Διαγώνιος Οδικός Άξονας: Προχωράει το έργο που θα φέρει τη Λαμία στα 90 λεπτά από την Πάτρα


Το έργο θα ενώσει το λιμάνι της Πάτρας με το λιμάνι του Βόλου ενώ την ίδια στιγμή θα αναβαθμίσει την λειτουργία της γέφυρας Ρίου-Αντίρριου που πλέον θα εξυπηρετεί τρεις βασικούς οδικούς άξονες της χώρας.

  • 1/9/2022

Ένα από τα πιο σημαντικά έργα στην Στερεά Ελλάδα, αυτό του Διαγώνιου Οδικού Άξονα, έκανε ακόμα ένα βήμα πιο κοντά προς την υλοποίησή του με την ανάδειξη του προσωρινού αναδόχου για το τμήμα “τέλος Παράκαμψης Γραβιάς - Ισόπεδος Κόμβος Μεταλλείων Βωξίτη”. Η εταιρεία που θα αναλάβει τα έργα στον συγκεκριμένο τομέα είναι η Αφοί Παπαϊωάνου ΕΤΕΒΕ ΙΝΤΕΡΚΑΤ με προϋπολογισμό τα 12,85 εκατ. ευρώ και προαίρεση τις 650 χιλ. ευρώ.

Ο Διαγώνιος Οδικός Αξονας "Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο" αποτελεί ένα σημαντικό κομμάτι του Ε65, συνδέοντας την Π.Α.Θ.Ε. (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι) με την Ιόνια Οδό και φέρνοντας πιο κοντά τη νοτιοδυτική Ελλάδα με την Κεντρική Στερεά, τη Θεσσαλία και τη Μακεδονία.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν δημοσιοποιηθεί με την ολοκλήρωση του Διαγώνιου Οδικού Άξονα η απόσταση μεταξύ της Λαμίας και της Πάτρας θα φτάσει τα 160 km (από 180 km που είναι σήμερα) ενώ ο χρόνος που θα χρειάζονται οι οδηγοί για να την καλύψουν θα πέσει στο μισό, δηλαδή στα 90 λεπτά.

Μέχρι στιγμής έχει δημοπρατηθεί και το τμήμα “Μπράλος-Άμφισσα” το οποία θα έχει μήκος 25 km και η εταιρεία που θα αναλάβει τις εργασίες είναι η ΑΒΑΞ, με τη σύμβαση να υπογράφεται μέσα στους επόμενους μήνες. Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό κομμάτι του συνολικού έργου το οποίο θα περιλαμβάνει δυο σήραγγες, οκτώ γέφυρες και ισάριθμούς κόμβους. Ενδιάμεσα στα δυο προαναφερθέντα κομμάτια έχει κατασκευαστεί ήδη η παράκαμψη της Γραβιάς.

Με την ολοκλήρωση του έργου το λιμάνι της Πάτρας θα συνδεθεί με το αντίστοιχο του Βόλου ενώ την ίδια στιγμή θα αναβαθμιστεί η λειτουργία της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου που θα εξυπηρετεί τρεις σημαντικούς οδικούς άξονες της χώρας.