CΑR AND DRIVER 10 BEST 2021: Αυτά είναι τα 10 καλύτερα αυτοκίνητα της χρονιάς


Τα δέκα καλύτερα αυτοκίνητα της χρονιάς που αφήνουμε πίσω μας, επιλεγμένα από τη συντακτική ομάδα του Car And Driver Greece. Δείτε όλους τους νικητές στις δέκα σημαντικότερες κατηγορίες αυτοκινήτων.

  • 14/1/2021

Σε μια χρονιά που όλα άλλαξαν με καταιγιστικούς ρυθμούς, εν μέσω πανδημίας, εξάπλωσης της ηλεκτροκίνησης και αλλαγής πλεύσης για σύσσωμη την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, εμείς, στο Car And Driver Greece συγκεντρώσαμε τις αξιολογήσεις, τις γνώσεις που αποκομίσαμε και την εμπειρία από τα αυτοκίνητα που οδηγήσαμε φέτος (περισσότερα από 260 μοντέλα) και σας παρουσιάζουμε τα 10 καλύτερα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στους ελληνικούς δρόμους.

Φέτος υπήρξαν μερικές αλλαγές στην κατηγοριοποίηση καθώς συνενώσαμε τα city cars με τα λεγόμενα supermini, στην κατηγορία Best City Car, αφαιρέσαμε την κατηγορία των μεγάλων οικογενειακών αυτοκινήτων ενώ συνάμα διαιρέσαμε τα SUV στις δύο δημοφιλείς κατηγορίες Small SUV και Big SUV, αλλά και την κατηγορία των εξηλεκτρισμένων στις κατηγορίες των Plug-in Hybrids και Electric cars.

BEST CITY CAR - TOYOTA YARIS

Ίσως να είναι και η πιο ευχάριστη είδηση της νέας δεκαετίας: Η Τoyota αλλάζει. Αλλάζει με γρήγορους ρυθμούς και προς τη σωστή κατεύθυνση. Μία Toyota λιγότερο προβλέψιμη, πιο ευκίνητη στις αλλαγές και με μία σαφή πρόθεση να μιλήσει ξανά στον οδηγό και όχι στον παγκόσμιο χρήστη αυτοκινήτου. Τα μηνύματα έρχονται από παντού τα τελευταία χρόνια.

Και το πιο πρόσφατο δείγμα είναι ίσως και το πιο ενδεικτικό. Το νέο Toyota Yaris είναι το αποτέλεσμα αυτής ακριβώς της αλλαγής πλεύσης της Toyota. Διατηρεί τα κεκτημένα, όπως την κορυφαία ποιότητα κατασκευής, την τεχνολογία και τον user friendly χαρακτήρα. Ανοίγεται, όμως, και σε άλλα πεδία που δείχνουν μία μεγαλύτερη εμπορική εγρήγορση, κυρίως για τα ευρωπαϊκά δεδομένα.

Το Yaris αυτής της γενιάς είναι πολύ πιο όμορφο και δυναμικό σχεδιαστικά, αρκετά πιο άνετο και ευρύχωρο για τους επιβάτες, και με ακόμη περισσότερο τονισμένες τις πατροπαράδοτες αξίες της ποιότητας των υλικών και της εργονομίας. Μηχανικά, η υβριδική λύση είναι μονόδρομος, όντας μετά από είκοσι και πλέον χρόνια εξέλιξης, η πιο αξιόπιστη λύση για οικονομική λειτουργία, πριν χρειαστεί κανείς να μπλέξει με πρίζες και φορτίσεις.

Η κύρια όμως διαφοροποίηση είναι ότι, για πρώτη φορά, η Toyota βάζει και το στοιχείο του fun to drive, κάνοντας το Yaris ένα αυτοκίνητο που δεν αγοράζεις μόνο με τη λογική, αλλά πλέον και με το συναίσθημα.

