Deja vu: Ξανά σε δημοπρασία η BMW M1 AHG του Paul Walker (photos)


Η εξαιρετικά σπάνια και συλλεκτική BMW M1 AHG του Paul Walker (ξανα)πουλήθηκε για δεύτερη φορά, ούτε δύο χρόνια μετά την πρώτη της δημοπρασία, πιάνοντας ένα ακόμα μεγαλύτερο ποσό.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: RM SOTHEBY'S
  • 11/12/2022

Οι BMW M1 που έχουν κατασκευαστεί από το τμήμα performance των Βαυάρων είναι ήδη λίγες, και αυτές που έχουν υποστεί μετατροπές από την AHG είναι ακόμα λιγότερες. Μία μόνο ήταν του Paul Walker, και έχει ήδη περάσει δύο φορές από δημοπρασία.

Η πιο πρόσφατη έλαβε χώρα μόλις χθες, μέσω του οίκου RM Sotheby's, του οποίου η ομάδα εκτιμητών υπολόγιζε ότι η αξία του οχήματος θα έπεφτε, σε σχέση με την προηγούμενη φορά που είχε πουληθεί. Έτσι, η αρχική εκτίμηση των ειδικών ανήλθε στα 450.000 με 500.000 δολάρια, δηλαδή περίπου το ίδιο ποσό που είχε κοστίσει στον Γερμανό συλλέκτη που την αγόρασε τον Φεβρουάριο του 2021.

Κι όμως, ένας συλλέκτης από το Μαϊάμι πλήρωσε 648.500 δολάρια για να την αποκτήσει.

Ο Paul Walker έχασε τη ζωή του το 2013, όμως τα αυτοκίνητα που κάποτε ανήκαν στη συλλογή του πωλούνται μέχρι και σήμερα και πιάνουν αστρονομικά ποσά, αναβιώνοντας τον θρύλο του ηθοποιού που έγινε γνωστός μέσω του franchise του Fast & Furious

Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για μία BMW M1 AHG Studie του 1980, η οποία φέρει μόλις 6.821 km στο οδόμετρό της, και ομολογουμένως είναι σε εξαιρετική κατάσταση. Την έκδοση Studie εμπνεύστηκε και σχεδίασε ο -τότε- πρόεδρος της AHGPeter Gartemann, ο οποίος ήθελε να φέρει την M1 πιο κοντά στη σειρά Procar, δηλαδή την αγωνιστική έκδοση των οχημάτων της BMW. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία πήρε μέρος στις 24 ώρες του Le Mans και άλλους αγώνες αντοχής με τη σειρά Procar, και αυτό το στοιχείο δίνει ακόμα μεγαλύτερη ιστορική αξία στο όχημα. 

Όσο για τις επιδόσεις της, η BMW M1 του Paul Walker έχει ισχύ 350 PS, μετά τις μετατροπές που έκανε η AHG στις εργοστασιακές ρυθμίσεις του inline εξακύλινδρου κινητήρα M88 χωρητικότητας 3,4 L, ο οποίος αρχικά προσέφερε 277 PS ιπποδύναμης στο supercar. Τον πανίσχυρο κινητήρα συνοδεύει ένα σύστημα μετάδοσης ZF 5 σχέσεων, ενώ η AHG είχε τοποθετήσει αναβαθμισμένο συμπλέκτη και σύστημα εξάτμισης.