Bugatti Mistral: To κύκνειο άσμα του W16 με ένα εντυπωσιακό roadster 1.600 PS


Όλα τα ωραία έχουν ένα τέλος και ο 16κύλινδρος κινητήρας της Bugatti δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση. Μετά από 20 χρόνια λαμπρής πορείας ο επίλογος γράφεται με την παρουσίαση της ομορφότερης –κατά κοινή ομολογία- Chiron που είδαμε ποτέ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΑΡΜΠΕΑΣ, ΦΩΤΟ: BUGATTI
  • 20/8/2022

Τίτλοι τέλους για τον θρυλικό κινητήρα W16, τον μοναδικό 16κύλινδρο σύνολο που χρησιμοποιήθηκε σε αυτοκίνητα και ο οποίος για σχεδόν 20 χρόνια αποτέλεσε την καρδιά των αρκετών εκ των μοντέλων της Bugatti. Η γαλλική φίρμα αποφάσισε στο κλείσιμο αυτού του σημαντικού κομματιού της ιστορίας της να το συνδυάσει με την αποκάλυψη της πιο όμορφης Chiron που έχουμε δει ποτέ.

Η Buggati W16 Mistral Roadster είναι το τελευταίο μοντέλο που θα βγει στον δρόμο με τον 8λιτρο σύνολο και το sold-out των 99 μονάδων που θα παραχθούν, όπως ανακοινώθηκε από τον κατασκευαστή, δεν προκαλεί καμία απολύτως εντύπωση.

Το όνομα Mistral προήλθε από τον γαλλικό άνεμο που φυσάει στην κοιλάδα του Ροδανού, στη νότια Γαλλία και τονίζει τον roadster χαρακτήρα της πρότασης. Η αλήθεια είναι ότι τη συγκεκριμένη ονομασία δεν τη συναντάμε για πρώτη φορά, αφού την ίδια επιλογή είχε κάνει και η Maserati τη δεκαετία του 60’ με το διθέσιο coupe μοντέλο της.

Μπορεί ο σχεδιασμός να πάτησε ουσιαστικά πάνω στην coupe έκδοση της Chiron ωστόσο τα δύο αυτοκίνητα διαφοροποιούνται σε πολλά σημεία. Η Mistral, ειδικά στο μπροστά μέρος, μοιάζει να έχει συνδυάσει μια σειρά στοιχείων τόσο από την Divo όσο και από την La Voiture Noire. Από την άλλη, στην πίσω πλευρά την παράσταση κλέβουν τα φωτιστικά σώματα σε σχήμα Χ που... απλώνονται μέχρι τον κέντρο και "αγκαλιάζουν" με στοργή το όνομα της εταιρείας.

Ο κινητήρας, όπως ήδη αναφέραμε πιο πάνω, είναι ο W16 των 8,0 λίτρων και των τεσσάρων turbos που έχει δύναμη 1.600 PS. Πρόκειται για το ίδιο σετάρισμα που είχαμε δει στη Chiron Super Sport 300 Plus η οποία έβαλε την υπογραφή της σε ένα εξωπραγματικό ρεκόρ ταχύτητας το 2019

Αυτή η δαιμονιώδη δύναμη περνάει και στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη των 7 σχέσεων. Η Bugatti δεν προχώρησε σε περισσότερες αποκαλύψεις αναφορικά με της επιδόσεις της Mistral και αρκέστηκε να πει πως η τελική ταχύτητα θα αγγίζει τα 418 km/h.

To εσωτερικό μοιάζει να έχει δεχθεί τις λιγότερες παρεμβάσεις σε σχέση με την coupe έκδοση και το περιβάλλον μοιάζει αρκετά οικείο, με το ίδιο ταμπλό, τον ίδιο πίνακα οργάνων και το ίδιο τιμόνι.

Στη Mistral, που παρουσιάστηκε στο Pebble Beach, είχε επιλεχθεί ο χρωματικός συνδυασμός κίτρινο-μαύρο για τις επενδύσεις, που ήταν ο αγαπημένος του ιδρυτή της φίρμας Ettore Bugatti, ενώ τον είδαμε πρόσφατα και στη μία και μοναδική Type 57 Roadster Grand Raid Usine.

Τέλος, όπως έγινε γνωστό, οι παραδόσεις της Bugatti Mistral αναμένεται να ξεκινήσουν το 2024 με τους τυχερούς -και αρκετά πλούσιους- νέους κατόχους να βγάζουν από τον τραπεζικό τους λογαριασμό 5.000.000€ προκειμένου να προσθέσουν ένα από τα 99 κομμάτια που θα κυκλοφορήσουν.