Δεν περιμένουν το ηλεκτρικό του Ερντογάν ούτε οι Τούρκοι


ΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΟ ΠΟΥ ΠΛΕΟΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ 95% ΤΩΝ ΣΥΝΟΛΙΚΩΝ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΚΑΝΟΥΝ ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ, ΚΑΘΩΣ Η ΑΔΥΝΑΜΗ ΚΑΙ ΣΟΒΑΡΑ ΥΠΟΤΙΜΗΜΕΝΗ ΛΙΡΑ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΓΟΡΑΣΟΥΝ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 15/2/2020

Μπορεί ο Ερντογάν να κάνει φαραωνικές εκδηλώσεις και μεγαλεπήβολα σχέδια για το ηλεκτρικό του αυτοκίνητο, όμως η πραγματικότητα φαίνεται να μην συμφωνεί μαζί του. Και η κατάσταση με την τουρκική λίρα και την περσινή σημαντική της πτώση (κάτι που δείχνει να επαναλαμβάνεται αυτές τις ημέρες) έχει οδηγήσει τους Τούρκους καταναλωτές στην αγορά του μεταχειρισμένου.

Ένα ακόμα στοιχείο που οδήγησε σε αυτή την κατάσταση είναι ότι η μέση τιμή των αυτοκινήτων διπλασιάστηκε τα τελευταία δύο χρόνια, με εκείνα που χρησιμοποιούν πετρελαιοκινητήρα να ανεβαίνουν έως και πάνω από 120%.

Ο μεγάλος πληθωρισμός και η πτώση της λίρας έφεραν ως φυσικό επακόλουθο την στροφή του μεγαλύτερου μέρους των καταναλωτών της Τουρκίας να στραφούν στα μεταχειρισμένα. Μη γνωρίζοντας πότε θα τελείωνε η κρίση, οι αντιπροσωπείες δεν έκαναν παραγγελίες για να έχουν αποθέματα, με αποτέλεσμα οι Τούρκοι να βρίσκουν εύκολο καταφύγιο στις μάντρες με τα μεταχειρισμένα.

Τα νούμερα είναι ενδεικτικά, καθώς μόνο στον Δεκέμβριο που πέρασε, τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν το 95% όλων των αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στην Τουρκία. Ο Ερντογάν πάντως συνεχίζει τον χαβά του μιλώντας αυτές τις ημέρες για ανάκαμψη των καινούργιων μέσα στον Ιανουάριο.

Η αλήθεια είναι όμως ότι τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα είναι αυτά που ανεβαίνουν με ταχύτατους ρυθμούς, φθάνοντας στα 6,23 εκατ. μονάδες, περίπου 20% πάνω από το 2017. Αντίθετα τα καινούργια έχουν συρρικνωθεί στην διάρκεια της οικονομικής κρίσης, πέφτοντας στο μισό, στις 387.000 για το 2018. 

Και όλα αυτά παρά την εύκολη χρηματοδότηση από τις τράπεζες ακόμα και για αυτούς που δεν έχουν μετρητά, με τον Ερντογάν να έχει βάλει τους δικούς του ανθρώπους στην Κεντρική Τράπεζα και να μοιράζει αφειδώς δάνεια και χαμηλά επιτόκια. Όμως και εδώ ο μέσος όρος δανείων για αυτοκίνητα υποχώρησε περισσότερο από 20% από το σε

Ο μέσος ετήσιος ρυθμός των δανείων για αυτοκίνητα υποχώρησε από το 20% τον Σεπτέμβριο του 2018, στο 14% στα τέλη Ιανουαρίου. Οι Τούρκοι επιμένουν πάντως να αγοράζουν μεταχειρισμένα όχι μόνο του μικρότερου αρχικού κόστους αλλά και λόγω του ότι στην χώρα τους το καινούργιο χάνει πολύ γρήγορα την μεταπωλητική του αξία.

Όσο για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο του Ερντογάν και την γενικότερη εντύπωση που δημιούργησε στην Ελλάδα, καλό θα ήταν μερικές φορές να ρίχνουμε μια ματιά και στην δύσκολη πραγματικότητα του γείτονα. 

ΠΗΓΗ: AUTOMOTIVE NEWS