Ένα «καταδικασμένο» best seller για τη χώρα μας, γίνεται ακόμη καλύτερο και περισσότερο ελκυστικό. Και φέρνει μαζί του και ένα σημαδιακό αυτοκίνητο που διαγράφει όλους τους κανόνες, το Yaris GR, που θα απολαύσετε σε επόμενες σελίδες. H Τoyota αλλάζει. Και το κάνει ακριβώς όπως πρέπει.

BEST FAMILY CAR - VW GOLF

Η εμφάνιση κάθε νέας γενιάς του VW Golf είναι η είδηση της χρονιάς για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, και αυτό συμβαίνει και με την 8η. Το νέο Golf είναι, όπως και κάθε προηγούμενο, το σημείο αναφοράς της κατηγορίας του, αλλά και (λόγω πωλήσεων) μία προγραμματική διακήρυξη για τα όσα θα συμβούν στην αυτοκίνηση μέσα στην επόμενη πενταετία. Η συγκεκριμένη γενιά εμφανίζεται στη σκηνή σε ένα μεταβατικό στάδιο, με πολλές αλλαγές και δεκάδες νέες προσδοκίες.

Διατηρώντας την αισθητική ενός βιομηχανικού και κοινωνικού icon και αλλάζοντας όλα όσα χρειάζονται για να το φέρουν στην εποχή της διασύνδεσης, των ηλεκτρονικών και της σύγχρονης μορφής κινητικότητας που έρχεται στη νέα δεκαετία, το νέο Golf εστιάζει, κατά κύριο λόγο, στο ψηφιακό του υπόβαθρο και σε επιλεγμένες βελτιώσεις στα μηχανικά μέρη.

Η πιο χαρακτηριστική αλλαγή υπήρξε στο σαλόνι και δη στη διαμόρφωση του ταμπλώ, ενώ το παρών δίνουν όλα τα τυπικά ηλεκτρονικά συστήματα για την υποβοήθηση του οδηγού και την ασφάλεια των επιβατών. Σημαντική προσθήκη και τα νέα mild hybrid σύνολα που, μαζί με τα ήδη υπάρχοντα, δημιουργούν μία εκτεταμένη γκάμα εκδόσεων και ιπποδυνάμεων για κάθε χρήστη, ενώ ήδη δημιουργούν το δικό τους buzz τόσο το GTI όσο και η έκδοση R που αναμένεται με τον νέο χρόνο.

Το πιο σημαντικό, όμως, που καταφέρνει το Golf είναι να ξεπερνά τα επιμέρους στοιχεία του και να σε καλεί να το δεις ως σύνολο το οποίο διατρέχει κατηγορίες και κοινωνικά στρώματα.

Δεν είναι απλώς το καλύτερο Golf που υπήρξε ποτέ, αλλά και το πιο ολοκληρωμένο αναλογικά με τα δεδομένα της εποχής του και σε σύγκριση με τον τρέχοντα ανταγωνισμό σ’ αυτήν τη μεγάλη πορεία των 45 ετών παρουσίας ως το βαρόμετρο, αλλά και το σύμβολο της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.

BEST SMALL SUV - FORD PUMA

Το νέο Ford Puma μεταφέρει τη ζωντάνια και τον οδηγοκεντρισμό ενός Fiesta στην κατηγορία των compact SUV πόλης, φέρνοντας και σ’ αυτά τα αυτοκίνητα τη σπίθα της Ford να μιλήσει στην καρδιά και στα χέρια των πραγματικών οδηγών.

Τις σπορ προθέσεις του τις δηλώνει άμα τη εμφανίσει, με ένα πολύ δυναμικό μυώδες σχήμα το οποίο, όμως, δεν αποποιείται τις τυπικές για SUV αξίες της πρακτικότητας και της ευκολίας στη χρήση. Κάτι που εκδηλώνεται τόσο στους χώρους για τους επιβάτες όσο και σε αρκετές έξυπνες ιδέες, όπως, για παράδειγμα, το άκρως εξυπηρετικό Mega Box στον (μεγάλο) χώρο αποσκευών.

