Carlos Tavares: Πρέπει να απορροφήσουμε το αυξημένο κόστος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων


Ο κ. Carlos Tavares, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Stellantis, δήλωσε ότι οι εταιρείες πρέπει να βρουν τρόπους να απορροφήσουν το κόστος παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων το οποίο είναι έως και κατά 50% αυξημένο σε σχέση με τα αντίστοιχα συμβατικά.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 28/2/2022

Συγκεκριμένα, ο κ. Tavares τόνισε ότι ο Όμιλος Stellantis χρειάζεται να βρει έναν τρόπο ώστε να μην περάσει στην τελική τιμή αγοράς των αμιγώς ηλεκτροκίνητων μοντέλων αυτού το αυξημένο κόστος για την παραγωγής τους.

Όπως είπε: «Μπορούμε να αναμένουμε ότι ο εξηλεκτρισμός θα προσθέσει μια αύξηση περίπου 40%-50% στο συνολικό κόστος παραγωγής, συγκριτικά με ό,τι ισχύει για τα μοντέλα με συμβατικούς κινητήρες. Δεν υπάρχει περίπτωση να μετακυλήσουμε αυτήν την επιβάρυνση στους καταναλωτές».

Το κορυφαίο στέλεχος του Ομίλου (φωτογραφία κάτω) είπε ότι οι εταιρείες «κάνουν τα στραβά μάτια» για το συγκεκριμένο, εμφανώς ορατό, πρόβλημα. Για παράδειγμα, η τιμή πώλησης του Opel Mokka-e στη γαλλική αγορά ξεκινά από τα 37.900 ευρώ, χωρίς την κρατική επιδότηση για αγορά ηλεκτρικού οχήματος η οποία είναι 6.000 ευρώ (με αυτή, η τιμή του αρχίζει από τα 31.900 ευρώ). 

Επίσης, εκτός αυτής (επιδότηση), το γαλλικό κράτος παρέχει επιπλέον κίνητρο 2.500 ευρώ σε περίπτωση απόσυρσης πετρελαιοκίνητου οχήματος κατασκευασμένου πριν το 2011 ή βενζινοκίνητου με έτος κατασκευής πριν από το 2006. Επιπρόσθετα, η Opel δίνει έκπτωση έως 2.500 ευρώ εάν κάποιος αποσύρει ένα όχημα όπου η ισχύς τού θερμικού κινητήρα του είναι μικρότερη από αυτή που αποδίδει το Mokka-e (σημ.: 136 PS).

Προσθέτοντας όλες τις προσφορές, η αρχική τιμή των 37.900 ευρώ μειώνεται στα 26.900 ευρώ για τον αγοραστή, στη φθηνότερη εξοπλιστική έκδοση του αμιγώς ηλεκτροκίνητου μοντέλου. Όμως το πρόβλημα παραμένει για τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Το επιπλέον κόστος πρέπει να απορροφηθεί. Για να υπάρχει ένα μέτρο σύγκρισης, η τιμή της βασικής έκδοσης του τού νέου Mokka, αυτή με τον βενζινοκινητήρα 1.2 Turbo των 101 PS, ξεκινά από τα 20.950 ευρώ, έπειτα από μία προσφορά 1.800 ευρώ που κάνει η γαλλική αντιπροσωπεία στην αρχική τιμή (22.750 ευρώ).

Στη γαλλική αγορά, η διαφορά στις αρχικές τιμές τους μεταξύ των δύο εκδοχών του ίδιου μοντέλου είναι 15.150 ευρώ, δηλαδή χωρίς την κρατική επιδότηση ή και την εταιρική έκπτωση ή και το όφελος απόσυρσης παλαιού αυτοκινήτου. Ο κ. Tavares είπε ότι «η Stellantis δεν μπορεί να διατηρήσει τις τιμές (σημ.: των ηλεκτρικών μοντέλων της) σε αυτό το επίπεδο επειδή οι οικονομικοί δείκτες της θα μπουν στο κόκκινο. Για τον λόγο αυτό πρέπει να δράσουμε άμεσα για να απορροφήσουμε αυτό το έως και 50% επιπλέον κόστος».

Ήδη ο Όμιλος Stellantis έχει πάρει το πρώτο μέτρο που δεν είναι άλλο από το να επαναπροσδιορίσει την επαγγελματική σχέση που έχει με όλους τους επίσημους αντιπροσώπους του στις ευρωπαϊκές χώρες με σκοπό να εφαρμόσει εφεξής την πρακτική τού «retailer model». Επίσης, έχει ζητήσει από τους προμηθευτές του να μειώσουν αντίστοιχα το περιθώριο κέρδους τους.