 1,99%.
- Νέο Ford Kuga: Τώρα διαθέσιμο με "κλειδωμένη" τιμή και χαμηλό επιτόκιο!
- Mustang Mach-E: Αποκτήσετε τη τώρα με εγγυημένη τιμή και επιτόκιο 1,99%!
- Μοναδικά προγράμματα χρηματοδότησης
- Ο πιο εύκολος τρόπος να κλείσεις On Line αυτοκίνητο
Η επιλογή τους αποδείχτηκε “bingo” μιας και υπήρχε ένα ζευγάρι BMW Series 5 πρώτης γενιάς (Ε12) που είχαν στήσει τη δική τους αυτοκρατορία, κερδίζοντας 15 στους 15 αγώνες στην πρώτη τους σεζόν. Μάλιστα, οι επιτυχίες τους συνεχίστηκαν και για τα επόμενα τρία χρόνια, κατακτώντας ισάριθμα πρωταθλήματα, ενώ μέχρι και το 1985 όπου αποσύρθηκαν είχαν γράψει αρκετές χρυσές σελίδες στην ιστορία των αγώνων.
Για να μπορέσει, λοιπόν, η BMW Νοτίου Αφρικής να πάρει το “πράσινο” φως και να διαγωνιστεί έπρεπε να έχει βγάλει πρώτα από την γραμμή παραγωγής τουλάχιστον 100 αυτοκίνητα της πρώτης γενιάς BMW Series 5. Και το έκανε δίνοντάς τους την ονομασία 530 MLE (Motosport Limited Edition). Το 1976, λοιπόν, 110 μονάδες του Type 1 βρήκαν κάτοχο ενώ την επόμενη χρονιά το έργο επαναλήφθηκε με το Type 2 να φτάνει σε 117 αγοραστές. Μπορεί το 530 MLE να μην έφερε τον διάσημο κινητήρα που είχε κερδίσει όποιον έβρισκε στο διάβα του, ωστόσο είχε διατηρήσει πολλά στοιχεία που το έκαναν ξεχωριστό: V6 κινητήρα 3 λίτρων, 200 ίππων, 277 Νm, 208 km/h τελική ταχύτητα και 9,3'' στα 0-100 km/h!
To 2018 η BMW Νοτίου Αφρικής έπεσε πάνω σε ένα από τα συλλεκτικά 530 MLE (το νούμερο #100) το οποίο είχε στην κατοχή του ο manager της αγωνιστικής της ομάδας, Peter Kaye-Eddie. Η κατάσταση του δεν ήταν η καλύτερη, ωστόσο, αμέσως τέθηκε σε εφαρμογή ένα project αναγέννησης το οποίο κράτησε σχεδόν έναν χρόνο και στο τέλος κατάφερε να του δώσει πίσω τη χαμένη λάμψη του καθώς και τον μύθο που το συνοδεύει.