Δείτε την πιο "δυνατή" έκδοση του Duster με 170 PS!


Στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού το Duster είναι διαθέσιμο σε μία έκδοση που πολύ θα θέλαμε να δούμε κάποια στιγμή στα μέρη μας. Ποιο είναι το μεγάλο εμπόδιο για αυτή την εξέλιξη;

  • 8/3/2022

Το Dacia Duster είναι ένα SUV που δεν διεκδικεί δάφνες για τη δύναμη του κινητήρα και τις σπορ επιδόσεις του. Παρόλα αυτά έχει καταφέρει όλα αυτά τα χρόνια να αναδειχτεί σε αγαπημένη επιλογή για πολλά άλλα χαρακτηριστικά που ενσωματώνει και τα οποία συνδυάζονται άψογα με την προσιτή του τιμή, την οποία δύσκολα μπορεί να συναντήσει κανείς σε μία αντίστοιχη πρόταση.

Πολύ μακριά από τα σύνορα της Ευρώπης λανσάρεται μία «ακραία» έκδοση του δημοφιλούς SUV. Αναφερόμαστε στην αγορά της Βραζιλίας όπου η σειρά Duster κυκλοφορεί με το «διαμάντι» της Renault και όχι με το σήμα της Dacia.

Στη χώρα της Νοτίου Αμερικής οι Γάλλοι έχουν παρουσιάσει μια έκδοση που χρησιμοποιεί τον κινητήρα 1.3 TCe Flex ο οποίος μπορεί να λειτουργήσει τόσο με βενζίνη όσο και με αιθανόλη (ιδιαίτερα διαδεδομένη στη συγκεκριμένη χώρα).

Στην πρώτη περίπτωση αποδίδει 162 PS ενώ στη δεύτερη φτάνει μέχρι και τους 170 PS! Ο κινητήρας και στις δύο περιπτώσεις συνδυάζεται με ένα 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο X-Tronic που μεταφέρει τη δύναμή στους μπροστινούς τροχούς. Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να τονίσουμε πως ο συγκεκριμένος κινητήρας χρησιμοποιείται τόσο από το Renault Arkana όσοι και από το Captur.

Η πιο δυνατή έκδοση του Duster που έχει κατασκευαστεί ποτέ, επιταχύνει το 0-100 km/h σε 9.2 sec, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 190 km/h. Την ίδια στιγμή, στην Ευρώπη, η αντίστοιχη πιο δυνατή έκδοση «φοράει» έναν 4κύλινδρο turbo κινητήρα των 150 PS και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 6 σχέσεων.

Και μπορεί στις δύο εκδόσεις να μην υπάρχουν αξιοσημείωτες διαφορές στην επιτάχυνση και στην τελική ταχύτητα, στην περίπτωση του "βραζιλιάνικου" Duster όμως η ροπή είναι κατά 20 Nm μεγαλύτερη (250 Νm έναντι 270 Nm).

Και το μεγάλο ερώτημα που προκύπτει είναι το αν θα δούμε αυτή την έκδοση κάποια στιγμή και στην Ευρώπη. Σύμφωνα με το L’Argus αυτό είναι απίθανο να συμβεί αφού τα αυστηρά κριτήρια που ισχύουν και αφορούν την εκπoμπή CO2 αποτελούν ένα ανυπέρβλητο εμπόδιο.

Πηγή: L'Argus