«Diesegate»: Η Ε.Ε. καλεί τη Volkswagen να αποζημιώσει όλους


Τόσο τα μέλη της Ευρωπαϊκή Επιτροπή όσο αυτά του Δικτύου  και και οι ΕΕ προέτρεψαν τον Όμιλο Volkswagen να αποζημιώσει όλους τους πελάτες της που είχαν παραπλανηθεί από το σκάνδαλο «Dieselgate» και όχι μόνον εκείνους στη Γερμανία.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 29/9/2021

Έχουν περάσει σχεδόν έξι χρόνια από τότε που ξέσπασε το σκάνδαλο «Dieselgate» κατά το οποίο αποδείχτηκε ότι ο Όμιλος VAG παραποιούσε σκόπιμα το όριο εκπομπής ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα σε κάποια μοντέλα του, για να γλυτώνει τους επιπλέον φόρους και περνά μια πιο οικολογική εικόνα προς τα έξω.

Όπως αποδείχτηκε, αυτό γινόταν εν γνώσει των ανώτατων στελεχών τής  γερμανικής εταιρείας και όταν αποκαλύφθηκε το σκάνδαλο παραδέχτηκαν ότι έπραξαν λάθος. Αποτέλεσμα ήταν να υποβληθούν αγωγές εναντίον της από πελάτες της οι οποίοι θεώρησαν ότι εξαπατήθηκαν από αυτή και υπήρξε μια σειρά νομικών υποθέσεων, μερικές από τις οποίες έχουν προσφύγει στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.

Η Volkswagen αποζημίωσε κυρίως τους πελάτες της στη Γερμανία και απέρριψε το ενδεχόμενο να πράξει το ίδιο και σε αυτούς που υπάρχουν σε άλλες χώρες.

Ωστόσο, τα αρμόδια όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης επανήλθαν και προτείνουν να κάνει το ίδιο σε όλους. Συγκεκριμένα ο κ. Didier Reynders, Επίτροπος Δικαιοσύνης της Ε.Ε., δήλωσε σχετικά: «Υπήρξαν δικαστικές αποφάσεις που αποκάλυψαν την άδικη μεταχείριση της Volkswagen προς τους καταναλωτές, και όμως η αυτοκινητοβιομηχανία δεν είναι πρόθυμη να συνεργαστεί με οργανώσεις καταναλωτών για να βρει τις κατάλληλες λύσεις γι' αυτούς. Όπως έγραψα στην εταιρεία πέρυσι, πρέπει να αποζημιωθούν όλοι οι καταναλωτές, όχι μόνο οι αυτοί που διαμένουν στη Γερμανία».

Σε ανακοίνωσή της, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναφέρει: «Η θέση της εταιρείας δεν έχει αλλάξει παρά τις πρόσφατες αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των εθνικών δικαστηρίων, γι 'αυτό η Επιτροπή και οι καταναλωτικές αρχές της ΕΕ ασκούν πίεση».

Η Volkswagen απάντησε ότι επιμένει στη θέση της να μην αποζημιώσει εθελοντικά και άλλους εκτός Γερμανίας καθώς έχουν γίνει οι απαραίτητες τροποποιήσεις στους επηρεαζόμενους πετρελαιοκινητήρες χωρίς κόστος για τους πελάτες της και ότι αυτοί πληρούν πλέον τα θεσμοθετημένα όρια εκπομπής ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα.