Diesel VS Hybrid: Οι 5 λόγοι που τα υβριδικά πήραν... κεφάλι στις πωλήσεις


Για πρώτη φορά στην ιστορία τα αυτοφορτιζόμενα υβριδικά ξεπέρασαν σε πωλήσεις τα πετρελαιοκίνητα και σίγουρα αυτή η εξέλιξη δεν ήρθε τυχαία. Αυτοί είναι οι πέντε βασικοί λόγοι. 

  • 8/2/2022

Είναι πλέον ξεκάθαρο ότι οι diesel κινητήρες εμφανίζονται «κουρασμένοι» αλλά και έτοιμοι να αποχωρήσουν σταδιακά από το… γήπεδο δίνοντάς τη θέση τους στα υβριδικά σύνολα. Τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν μέσα από την τελευταία έρευνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) αποτυπώνουν αυτή την εξέλιξη με τον πλέον εμφατικό τρόπο.

Για το 2021, οι συνολικές πωλήσεις των αυτοφορτιζόμενων υβριδικών στην Ευρώπη ξεπέρασαν για πρώτη φορά τις αντίστοιχες των diesel, έστω και με βραχεία κεφαλή 48 οχημάτων. Συγκεκριμένα 1.901.239 αυτοφορτιζόμενα υβριδικά ταξινομήθηκαν πέρυσι όπου αυτό σημαίνει ένα τεράστιο άλμα σε σχέση με το 2020 όπου ο αντίστοιχος αριθμός ήταν 1.100.000 οχήματα.

Από την άλλη τα diesel έχασαν σχεδόν το ένα τρίτο των πωλήσεων τους. Αυτό σημαίνει ότι από τις 2.770.000 πωλήσεις το 2020, την αμέσως επόμενη χρονιά ο αριθμός έπεσε στις 1.901.191. Ποιοι είναι όμως οι λόγοι που το κοινό γυρίζει σταδιακά την πλάτη του στο πετρέλαιο και δείχνει να στρέφεται μαζικά προς τις αυτοφορτιζόμενες υβριδικές λύσεις. Πάμε να τους δούμε…

Εξοικονομούν καύσιμο και δεν έχουν κακή φήμη

Ας είμαστε ειλικρινείς. Στις δύσκολες εποχές που διανύουμε ένα από τα βασικά κριτήρια επιλογής της πλειοψηφίας των αγοραστών είναι η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Οι τιμές –θα συνεχίσουν να- εκτοξεύονται και το κόστος της καθημερινής μετακίνησης αποσπά ένα σημαντικό κομμάτι του προϋπολογισμού κάθε νοικοκυριού.

Αυτός είναι ο λόγος που μέχρι πρότινος τα diesel σύνολα βρίσκονταν ψηλά στις προτιμήσεις, με τα υβριδικά πλέον να είναι σε θέση να προσφέρουν ακόμα μεγαλύτερη οικονομία χάρη στην τεχνολογία ανάκτησης ενέργειας η οποία αποδεικνύεται στην πράξη ιδιαίτερα συμφέρουσα.

Από την άλλη, το 2015 οι κινητήρες πετρελαίου δέχθηκαν ένα μεγάλο πλήγμα στη φήμη τους μετά το τεράστιο σκάνδαλο που προέκυψε από το παράνομο λογισμικό της VW. Ακόμα και σήμερα τα… απόνερα αυτής της υπόθεσης δεν έχουν διαλυθεί και στην κοινή γνώμη έχει επικρατήσει ορθώς ότι τα υβριδικά αποτελούν μια πιο αξιόπιστη και παράλληλα πιο οικολογική επιλογή.

Έχουν πιο οικονομικές διαδικασίες συντήρησης

Μπορεί να ακούγεται παράδοξο αλλά τα σαφώς πιο πολύπλοκα δομημένα υβριδικά σύνολα, όπου συνδυάζουν μηχανικά και ηλεκτρικά μέρη, είναι πιο οικονομικά στη συντήρησή τους. Τα ηλεκτρικά μέρη των υβριδικών δεν απαιτούν κάποια ιδιαίτερη διαδικασία συντήρησης ενώ τα μηχανικά, λόγω της περιορισμένης λειτουργίας τους, εμφανίζουν ζημιές πολύ σπάνια. Τουλάχιστον πιο σπάνια σε σχέση με το πετρέλαιο. Από εκεί και πέρα, όσον αφορά τις μπαταρίες, στις περισσότερες περιπτώσεις δεν θα χρειαστεί να αντικατασταθεί ποτέ. Και λέμε στις περισσότερες γιατί σημαντικό ρόλο παίζει ο αριθμός των χιλιομέτρων που διανύει καθημερινά το αυτοκίνητο αλλά και ο τρόπος οδήγησης.