Τα δάνεια από το Fiesta είναι ευπρόσδεκτα στο ταμπλώ και στο σαλόνι, αφού συνδυάζονται με πολύ καλά υλικά, προσεγμένη ποιότητα και εξοπλιστικά πακέτα από το πάνω ράφι των σύγχρονων δεδομένων της κατηγορίας. Η γκάμα των κινητήρων έχει εμπλουτιστεί με τα απαραίτητα πλέον mild υβριδικά συστήματα, ενώ πολύ σύντομα θα βρίσκεται κοντά μας και η έκδοση ST με τους 200 ίππους, το πρώτο και ίσως πιο ερεθιστικό hot B-SUV.

Η τόλμη της Ford να βγει μπροστά με μία τέτοια έκδοση δείχνει το πραγματικό δυναμικό του Puma, ενός μικρού SUV που, παρά το αυξημένο ύψος από το έδαφος, κινείται και στρίβει με εξαιρετική ακρίβεια και σπορτίφ αποτελεσματικότητα, διεγείροντας τον οδηγό πολύ περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο της κατηγορίας του.

Σε μία εποχή γενικευμένης ομογενοποίησης πίσω από την κυριαρχία των SUV, αυτοκίνητα όπως το Puma αποτελούν μία όαση οδηγικής ευχαρίστησης. Και εμπιστοσύνης στις ικανότητες των μηχανικών της Ford ότι κόντρα στις μόδες της εποχής αυτοί κρατούν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντός τους αυτόν που πρέπει: τον οδηγό.

BEST BIG SUV - MERCEDES-BENZ GLA

Πώς ξεχωρίζεις σε έναν κόσμο όπου τα SUV είναι όλα βγαλμένα από τη βιαστική μηχανή του βιομηχανικού copy-paste; Με τον απλό τρόπο της Mercedes: Κάνεις τα πάντα τέλεια. Και αυτή η αίσθηση της πληρότητας σε κάθε της σημείο, αλλά και καθ’ ολοκληρίαν είναι που ξεχώρισε την A-Class για τη φετινή χρονιά. Είναι από εκείνα τα αυτοκίνητα που είναι γεννημένα με φυσικό ταλέντο: να τραβούν την προσοχή του κοινού.

Η εμφάνισή της είναι ίσως λιγότερο αθλητική από την προηγούμενη, αλλά σαφώς πιο καλλίγραμμη, συμπαγής και φινετσάτη. Σημαντικά αναβαθμισμένη είναι και στο σαλόνι, με το MBUX να δημιουργεί εντυπώσεις και τους χώρους να έχουν βελτιωθεί αισθητά, ιδίως για τους πίσω επιβάτες. Μηχανολογικά, η βάση παραμένει η A-Class, με διαφορετικό setup στις αναρτήσεις, αλλά την ίδια γνωστή και δοκιμασμένη γκάμα των κινητήρων.

Όλα αυτά καθιστούν την Mercedes-Benz GLA όσο πρέπει δυναμική, όσο χρειάζεται περιπετειώδης στην όψη, αλλά και καλλίγραμμη, χωρίς σχεδιαστικά πυροτεχνήματα, αρκετά πρακτική για μια τετραμελή οικογένεια και ευέλικτη με συμπαγείς διαστάσεις.

Είναι αποδοτική χρησιμοποιώντας τεχνολογίες που έχουν τελειοποιηθεί στο έπακρο, και όπως πάντοτε ασφαλής, όχι μόνο δομικά αλλά και με τη χρήση πολλών ηλεκτρονικών που η Mercedes ξέρει, εδώ και δεκαετίες, να διαχειρίζεται άψογα.

