Δείτε όλα τα νέα μοντέλα της Mazda στην Ελλάδα


Η επανέναρξη αντιπροσώπευσης της Mazda στη χώρα μας, έπειτα από περίπου μία πενταετία απουσίας, είναι ένα ευχάριστο γεγονός, τόσο επειδή μία ακόμα εταιρεία προστίθεται στην ελληνική αγορά όσο και επειδή τα μοντέλα της έχουν πολλά πλεονεκτήματα και πάντα ξεχώριζαν για την ποιότητα και την οδική συμπεριφορά τους.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 22/5/2019

Η ιστορία της Mazda, ως κατασκευαστή οχημάτων, ξεκινά το 1931 όταν παρουσίασε το πρώτο τρίκυκλό της, το Mazda-Go. Ο ιδρυτής της ήταν ο κ. Jujiro Matsuda, ένας εργατικός και έξυπνος επιχειρηματίας, ο οποίος αναγκάστηκε να εργαστεί από μικρό παιδί. Το 1920 είχε συστήσει μια εταιρεία παραγωγής φελού (την «Toyo Cork Kogyo Co.») η οποία δεν κατάφερε να επιβιώσει επιχειρηματικά λόγω της κρίσης σε αυτό τον τομέα. Η εταιρεία είχε την ονομασία «Toyo Kogyo» (έχοντας διαγράψει τη λέξη «Cork» από αυτή) και μετονομάστηκε επίσημα σε «Mazda» μόλις το 1984.

Στην επιχειρηματική πορεία της ως τώρα, η Mazda αντιμετώπισε οικονομικά προβλήματα και χρειάστηκε να συνεργαστεί με τη Ford (αρχικά και μέχρι το 2015) και με την Toyota (έκτοτε). Ωστόσο, πάντα τα μοντέλα της είχαν τον δικό του χαρακτήρα και ξεχώριζαν. Ας θυμηθούμε τα κυριότερα από αυτά που υπάρχουν στη γκάμα της.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ Ο ΕΠΙΣΗΜΟΣ ΤΙΜΟΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΤΩΝ ΜΟΝΤΕΛΩΝ MAZDA  ΕΔΩ

Το Mazda 3

Πρωτοπαρουσιάστηκε το 2003 και πέρυσι λανσαρίστηκε η τέταρτη «γενιά» του μικρομεσαίου μοντέλου της εταιρείας. Εξαρχής, διακρίθηκε για τη σχετικά κομψή αλλά ξεχωριστή σχεδίαση του αμαξώματός του (ήταν ένα από τα πιο αποδεκτά και με σπορτίβ «πινελιές» οχήματα της κατηγορίας εκείνης της εποχής), για την οδική συμπεριφορά του και την καλή ποιότητα κατασκευής.

Το καινούργιο Mazda 3 διατίθεται τόσο με hatchback όσο και με τετράθυρο αμάξωμα και σχεδιαστικά ακολουθεί τη φιλοσοφία που οι Ιάπωνες ονομάζουν «Kodo» (σημ.: «ψυχή σε κίνηση») η οποία, φυσικά, χαρακτηρίζει όλα τα μοντέλα της εταιρείας.

Σύμφωνα με τα στελέχη της, το Mazda 3 διακρίνεται το σχήμα του και για το γεγονός ότι το εμπρός μέρος του είναι έτσι σχεδιασμένο που να έχει χαμηλό ύψος από το έδαφος. Η διαμόρφωση των φώτων συμβάλλει σε αυτή την εικόνα ενώ -ταυτόχρονα- συνδυάζονται με τις γραμμές του αμαξώματος για να κάνουν το αυτοκίνητο να δείχνει πιο σπορτίβ.

Τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά, η σχεδίαση ακολουθεί συμμετρικές φόρμες. Αυτό όπωε και η σχετική απλότητα που επικρατεί στο ταμπλό και γενικότερα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, κάνουν το μικρομεσαίο μοντέλο να είναι λιτό σχεδιαστικά στο εσωτερικό του. Το ταμπλό είναι απλό και η θέση οδήγησης είναι το «επίκεντρο». Οι άνθρωποι της Mazda θέλουν να δημιουργούν οχήματα στα οποία η απλότητα να αποτελεί ουσιαστικά στοιχείο της ομορφιάς τους.

