Δέκα πράγματα που αξίζει να γνωρίζετε για τη θρυλική Lamborghini Diablo


Με αφορμή τη συμπλήρωση 30 ετών από τη δημιουργία της Lamborghini Diablo, φέρνουμε στο φως άγνωστες πτυχές του ιταλικού supercar.

  • 7/12/2020

Τα τριακοστά γενέθλια της εμβληματικής Lamborghini Diablo αποτελεί μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για να τεστάρουμε τις γνώσεις ή έστω να τις εμπλουτίσουμε φέρνοντας στο φως δέκα άγνωστες πτυχές του ιταλικού supercar.

1. Όταν το 2001 τερματίστηκε η παραγωγή της Diablo, το ιταλικό supercar αποτελούσε τη δημοφιλέστερη πρόταση στην ιστορία της Lamborghini φτάνοντας τις 2.900 πωλήσεις.

Φυσικά το ρεκόρ της Diablo δεν άργησε να καταρριφθεί, αρχικά από τη Murcielago, στη συνέχεια από τις Gallardo και Huracan, για να φτάσουμε σήμερα στην Urus, οι οποία έχει ξεπεράσει σε μόλις δύο χρόνια ζωής τις 10.000 πωλήσεις.

2. Η έκδοση περιορισμένης παραγωγής SE30 η οποία χρησιμοποιήθηκε στα γυρίσματα του video clip «Cosmic Girl» δεν ολοκλήρωσε τα γυρίσματα αλώβητη καθώς ο Jamiroquai, γνωστός για την αγάπη του στα εξωτικά αυτοκίνητα, το παράκανε με αποτέλεσμα να καταστρέψει ολοσχερώς το αυτοκίνητο.

Το αυτοκίνητο αντικαταστάθηκε με ένα πανομοιότυπο ώστε να ολοκληρωθούν τα γυρίσματα, το οποίο και πέρασε στην κατοχή του διάσημου τραγουδιστή. Το 2017 η… λιλάLamborghiniDiablo άλλαξε χέρια έναντι 549.000 βρετανικώνλιρών.

3. Το σύστημα τετρακίνησης που χρησιμοποιήθηκε στην Lamborghini Diablo VT προερχόταν από το πρώτο SUV της ιταλικής φίρμας, την άσημη LM002. Αποτελούμενο από ένα κεντρικό διαφορικό μετέφερε το 25% της ισχύος στους τροχούς του μπροστινού άξονα και το 75% στους πίσω.

4. Ανάμεσα στα στοιχεία του προαιρετικού εξοπλισμού της Lamborghini Diablo υπήρχε και η επιλογή ενός ρολογιού της Breguet το οποίο ενσωματωνόταν στο ταμπλό του αυτοκινήτου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι μόλις 50 ιδιοκτήτες του αυτοκινήτου επέλεξαν να πληρώσουν το κάτι παραπάνω ώστε να το προσθέσουν ανάμεσα στις εξοπλιστικές προδιαγραφές του αυτοκινήτου.

5. Αν και επισήμως η Lamborghini Diablo φέρει τη σχεδιαστική υπογραφή του Marcello Gandini, η τελική μορφή του αυτοκινήτου πέρασε από… σαράντα κύματα. Αρχικώς, η απόκτηση της Lamborghini από την Chrysler πυροδότησε αρκετές αλλαγές στον σχεδιασμό του αμαξώματος, με σκοπό να αποκτήσει μια πιο εύπεπτη εικόνα.

Το ίδιο συνέβη όταν η ιταλική φίρμα άλλαξε για μια ακόμα φορά χέρια, παίρνοντας στην Audi. Ήταν η σειρά του Luc Donckerwolke να τοποθετήσει τη σχεδιαστική του πινελιά και τη Diablo να αποκτήσει τη μορφή με την οποία εγκατέλειψε τη γραμμή παραγωγής.

6. Η Lamborghini Diablo αποτέλεσε έναν από τους βασικούς συντελεστές της επιτυχίας που γνώρισε το video game Need for Speed κοσμώντας με την παρουσία του την πρώτη εκδοχή του διάσημου πλέον τίτλου.

7. Στο κάλυμμα του δωδεδακύλινδρου κινητήρα της Lamborghini Diablo αναγράφεται η σειρά έναυσης των κυλίνδρων. Μια πληροφορία μάλλον άχρηστη για έναν κοινό θνητό-μηχανικό, πόσο μάλλον για τον υποψήφιο ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου.

8. Ενεργή συμμετοχή στην εξέλιξη της Lamborghini Diablo είχε ένας παγκόσμιο πρωταθλητής των αγώνων ράλλυ. Ο λόγος για τον Sandro Munari, ο οποίος το 1977 είχε κατακτήσει τον τίτλο των οδηγών στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ με τη Lancia Stratos HF.

9. Κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι η Lamborghini Diablo ήταν ένα πολιτισμένο αυτοκίνητο. Για την ακρίβεια ήταν το ακριβώς το αντίθετο, καθώς παρά τις εξεζητημένες προδιαγραφές της χρειάστηκε να φτάσουμε έως το 1993 ώστε να αποκτήσει υδραυλική υποβοήθηση στο σύστημα διεύθυνσης και έως το 1999 ώστε το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τον τροχών να αποτελέσει μέρος των προδιαγραφών της.

10. Η Lamborghini Diablo ήταν εκείνη που ανέσυρε από το παρελθόν της Lamborghini τα διακριτικάSV (Super Veloce), τα οποία συναντάμε πλέον στα περισσότερα μοντέλα της ιταλικής φίρμας.