Σε μια εποχή που κάθε κατασκευαστής κρίνει την ίδια του την ύπαρξη από την επιτυχία ή όχι ενός SUV αυτής της κατηγορίας, η Mercedes δείχνει ότι φτάνεις στο τέλειο όχι όταν δεν έχεις να προσθέσεις κάτι αλλά όταν δεν έχεις να αφαιρέσεις τίποτα. Και στην GLA δεν βρίσκουμε απολύτως τίποτα περιττό.

BEST PLUG-IN HYBRID CAR - PEUGEOT 3008 HYBRID4

To στοίχημα που θέλει να κερδίσει η Peugeot είναι η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση να μην αλλάξει τον μοναδικό χαρακτήρα της μάρκας. Και με το plug-in υβριδικό δείχνουν να τα καταφέρνουν στον μέγιστο βαθμό.

Αυτό που το ξεχώρισε σε μία χρονιά κατά την οποία τα plug-in υβριδικά πλήθυναν είναι ότι το 3008 χρησιμοποιεί αυτή την τεχνολογία για να γίνει ακόμη πιο σπορ και οδηγοκεντρικό.

Χάρη στα δύο ηλεκτρικά μοτέρ, ένα σε κάθε άξονα, η ισχύς έχει σκαρφαλώσει στους 300 ίππους, με το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ8 να διαχειρίζεται ιδανικά τα 520 Nm ροπής και το αυξημένο βάρος. Με ηλεκτρική αυτονομία έως και 59 χιλιόμετρα, χάρη στην μπαταρία των 13,2 kWh, το υβριδικό Peugeot 3008 μπορεί να κινείται αποκλειστικά ηλεκτρικά σε αστικές διαδρομές και με απίστευτη οικονομία για τόσο δυνατό και γρήγορο SUV στα μεγάλα ταξίδια.

Αισθητικά παραμένει, ακόμη και σήμερα, το πιο sexy σχήμα στην κατηγορία του, ενώ και το εσωτερικό υπενθυμίζει διαρκώς το άλμα της Peugeot και την καθιέρωσή της, πλέον, στα σαλόνια των premium κατασκευαστών.

Όλα αυτά, πάντως, δεν θα είχαν και τόσο μεγάλη σημασία, αν το plug-in 3008 δεν ήταν μία πραγματική αποκάλυψη στον δρόμο. Όπως γράψαμε στη δοκιμή μας, πρόκειται για «ένα premium πεντάθυρο Rallye του επιτυχημένου 50άρη που έκανε οικογένεια και καριέρα αλλά θέλει να ξεδίνει πού και πού στις παλιές διαδρομές της νεότητάς του». Το υβριδικό 3008 δεν είναι ένα ακόμη οικολογικό SUV, αλλά μία μηχανή χαράς με τον τρόπο που πάντα γνώριζε να κάνει η Peugeot και μόνον αυτή.

BEST ELECTRIC CAR

Η ηλεκτροκίνηση έρχεται με γοργούς ρυθμούς, ολίγον αγχωμένη και αρκετά αγχωτική. Το ηλεκτρικό Kona, όμως, ήταν το καλύτερο αγχολυτικό που δοκιμάσαμε φέτος. Τα «μαγικά» που έχουν κάνει οι Κορεάτες με τη διαχείριση και την ανάκτηση της ενέργειας, έχουν δημιουργήσει ένα απόλυτα χρηστικό μηχανολογικό υπόβαθρο.

Με αποτέλεσμα το Kona να είναι το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο με το οποίο σπάνια μας επισκέφθηκε το άγχος της αυτονομίας ή το στερητικό σύνδρομο μιας πρίζας με αστική αυτονομία που ξεπερνά τα 600 km. Και μόνο γι’ αυτό θα μπορούσε να κερδίσει τον τίτλο της κατηγορίας. Ωστόσο, καταφέρνει κάτι εξίσου σημαντικό.