Η έγχρωμη οθόνη TFT στο κέντρο του ταμπλό είναι διαμέτερου 7.0 in στις φθηνότερες εκδόσεις του μοντέλου και 8,8 in στις ακριβότερες. Το επίπεδο εξοπλισμού είναι καλό ακόμα και στη βασική έκδοση του μοντέλου, ενώ στις καλύτερα εξοπλισμένες υπάρχουν στοιχεία όπως δερμάτινη επένδυση ή ηχοσύστημα 12 ηχείων της «Bose».

Αναφορικά με τους κινητήρες, το νέο Mada 3 διατίθεται τόσο με βενζινοκινητήρα όσο και με πετρελαιοκινητήρα τεχνολογίας «Skyactiv», ενώ υπάρχει και έκδοση με ήπιο υβριδικό σύστημα (24V). Στη Mazda, έχουν επενδύσει σε αυτή την τεχνολογία ώστε να μειώσουν την κατανάλωση καυσίμου, την εκπομπή των ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα. 

Ο βενζινοκινητήρας είναι δίλιτρος, ατμοσφαρικός, διαθέτει σύστημα άμεσου ψεκασμού και αποδίδει 122 PS/6.000 rpm και μέγιστη ροπή 213 Nm/4.000 rpm. Στην έκδοση με το χεριοκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, η μέση τυποποιημένη κατανάλωσή του είναι 6,0 l/100 km και η μέση τυποποιημένη εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα είναι 136 g/km (μέτρηση κατά «WLTP»). Στην εκδοχή με το αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων, οι αντίστοιχες τιμές είναι 6,4 l/100 km και 139 g/km.

Στην πετρελαιοκίνητη έκδοσή του, το νέο Mazda 3 έχει τον καινούργιο 1.8 diesel ο οποίος αντικατέστησε τόσο τον 1.5 όσο και τον 2.2. Η μέγιστη ισχύς του είναι 116 PS/4.000 rpm και η μέγιστη ροπή του 270 Nm/1/600-2.600 rpm. Σε ό,τι αφορά στην κατανάλωσή του είναι 4,8 l/100 km για την έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο και 5,5 l/100 km γι' αυτή με το αυτόματο. Σε ό,τι αφορά την εκπομπή του διοξειδίου του άνθρακα είναι 130 g/km και 146 g/km, αντίστοιχα.

Το CX-5

Πρωτοπαρουσιάστηκε το 2012 και το 2017 ήταν η σειρά να αντικατασταθεί από τη δεύτερη «γενιά» του μοντέλου. Το καινούργιο SUV μοντέλο της Mazda έχει μήκος 4,55 m και είναι κατά 10 cm πιο μακρύ από πριν. Το μεταξόνιό του είναι 2,7 m, ταυτόσημο με αυτό του πρώτου CX-5, ωστόσο η καλύτερη διευθέτηση του εσωτερικού και η τοποθέτηση των καθισμάτων χαμηλότερα δημιούργησε πιο ευρύχωρο εσωτερικό, συγκριτικά.

Με σχεδίαση που ταιριάζει στον «χαρακτήρα» και το ύφος της συγκεκριμένης κατηγορίας οχημάτων, το CX-5 διαθέτει την ταυτότητα της εταιρείας και είναι άμεσα αναγνωρίσιμο ως δημιουργημά της.

Όπως ανακοινώθηκε, στο εσωτερικό του έχει αναβαθμιστεί η ποιότητα υλικών και το επίπεδο εξοπλισμού στον οποίο -μεταξύ άλλων- περιλαμβάνονται συστήματα ασφάλειας και προειδοποποίησης και υποβοήθησης του οδηγού.

Το αυτοκίνητο διαθέτει το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης «i-ACTIV AWD» το οποίο λαμβάνει δεδομένα από 27 αισθητήρες οι οποίοι υπάρχουν σε αυτό,. Υπό κανονικές συνθήκες πρόσφυσης, το μεγαλύτερο ποσοστό της ροπής πηγαίνει στον εμπρός άξονα και όταν απαιτηθεί μεταφέρεται και στον πίσω. Επίσης, με τη συμβολή και του συστήματος πέδησης, η δύναμη πηγαίνει σε κάθε τροχό που έχει την καλύτερη πρόσφυση κάθε φορά.