Οι μειωμένοι ρύποι και τα φορολογικά κίνητρα

Στην περίπτωση των υβριδικών οι ηλεκτροκινητήρες έρχονται να πάρουν ένα μεγάλο μέρος της «δουλειάς» που κάνουν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης και αυτό σημαίνει ότι οι εκπεμπόμενοι ρύποι μειώνονται δραστικά. Αυτό μπορεί για κάποιους που δεν έχουν ιδιαίτερες περιβαλλοντικές ανησυχίες να μην παίζει κάποιον ρόλο, όμως ο σταδιακός αποκλεισμός των οχημάτων με υψηλές εκπομπές CO2 από τα κεντρικά σημεία των πόλεων δημιουργεί έναν «πονοκέφαλο» στους κατόχους diesel αυτοκίνητων που διέρχονται αναγκαστικά μέσα από αυτά.

Η ίδια λογική εφαρμόζεται και στην φορολόγηση των νέων αυτοκίνητων με αυτά που ρυπαίνουν περισσότερο να τοποθετούνται σε δυσμενή θέση έναντι των πιο οικολογικών επιλογών, όπως είναι τα υβριδικά ή τα ηλεκτρικά οχήματα. Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να θυμίσουμε ότι σύμφωνα με τα τελευταία δημοσιεύματα η Ευρωπαϊκή Ένωση σκοπεύει να αυστηροποιήσει τη διαδικασία τυποποιημένης μέτρησης εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα που ισχύει ως τώρα για τα Plug-in Hybrid μοντέλα. 

Η ανάγκη για έναν πιο ομαλό τρόπο οδήγησης

Τα υβριδικά σύνολα έχουν κατασκευαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε ο οδηγός να επιζητά την ήρεμη και ομαλή οδήγηση, αποφεύγοντας να κινηθεί με ένταση που φέρνει την υψηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Πιο συγκεκριμένα, οι οδηγοί των υβριδικών κινούνται με τέτοιο τρόπο ώστε να ρυπαίνουν λιγότερο, να καταναλώνουν λιγότερο καύσιμο αλλά και να παράγουν λιγότερη ηχορύπανση.

Η… ησυχία που προκύπτει από τη λειτουργία τους έχει αναγκάσει σε πολλές περιπτώσεις τις βιομηχανίες να τοποθετήσουν τεχνητούς ήχους προκειμένου τα οχήματα να γίνονται αντιληπτά από τους πεζούς και να αποφεύγονται ατυχήματα. Προφανώς υπάρχουν υβριδικά σύνολα όπου οι κινητήρες εσωτερικής καύσης δουλεύουν… υπερωρίες ωστόσο και πάλι τα περιβαλλοντικά οφέλη αλλά και η ηχορύπανση σε σχέση με ένα diesel σύνολο είναι σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα.

Η τεχνολογία των υβριδικών έχει δοκιμαστεί επαρκώς

H εποχή των επιφυλάξεων σχετικά με την αξιοπιστία που συνοδεύουν τους υβριδικούς κινητήρες έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Έχοντας πλέον δει τέσσερις διαφορετικές γενιές είναι πλέον ασφαλές να πούμε ότι έχουν δοκιμαστεί αρκετά και δεν κολυμπούν σε… θολά νερά. Όσοι συνεχίζουν ακόμα και σήμερα να κατηγορούν τα υβριδικά ως αναξιόπιστα, απλά δεν έχουν ενημερωθεί επαρκώς ώστε να τα κρίνουν.

Είναι πλέον απόλυτα σαφές ότι υπάρχει ένα ενδιάμεσο στάδιο πριν φτάσουμε στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα και αυτό είναι τα υβριδικά, τα οποία την παρούσα φάση δεν προβληματίζουν τους κατόχους σχετικά με την φόρτισή τους ή δεν τους αναγκάζουν να αλλάξουν άρδην τις συνήθειές τους . Την ίδια στιγμή μπορούν και εξοικονομούν χρήματα χωρίς να χρειαστεί να κάνουν κάτι το ιδιαίτερο. Και αυτός είναι ο λόγος που η αύξηση στις πωλήσεις τους θα συνεχιστεί μέχρι τα EVs να μπουν για τα καλά στις ζωές μας.