Dacia: Τίτλοι τέλους για τα ντιζελοκίνητα – Ποιοι οι λόγοι


Η Dacia πήρε την απόφαση να σταματήσει την παραγωγή των ντιζελοκίνητων οχημάτων στη γκάμας της, παρά τη σαφή επιτυχία που έχουν στην αγορά.

  • 26/8/2022

Είναι γνωστό πως ο «θάνατος» των αυτοκινήτων με θερμικό κινητήρα δεν αργεί. Κι αυτό φαίνεται από το γεγονός πως έχει ήδη ψηφιστεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση η απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων με ΜΕΚ από το 2035.

Όπως κάθε άλλη αυτοκινητοβιομηχανία, έτσι κι η Dacia καλείται να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα, όντας φυσικά και μέλος του μεγάλου ομίλου Renault.

Μέχρι τον ερχομό του τέλους για τα θερμικά κινητήρια σύνολα, όμως, υπάρχουν συγκεκριμένοι νόμοι και κανονισμοί σε ισχύ για τις εκπομπές καυσαερίων από τα αυτοκίνητα που βγαίνουν τώρα στην κυκλοφορία, στα όρια της Ε.Ε.

Η νεότερη έκδοση αυτών των κανονισμών και περιορισμένων έρχεται με τη μορφή του Euro 7, που θα αποτελέσει σημείο καμπής για τους κινητήρες που κινούνται με ντίζελ.

Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την γκάμα της Dacia, που έχει δει τις ντιζελοκίνητες επιλογές της να γνωρίζουν σημαντική εμπορική επιτυχία, και να γίνονται ουσιαστική πηγή εσόδων για το εργοστάσιο που εξειδικεύεται στα οικονομικά, οικογενειακά αυτοκίνητα.

Πλέον προσφέρεται μόλις ένα μοντέλο της με κινητήρα ντίζελ στην Ευρώπη: το Duster. Κι αυτό, όμως, οδεύει προς το τέλος της «ζωής» του. Η τρίτη γενιά του Duster δεν θα διαθέτει νιτζελοκινητήρα, παρά μόνο κινητήρα βενζίνης, υβριδικό μοτέρ και LPG.

Αυτό σημαίνει πως και όλα τα μοντέλα που θα βγουν από εδώ και πέρα για την Dacia θα στερούνται της επιλογής του ντίζελ, όντας «θύματα» των νέων περιορισμών.