Οι κινητήρες με τους οποίους διατίθεται το CX-5 είναι ο ατμοσφαιρικός 2.0 «Skyactiv-G» των 165 PS και ο (επίσης ατμοσφαρικός) 2.5 «Skyactiv-G» των 194 PS. Φυσικά, είναι κατασκευασμένοι από κράμα αλουμινίου και έχουν σύστημα άμεσου ψεκασμού. Η πετρελαιοκίνητη έκδοση εφοδιάζεται με τον 2.2 «Skyactiv-D» οποίος διατίθεται σε δύο εκδοχές αναφορικά με τη μέγιστη ισχύ τους -150 PS και 184 PS, αντίστοιχα. Στόχος των ανθρώπων της Mazda ήταν να δώσουν πολύ καλά χαρακτηριστικά στην οδική συμπεριφορά του νέου μοντέλου κάτι που είχε ως αποτέλεσμα την εξέλιξη της ανάρτησης (με νέες ρυθμίσεις και γεωμετρία) και του συστήματος «G-Vectoring Control», το οποίο φροντίζει για την ευστάθεια του οχήματος. 

Το MX-5

Είναι από τις στιγμές που η αυτοκινητική δημιοσιογραφία μπορεί να είναι υπερήφανη. Το MX-5 δημιουργήθηκε έπειτα από την προτροπή του Bob Hall (εργαζόνταν ως δημοσιογράφος) προς τους Kenichi Yamamoto (που εξέλιξε τον κινητήρα Wankel) και Gai Arai (υπεύθυνος του τμήματος Έρευνας και Εξέλιξης της Mazda). Οι Ιάπωνες, ευτυχώς, άκουσαν με θετικό πνεύμα την εκτίμηση του κ. Hall ότι η εταιρεία χρειαζόταν ένα προσιτό roadster όχημα με σπορ οδική συμπεριφορά για να κερδίσει πωλήσεις και φήμη. Τα υπόλοιπα είναι ιστορία, μια πολύ ευχάριστη ιστορία.

Το MX-5 έγινε το roadster με τις περισσότερες πωλήσεις. Από το 1989 που παρουσιάστηκε μέχρι σήμερα έχουν διατεθεί περισσότερα από 1.055.000 μονάδες, στα τριάντα χρόνια δημιουργίας του μοντέλου.

Η πέμπτη «γενιά» του ακολουθεί την κατασκευαστική φιλοσοφία που οι Ιάπωνες ονομάζουν «Jinba Ittai» (δηλαδή αναβάτης και άλογο είναι ένα, άρα οδηγός και αυτοκίνητο βρίσκονται σε αρμονία). Το καινούργιο μοντέλο διατίθεται τόσο με μαλακή οροφή όσο και με μεταλλική (αναδιπλούμενη, φυσικά), το MX-5 RF. Σε ό,τι αφορά τους κινητήρες, το MX-5 έχει κάτω από το καπό του είτε τον 1.5 «Skyactiv-G» των 132 PS/7.000 rpm και τον δίλιτρο «Skyactiv-G» των 184 PS/7.000 rpm.

Στην έκδοση με τον πρώτο κινητήρα, το αυτοκίνητο (με τη μαλακή οροφή) έχει τελική ταχύτητα 204 km/h και επιταχύνεται από τα 0-100 km/h σε 8,3 sec. Η μέση τυποποιημένη κατανάλωσή του είναι 6,3 l/100 km και η εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα 143 g/km. Στη έκδοχή του με τον 2.0 «Skyactiv-G» έχει τελική ταχύτητα 219 km/h, για το 0-100 km/h χρειάζεται 6,5 sec, η μέση τυποποιημένη κατανάλωσή του είναι 6,9 l/100 km και η εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα 156 g/km. Η έκδοση RF είναι κατά 87 kg πιο βαριά με τον 1.5 «Skyactiv-G» και κατά 83 kg βαρύτερη με τον 2.0 «Skyactiv-G».

Εκτός από αυτά τα τρία μοντέλα, η Mazda διαθέτει στην γκάμα της το Mazda 6, σε τετράθυρη και station wagon έκδοση, το crossover CX-3 και το καινούργιο CX-30 το οποίο παρουσιάστηκε πρόσφατα στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης. Το CX-30 έχει πιο αδρή σχεδίαση η οποία παραπέμπει ευκολότερα στην τυπική εικόνα ενός crossover και τα στελέχη της Mazda το εντάσσουν μεταξύ του CX-3 και του CX-5.