«Διεθνής Κινητήρας της Χρονιάς» ο 1.0 EcoBoost της Ford!


Για 2η συνεχή χρονιά κατακτά τον εν λόγω τίτλο...

  • 6/6/2013

Ο βενζινοκινητήρας 1.0 EcoBoost της Ford Motor Company ανακηρύχθηκε «Διεθνής Κινητήρας της Χρονιάς 2013», γεγονός που σηματοδοτεί μία δεύτερη συνεχόμενη νίκη για την τρικύλινδρη μονάδα της Ford.

Ο 1.0 EcoBoost – που συνδυάζει άμεσο ψεκασμό καυσίμου, υπερσυμπίεση και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων για μείωση της κατανάλωσης χωρίς θυσίες στις επιδόσεις – έλαβε το υψηλότερο σκορ στην ιστορία του θεσμού. Ο κινητήρας κέρδισε επίσης στην κατηγορία ‘Best Engine Under 1.0-litre’ στα ετήσια βραβεία που απένειμε το Περιοδικό Engine Technology International.

Παράλληλα, η Ford επιβεβαίωσε ότι σχεδιάζει να διπλασιάσει την παραγωγή του κινητήρα στο Εργοστάσιο Κινητήρων της στην Κολωνία (Γερμανία) σε πάνω από 1.000 μονάδες την ημέρα από τα μέσα Αυγούστου για να καλύψει τη ζήτηση.

«Με μία τεχνολογία ώριμη όπως ο κινητήρας εσωτερικής καύσης, είναι πολύ σπάνιο να πετυχαίνεις κάτι επαναστατικό, αλλά ακριβώς αυτό κατάφερε η ομάδα με το συγκεκριμένο κινητήρα» δήλωσε ο Joe Bakaj, Ford vice president, Global Powertrain. «Πρέπει να οδηγήσεις για να πιστέψεις ότι ένας μικρός, τρικύλινδρος κινητήρας μπορεί να προσφέρει τέτοιες επιδόσεις και οικονομία καυσίμου».

87 συντάκτες του ειδικού Τύπου από 35 χώρες από όλο τον κόσμο συσκέφθηκαν και αποφάσισαν με βάση την οδηγησιμότητα, τις επιδόσεις, την οικονομία, την πολιτισμένη λειτουργία και την επιτυχημένη εφαρμογή προηγμένων τεχνολογιών κινητήρων. Η Ford είναι μία από τις τρεις κατασκευάστριες εταιρείες αυτοκινήτων που πετυχαίνει συνεχόμενες νίκες στην 15χρονη ιστορία του θεσμού.

Ο 1.0 EcoBoost σχεδιάστηκε στα R&D κέντρα της Ford στο Aachen και Merkenich, Γερμανία, και στο Dunton, Η.Β. και κατασκευάζεται στην Κολωνία και την Κραϊόβα, Ρουμανία.

Ο Dean Slavnich, αντιπρόεδρος της 15ης έκδοσης βραβείων Διεθνούς Κινητήρα της Χρονιάς και εκδότης του Περιοδικού Engine Technology International, δήλωσε: «Ο μικρός EcoBoost – ο πρώτος τρικύλινδρος κινητήρας της Ford – παραμένει ασυναγώνιστος. Είναι οικονομικός σε πραγματικές συνθήκες, ενώ ο συμπαγής υπερτροφοδότης διασφαλίζει ότι ολόκληρο το πακέτο μπορεί να χρησιμοποιηθεί άνετα σε μεγαλύτερα οχήματα όπως το Grand C-MAX».

Ο κινητήρας 1.0 EcoBoost αυτή τη στιγμή προσφέρεται με μικρά αυτοκίνητα όπως τα Fiesta και B-MAX και compact όπως τα Focus, C-MAX και Grand C-MAX.  Στο άμεσο μέλλον θα παρέχει ισχύ σε μεγαλύτερα μοντέλα όπως το νέο Ford Mondeo. Επίσης θα προσφέρεται με τα επαγγελματικά Transit Connect και Transit Courier και τις επιβατικές εκδόσεις Tourneo Connect και Tourneo Courier.

Ο κινητήρας κυκλοφορεί σε όλο τον κόσμο. Διατίθεται τώρα με το νέο EcoSport σε Ινδία και Κίνα, ενώ αργότερα μέσα στη χρονιά θα προσφέρεται με το Fiesta στη Β. Αμερική.

Μικρός σε διαστάσεις - χωράει σε ένα ντουλαπάκι αποσκευών στο αεροπλάνο - ο κινητήρας προσφέρει τη μικρότερη κατανάλωση βενζίνης στην κατηγορία του για την Ευρώπη σε οχήματα όπως τα Fiesta, Focus, C-MAX και Grand C-MAX.

Τα εργοστάσια κινητήρων της Ford στην Κολωνία και την Κραϊόβα αναβαθμίστηκαν προκειμένου να φιλοξενήσουν την παραγωγή του 1.0 EcoBoost και εισήγαγαν προηγμένες τεχνικές που μειώνουν την ποσότητα του απαιτούμενου ψυκτικού κατά τη μηχανουργική κατεργασία των αλουμινένιων εξαρτημάτων του κινητήρα σε πέντε μιλιλίτρα ανά εξάρτημα από δύο λίτρα που ήταν μέχρι πρότινος, συμβάλλοντας έτσι σε ένα μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα από την παραγωγή.

Επίσης, υιοθετήθηκε νέα τεχνολογία ‘ψυχρής δοκιμής’ που επέτρεψε τη δοκιμή των κινητήρων χωρίς εκκίνηση – μειώνοντας τη χρήση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων από τη διαδικασία κατά 66%. Όλη η υπόλοιπη ενέργεια που απαιτείται για τη λειτουργία του εργοστασίου της Κολωνίας προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές, συμπεριλαμβανομένων τριών υδροηλεκτρικών εργοστασίων σε Νορβηγία και Σουηδία.

Η Ford Ευρώπης σχεδιάζει να τριπλασιάσει την ετήσια παραγωγή οχημάτων που εφοδιάζονται με αποδοτικούς βενζινοκινητήρες EcoBoost σε περίπου 480.000 μέχρι το 2015 (από 141.000 το 2011). Η εταιρία προβλέπει ότι πάνω από 300.000 από αυτά τα οχήματα θα εφοδιάζονται με τον κινητήρα 1.0 EcoBoost. Το πρώτο τρίμηνο του 2013 στην Ευρώπη, ο κινητήρας 1.0 EcoBoost είχε ποσοστό 42% στις παραγγελίες του B-MAX, 30% στο Focus και 24% στο Fiesta στις 19 παραδοσιακές Ευρωπαϊκές αγορές της Ford.