Να καταδείξει με εμφατικό τρόπο ότι η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και η συμβατότητά της με τα σημερινά δεδομένα μπορεί να γίνει χωρίς αισθητικές ακροβασίες και μαρκετινίστικες υπερβολές.

Το Kona πέρασε στην ηλεκτρική του εποχή εντελώς αβίαστα και με μία μοναδική φυσικότητα, παραμένοντας ένα ευφάνταστο σχήμα (ακόμη πιο ωραίο ως ηλεκτρικό), και ένα πρακτικό αυτοκίνητο με τις ελάχιστες παραχωρήσεις ως προς τις μεταφορικές του ικανότητες και τις ανέσεις.

Οι 204 ίπποι και η καλύτερη κατανομή του βάρους αναδεικνύουν, συν τοις άλλοις, και την πολύ καλή οδηγική του ταυτότητα, φανερώνοντας αρκετή σκέψη και δουλειά από τους Κορεάτες και όχι μία απλή ηλεκτρική μετατροπή-αγγαρεία για να προκύψει το οικολογικό άλλοθι. Εξαιρετικό εφ’ όλης της ύλης, το Kona Electric κερδίζει με την... μπαταρία του τη διάκριση της χρονιάς.

BEST FUN-TO-DRIVE CAR - MAZDA MX-5

Θα μπορούσε να είναι η κατηγορία που δεν έχει αλλάξει τίτλο και αυτοκίνητο εδώ και δεκαετίες. Ή, για να το πούμε αλλιώς, το MX-5 παραμένει ο ορισμός της χαράς στην οδήγηση σε όλες τις γενιές που μεσολάβησαν μέχρι σήμερα.

Ελάχιστα αυτοκίνητα έχουν καταφέρει ό,τι το roadster της Mazda εδώ και τρεις δεκαετίες, και η 4η γενιά του συνεχίζει αυτό το μαγικό παραμύθι, με νέα και πιο μοντέρνα σχεδίαση, αλλά αταλάντευτη επιμονή στις βασικές αρχές του.

Μικρό (σχετικά πλέον) βάρος, απλές -αλλά όχι απλοϊκές- μηχανολογικές επιλογές, πίσω κίνηση και υποχρεωτικό χαμόγελο στο πρόσωπο του οδηγού. Δεν είναι σούπερ γρήγορο, δεν θορυβεί ασκόπως, δεν είναι πρακτικό (δύσκολα θα βρεις πού να βάλεις το κινητό σου), όμως όλα αυτά πάνε περίπατο όταν βρεθείς πίσω από το τιμόνι του και ανοίξεις εκτός από την οροφή και ένα μεγάλο παράθυρο στη χαρά της ανόθευτης οδήγησης.

Απίστευτο σε επικοινωνία το τιμόνι, μοναδικό σε αίσθηση το joy stick του επιλογέα ταχυτήτων, εξαιρετικό balance και ένα μεγάλο φροντιστήριο για όσους γνωρίζουν ή θέλουν να βλέπουν τον κόσμο υπό γωνία. Οι 132 ατμοσφαιρικοί ίπποι του 1.5 Skyactiv μοιάζουν λίγοι για τα δεδομένα ενός σπορ αυτοκινήτου στις μέρες μας, όμως η ουσία εδώ δεν είναι το «πόσο» αλλά το «πώς».

Και το MX-5 καταφέρνει για άλλη μια φορά να δείχνει σε όλους πως είναι ένα αυτοκίνητο στημένο για τον οδηγό, ένα τετράτροχο που το «φοράς» και αναπνέεις μαζί του, μετατρέποντας κάθε διαδρομή, ακόμη και την πιο βαρετή, σε μία γλυκιά ανάμνηση. Μοναδικό όταν βγήκε το 1989, μοναδικό και σήμερα. Μόνιμος τιτλούχος της κατηγορίας. Και ως είδος υπό εξαφάνιση, προστατευόμενο.

