Continental GT3 Pikes Peak: Όλες οι τεχνικές λεπτομέρειες του διάσημου αγώνα


Το αγωνιστικό Continental GT3 Pikes Peak της Bentley βρίσκεται τώρα στην τελική μορφή προετοιμασίας για τον πιο απαιτητικό και διάσημο αγώνα αναρρίχησης στον κόσμο.

  • 4/6/2021

Ο διεθνής αγώνας αναρρίχησης Pikes Peak θα πραγματοποιηθεί στις 27 Ιουνίου. Για την περίσταση, η Continental GT3 θα αγωνιστεί με ανανεώσιμα καύσιμα, ξεκινώντας ένα πρόγραμμα έρευνας και ανάπτυξης που στοχεύει να προσφέρει ανανεώσιμα καύσιμα στους πελάτες της Bentley, παράλληλα με το πρόγραμμα ηλεκτροδότησης της Bentley. Αυτή η διπλή στρατηγική έχει σκοπό να μεγιστοποιήσει την πρόοδο της Bentley προς την απόλυτη ουδετερότητα άνθρακα, στο πλαίσιο του προγράμματος Beyond100.

Με τη γραμμή εκκίνησης στα 9.300 πόδια, η κούρσα ανεβαίνει στα 14.100 πόδια, όπου ο αέρας είναι κατά το ένα τρίτο λιγότερο πυκνός από ό,τι στο επίπεδο της θάλασσας. Για να ανταποκριθεί σε αυτό το περιβάλλον, το Continental GT3 Pikes Peak διαθέτει τροποποιήσεις στο πακέτο αεροδυναμικής, το σασί και τον κινητήρα του, μετατρέποντάς το στην πιο ακραία εκδοχή ενός Continental GT που δημιουργήθηκε ποτέ.

Ο κινητήρας είναι βασισμένος στην κατασκευασμένη από τη Bentley έκδοση του twin turbo V8 4,0 λίτρων, ενώ έχει ανασχεδιαστεί για να παράγει πάνω από 750 ίππους και 1.000 Nm ροπής, μετρημένα στο επίπεδο της θάλασσας. Τα νέα έμβολα που έχουν εγκατασταθεί για να μετατρέψουν την πρόσθετη πίεση ώθησης (πάνω από 2,2 bar) σε ισχύ, πρέπει να χειριστούν έναν αυξημένο λόγο δυναμικής πίεσης. Η πολλαπλή εισαγωγής είναι φτιαγμένη από ανθρακονήματα, ενώ είναι παχύτερη και ενισχυμένη για τον ίδιο λόγο. Ειδικά κατασκευασμένες είναι και οι πολλαπλές εξαγωγής που έχουν δημιουργηθεί με 3D εκτύπωση, με λέιζερ από την Akrapovic και οδηγούν σε μεγαλύτερων διαστάσεων στρόβιλους των turbo.

Ο κινητήρας λειτουργεί με ανανεώσιμο αγωνιστικό καύσιμο 98 οκτανίων. Το καύσιμο είναι ένα μείγμα προηγμένων βιοκαυσίμων ειδικά σχεδιασμένο για μηχανοκίνητο αθλητισμό και αποτελεί μια τεχνολογική αφετηρία για το βιώσιμο eFuel με μείωση των αερίων του θερμοκηπίου έως και 85%.

Ο κινητήρας υψηλής απόδοσης θέτει επιπλέον απαιτήσεις στο σύστημα ψύξης και για την ανάβαση του Pikes Peak η ομάδα των μηχανικών ανέπτυξε ένα δευτερεύον σύστημα ψύξης που είναι εγκατεστημένο στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Οι μικρές εισαγωγές αέρα αντικαθιστούν τα πίσω παράθυρα και διοχετεύουν αέρα μέσω ενός δευτερεύοντος ψυγείου που εξατμίζεται μέσω ανοιγμάτων στο πίσω καπό. Το σύστημα λειτουργεί μέσω ειδικής δευτερεύουσας αντλίας νερού.

Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι η τυπική αγωνιστική μονάδα της Bentley, η οποία έχει ήδη σχεδιαστεί για να χειρίζεται τα τεράστια φορτία ροπής, αλλά η διάμετρος του πίσω άξονα κίνησης έχει αυξηθεί για να παρέχει επιπλέον αντοχή. Το κιβώτιο ταχυτήτων διαθέτει ένα ειδικά διαμορφωμένο λιπαντικό που δημιουργήθηκε ειδικά για το αυτοκίνητο από την Mobil1, η οποία έχει επίσης προμηθεύσει το λάδι υψηλής απόδοσης για τον κινητήρα.

Το πλαίσιο έχει ρυθμιστεί και ρυθμιστεί ώστε να ταιριάζει με την ιδιαίτερη φύση του αγώνα Pikes Peak. Τόσο ο εμπρός όσο και ο πίσω άξονας έχουν σημαντικά μειωμένες γωνίες καμπερ από την τυπική ρύθμιση της Continental GT3, εστιάζοντας στην συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε χαμηλές στροφές. Τα μαλακότερα ελατήρια και οι αντικραδασμικές ράβδοι έχουν τοποθετηθεί για να επιτρέπουν περισσότερη κίνηση στο αμάξωμα και έτσι να μεγιστοποιούν τη μεταφορά βάρους για το φρενάρισμα Τα ίδια τα φρένα είναι υδρόψυκτα, για να αντεπεξέλθουν στα αυξημένα φορτία που θα φέρει ο αγώνας.

Οι αεροδυναμικές τροποποιήσεις έχουν οδηγήσει σε αύξηση κατά 30% της κάθετης δύναμης στο επίπεδο της θάλασσας, διατηρώντας παράλληλα την αεροδυναμική ισορροπία εμπρός-πίσω του αυτοκινήτου. Η μεγαλύτερη πίσω πτέρυγα που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε Bentley κυριαρχεί στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, καθισμένη πάνω από έναν εξαιρετικά αποδοτικό πίσω διαχύτη που περιβάλλει το κιβώτιο ταχυτήτων. Για τη διατήρηση της αεροδυναμικής ισορροπίας από μπροστά προς τα πίσω, συνδυάζονται με ένα ολοκληρωμένο αεροδυναμικό πακέτο του εμπρός μέρους.

Η αγωνιστική Continental GT3 Pikes Peak για να σπάσει το ρεκόρ του αγώνα θα πρέπει να ολοκληρώσει την ανάβαση των 5.000 ποδιών, η οποία περιλαμβάνει 156 στροφές, με μέση ταχύτητα μεγαλύτερη από 78 μίλια/ώρα (125 χλμ/ώρα), για να διασχίσει τη γραμμή τερματισμού σε λιγότερο από εννέα λεπτά και 36 δευτερόλεπτα. Ο τρεις φορές πρωταθλητής του Pikes Peak, Rhys Millen επιστρέφει στο Pikes Peak στην οδήγηση, έχοντας καταγράψει τα δύο υπάρχοντα ρεκόρ της Bentley. Το ρεκόρ για SUV παραγωγής που επιτεύχθηκε το 2018 με ένα Bentayga W12 και το ρεκόρ αυτοκινήτου παραγωγής που σημείωσε το 2019 με ένα Continental GT.