Δεν πουλήθηκε το Type 64 του Ferdinand Porsche


ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΦΑΤΗ ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΑ ΠΟΥ ΕΚΑΝΕ Ο ΟΙΚΟΣ RM SOTHEBY'S, ΔΕΝ ΒΡΕΘΗΚΕ ΑΓΟΡΑΣΤΗΣ ΓΙΑ ΤΟ TYPE 64 ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΕΙ ΤΟ 1939 Ο FERDINAND PORSCHE.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 22/8/2019

Το Type 64 ήταν μια από τις «αποκαλύψεις» φετινής χρονιάς, καθώς απασχόλησε την επικαιρότητα έπειτα από την πρόθεση των ανθρώπων του οίκου «RM Sotheby's» να το βγάλουν σε δημοπρασία. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι το μόνο που έχει διασωθεί από τα τρία που είχε κατασκευάσει το 1939 ο Ferdinand Porsche. Αν και φέρει το επίθετό του στο καπό, δεν πρόκειται για μια γνήσια Porsche, όπως ξέρουμε τα μοντέλα της (κάτι που έγινε το 1948 με την 356).

Κατά τη διάρκεια της δημοπράτησης του αυτοκινήτου δημιουργήθηκε σύγχυση στους παρευρισκόμενους λόγω παρερμήνευσης της προτεινόμενης τιμής κάποιου από αυτούς. Ο οίκος υπολόγιζε να πουληθεί το αυτοκίνητο σε τιμή κοντά στα 20.000.000 δολάρια (περίπου 18.000.000 ευρώ). Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας ο εκφωνητής ανακοίνωσε τιμή 70.000.000 δολάρια (περίπου 63.000.000 ευρώ), ωστόσο αυτό δεν ήταν σωστό. Η προσφορά που είχε προτείνει κάποιος από το κοινό ήταν 17.000.000 δολάρια (περίπου 15.300.000 ευρώ) αλλά η σχεδόν ομόηχη εκφορά στα αγγλικά των λέξεων «δεκαεπτά» και «εβδομήντα» μπέρδεψε τον εκφωνητή ο οποίος κατάλαβε εβδομήντα. Η αναστάτωση και ο θόρυβος που προκλήθηκε μέχρι να λυθεί η παρερμηνεία, αλλά και η χαμηλότερη από την αναμενόμενη τιμή, ανάγκασαν τους υπεύθυνους του οίκου «RM Sotheby's» να αποσύρουν το έκθεμα.

Το Type 64 βασίστηκε κυρίως σε μηχανικά μέρη του «Σκαραβαίου» της Volkswagen και κάποια της FIAT και θεωρήθηκε ως συνέχεια του Type 114 (ήταν η κωδική ονομασία για τη δημιουργία μιας πιο σπορ έκδοσης του «Σκαραβαίου» που δεν ευοδώθηκε). Το Type 64 σχεδιάστηκε και δημιουργήθηκε σε ξύλινο πρωτότυπο από τους Erwin Komenda και Karl Froelich και η μελετήθηκε αεροδυναμικά από τον Josef Mick στην αεροδυναμική σήραγγα του Πανεπιστημίου της Στουτγάρδης. 

Ωστόσο, το Εθνικοσοσιαλιστικό Κόμμα της Γερμανίας (Nazi), μέλος του οποίου ήταν ο Porsche, του ζήτησε να κατασκευάσει ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο για να συμμετέχει στον αγώνα που θα γινόταν από τη Γερμανία στην Ιταλία για να γιορταστεί η συμμαχία των δύο χωρών, λίγο πριν ξεσπάσει ο Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος. Τελικά, ο αγώνας ακυρώθηκε αλλά ο Porsche είχε κατασκευάσει ήδη τρία Type 64. Τα δύο από αυτά καταστράφηκαν κατά τη διάρκεια του πολέμου ενώ το μοναδικό που υπάρχει το χρησιμοποιούσε ο ίδιος ως προσωπικό αυτοκίνητό του.