BEST HOT HATCH - MERCEDES-AMG A45 S 4MATIC

Ο cold blooded χούλιγκαν που ήρθε να αναστατώσει τα ιερά και όσια της σπορ ιεραρχίας. Όταν όλα γύρω αλλάζουν, όταν τα γρήγορα αυτοκίνητα βγάζουν ήχους από συνθεσάιζερ, όταν ακόμη και η Ferrari κινείται ηλεκτρικά και βγάζει SUV, οι τρελαμένοι μύστες της Mercedes και της AMG σκύβουν πάνω από μία A-Class και χαρτογραφούν από την αρχή τα όρια του εφικτού στα ακραία hot hatches.

Οι 421 ίπποι και τα 3,9 δευτερόλεπτα για το 0-100 km/h είναι μόνο νούμερα για τα excel των αριθμολάγνων. Αυτό που έχει σημασία είναι ότι κάτω από το stealth αμάξωμα της A-Class κρύβεται μια παγανιστική τελετή μηχανολογικής μαγείας. Ένα καλοκουρδισμένο εργοστάσιο ακριβών μετάλλων και microchips, κολλημένα και προγραμματισμένα από τους πιο πωρωμένους Γερμανούς αυτοκινητάδες των ημερών μας και με μοναδικό στόχο την ικανοποίηση του οδηγού.

Από το super market έως το track day όλα είναι εφικτά και εύκολα, απλώς με ένα γύρισμα του διακόπτη στο τιμόνι. Οι επιδόσεις της αγγίζουν τα επίπεδα πανάκριβων supercars διπλάσιας ή και τριπλάσιας τιμής.

Και ο τρόπος που κινείται σε κάθε καιρό και σε κάθε διαδρομή, χάρη και στην τετρακίνηση και στις λογικές διαστάσεις, έχει έναν καθηλωτικό τσαμπουκά και μία διάθεση να βγάλει τη γλώσσα (βλέπε: drift mode) σε όποιο ιταλικό ιερό τέρας είχε την ατυχία να βρεθεί δίπλα του.

Και όλα αυτά μαζί με μοναδικής έντασης «μπαταριές» από την εξάτμιση που καμία μπαταρία δεν πρόκειται να σου χαρίσει ποτέ. Σε έναν κόσμο που στρέφεται προς την ηλεκτροκίνηση και τα χαμηλά οδηγικά λιπαρά, η A45 S είναι ίσως το τρελαμένο αποχαιρετιστήριο πάρτυ που χρειαζόμαστε. Και είμαστε τυχεροί που θα μπορούμε κάποτε να λέμε ότι βρισκόμαστε και εμείς εκεί.

BEST PERFORMANCE CAR - AUDIRS6 AVANT

Κανονικά σ’ αυτή την κατηγορία θα έπρεπε να δείτε κάτι χαμηλό, εντυπωσιακό και κατά προτίμηση κόκκινο. Όμως, από την εποχή του RS2 οι μηχανικοί της Audi έχουν αποφασίσει να πάνε κόντρα σ' αυτή την κανονικότητα, και να δημιουργούν υπερβατικές σπορ μηχανές με θέσεις για πέντε και εκατοντάδες λίτρα χώρων για καροτσάκια, παιχνιδάκια, καρεκλάκια.

Το RS6 αντιπροσωπεύει αυτή την αταξία, κόντρα σε κανόνες και σπορ θέσφατα. Με 600 άλογα από τον 4λιτρο V8, 0-100 km/h σε 3,6 δευτερόλεπτα και την πιο ψαγμένη τετρακίνηση σ’ αυτή την πλευρά του ηλιακού συστήματος, έχει κάθε δικαίωμα να απαιτεί τον δέοντα σεβασμό όταν στηθεί δίπλα σ' εκείνο το χαμηλό εντυπωσιακό κόκκινο τετράτροχο.

