Δείτε ποια μοντέλα μας εγκαταλείπουν πρόωρα


Μειωμένη ζήτηση, αλλαγή στρατηγικής, νέες ιδέες... Υπάρχουν πολλοί και διαφορετικοί λόγοι, για τους οποίους κάποια αυτοκίνητα σταματούν να παράγονται. Ποιες είναι οι πιο σημαντικές... απώλειες, που καταγράφηκαν πρόσφατα ή θα ακολουθήσουν σύντομα;

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 24/7/2018

Οι επιθυμίες (ή τα... γούστα, αν θέλετε) των πελατών αλλάζουν συνεχώς και οι κατασκευαστές αυτοκινήτων πρέπει να αντιδράσουν αναλόγως. Έτσι, τα μοντέλα που δεν πουλάνε, θέτουν σαφέστατα εαυτόν στη λίστα των διαγραφών. Αυτό ισχύει, για παράδειγμα, με την Alfa Romeo 4C. Μετά από το μοντέλο, παραγωγής του 2018, αναμένεται να έρθει το τέλος για το ιταλικό coupe υψηλών επιδόσεων. Προσοχή, μιλώντας για την 4C, ο λόγος γίνεται για την coupe εκδοχή, και όχι για τη Spyder, η οποία θα συνεχίσει την εμπορική πορεία της.

Έτοιμη προς... αποχώρηση (ούτε στο... Survivor να ήμασταν) είναι και η Mercedes CLS Shooting Brake, η οποία με την αλλαγή του μοντέλου δεν απέκτησε σε αυτήν την έκδοση διάδοχο. Από την πλευρά της BMW, επειδή η νέα Σειρά 8 παίρνει τη θέση της στην γκάμα της βαυαρικής εταιρείας, προέκυψαν απώλειες στην γκάμα της Σειράς 6, η οποία δε θα έχει σύντομα coupe έκδοση.

Το «τέλος» έχει έρθει και για το Ford Focus RS, το οποίο πέφτει «θύμα» της νέας γενιάς του μικρομεσαίου της Ford. Στο ίδιο πλαίσιο θα κινηθεί και το Nissan Pulsar, ενώ η BMW M3 θα έρθει αντιμέτωπη με τις πιο αυστηρές προδιαγραφές περί εκπομπής ρύπων.

Οι συζητήσεις, που έχουν γίνει στο παρελθόν για το αν θα υπάρξει μέλλον για το VW Scirocco, είναι πάρα πολλές. Παρ’ όλ’ αυτά, το Scirocco θα μας... εγκαταλείψει, τη στιγμή, που δεν υπάρχει καμία προοπτική για την κατασκευή κάποιου διαδόχου του. Τις τελευταίες ημέρες... δόξας διανύει και το Audi A3. Μην ανησυχείτε, δε θα σταματήσει η παραγωγή όλων των εκδόσεων του μοντέλου, αλλά μόνο αυτή της 3θυρης έκδοσης.

Στην κατεύθυνση της... εξαφάνισης κινείται και η Mercedes-Benz B-Class. Ο τιμοκατάλογος της ελληνικής αντιπροσωπείας φιλοξενεί μόνο δύο εκδόσεις της, την B 180 και την B 180 d. Στη Skoda αποχωρεί το Yeti, το οποίο δεν βρίσκεται καν στον τιμοκατάλογο της ελληνικής εισαγωγικής εταιρείας, κάτι που ισχύει και για το Focus Sedan. Όσο για το Citroen C3 Picasso, το C3 Aircross απλώς το διαδέχεται...

Οι τάσεις... αφανισμού συνεχίζονται στη Lancia. Στην ιταλική φίρμα είχε απομείνει μόνο η Ypsilon, η οποία παίρνει κι αυτή σιγά σιγά το δρόμο του... αποχωρισμού. Τα ίδια ισχύουν και στη Citroen για το C5, το τελευταίο μοντέλο τους με υδροπνευματική ανάρτηση, αλλά και για το C4 Aircross, το οποίο είχε κοινό τεχνολογικό υπόβαθρο με το Mitsubishi ASX.

Σε ό,τι αφορά τη Volkswagen, η πιο σημαντική... αποχώρηση είναι αυτή του Beetle Coupe, αφού η Cabriolet εκδοχή συνεχίζει να πωλείται. Πάντως, και το ανοικτό μοντέλο οδεύει προς τον... αφανισμό στα τέλη της χρονιάς, ενώ δεν προβλέπεται κάποιος διάδοχος, όπως επίσης ούτε για το VW CC εξαιτίας του λανσαρίσματος του Arteon. Επίσης, η Hyundai δε διαθέτει πλέον σε 3θυρη έκδοση το i30, για το οποίο δε θα υπάρχει αντικαταστάτης. Τα ίδια ισχύουν, τέλος, για το Nissan Note, το οποίο ουσιαστικά αντικαθίσταται από το σύγχρονο Micra.