Ωστόσο, αυτή η γενιά του καταφέρνει κάτι που έλειπε από τις προηγούμενες: δεν είναι μόνο ένας επικός καταπέλτης της αριστερής λωρίδας. Αλλά πλέον μπορεί να στρίβει εξίσου στιβαρά σε ένα ορεινό στροφιλίκι και γεμάτο ζωώδη ένστικτα να καταπίνει κάθε υποψία ευθείας.

Σε καλό οδόστρωμα και τον μπαμπά σε κέφια, οι πλευρικές επιταχύνσεις και το φρενάρισμα μπορούν να μεταβάλλουν τη χωροταξία των οργάνων στο σώμα σου. Ενώ όταν ο μπαμπάς αποφασίσει να σοβαρευτεί, είναι έτοιμο να μεταφέρει άνετα και ήσυχα όλη την οικογένεια, τα καρεκλάκια, τα καροτσάκια και τα παιχνιδάκια, αρκεί να μην ξεχνά να ρίχνει πού και πού και μία ματιά στο κοντέρ.

Εντυπωσιακό και brutal σε εμφάνιση, πολυτελές και άνετο, τεχνολογικά προηγμένο όσο λίγα αυτοκίνητα στην αγορά, δικαιολογεί στο έπακρο τον τίτλο του Best Performance Car για το Car and Driver 10 Best. Και στέλνει στον ψυχαναλυτή για τα περαιτέρω εκείνο το κάτι χαμηλό, εντυπωσιακό και κατά προτίμηση κόκκινο.

BEST PREMIUM CAR - MERCEDES-BENZS-CLASS

Όταν την άφιξη της νέας S-Class χαιρετίζει ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής της, η ίδια η BMW, τότε προφανώς μιλάμε για ένα αυτοκίνητο-σύμβολο, ένα ιερό τοτέμ της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας υπεράνω κριτικής.

Η μεγάλη κυρία της Mercedes αποτελούσε πάντα ένα εργαστήριο εφαρμογής νέων τεχνολογιών και χλιδής, μία μπροσούρα για όλα όσα θα εφαρμόζονταν και στα υπόλοιπα αυτοκίνητα στα χρόνια που θα έρχονταν.

Και το ίδιο συμβαίνει και σ' αυτήν τη νέα γενιά της, πιθανότατα την τελευταία που θα δούμε με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η πολυτέλεια και η ησυχία αναγνωστηρίου βιβλιοθήκης είναι και πάλι το κυρίαρχο στοιχείο, με το ταμπλώ να ξεχειλίζει από hi-tech εξτραβαγκάντσες και οι σχεδιαστικές αναφορές να παραπέμπουν σε πολυτελή γιοτ.

Το τεχνολογικό trivia συνεχίζεται με ό,τι πιο φρέσκο βγαίνει από τα τεχνολογικά εργαστήρια όλου του πλανήτη, ενώ διατίθεται ακόμη και τελειοποιημένη αυτονομία επιπέδου 3 (και επιπέδου Mercedes, βεβαίως) που θα μπει σε λειτουργία όταν το επιτρέψει το νομικό πλαίσιο στην Ευρώπη.

Ο κατάλογος των έξτρα και των στοιχείων επηρμένης πολυτέλειας θα μπορούσε να γεμίσει με δεκάδες λήμματα ένα σύγχρονο λεξικό της αυτοκινητικής ματαιοδοξίας. Για άλλη μία φορά η S-Class ορίζει το εφικτό σ’ αυτό το σπάνιο οικοσύστημα αυτοκινήτων και μένει να δούμε αν η ηλεκτροκίνηση θα της δώσει τη χαριστική βολή ή, αντίθετα, το φιλί της ζωής. Σε κάθε περίπτωση, η S-Class, σε όποια μορφή και να είναι, θα συνιστά τη μυθολογική κορύφωση της αυτοκίνησης κάθε γενιάς. Αυτήν που ασπάζονται ακόμη και οι ανταγωνιστές της.