Δικύλινδρο δίχρονο ντίζελ εξελίσσει η Renault!


Η γαλλική εταιρεία ανακοίνωσε την εξέλιξη ενός πρωτότυπου δίχρονου πετρελαιοκινητήρα με σημαντικά μικρότερο βάρος από έναν συμβατικό...

  • 19/3/2015

Η γαλλική εταιρεία ανακοίνωσε την εξέλιξη ενός πρωτότυπου δίχρονου πετρελαιοκινητήρα με σημαντικά μικρότερο βάρος από έναν συμβατικό...

Σύμφωνα με τη Renault ,ο πρωτότυπος 2χρόνος και 2κύλινδρος πετρελαιοκινητήρας ζυγίζει 50% λιγότερο από τον εξαιρετικό 1.5 dCi (στον οποίο και βασίζεται χρησιμοποιώντας το μισό μπλοκ).

Το βάρος του δεν ξεπερνά τα 100 kg, είναι 40 kg ελαφρύτερος από τον προαναφερθέντα και η χωρητικότητά του είναι τα 730 cc. Στόχος είναι η απόδοσή του να είναι 15% μεγαλύτερη από έναν αντίστοιχο τετρακύλινδρο (δηλ. φτάνοντας στο 50%, από το 35% του τωρινού dCi).

Υπάρχει διπλή υπερτροφοδότηση (τούρμπο καυσαερίων και μηχανικός υπερσυμπιεστής ή «κομπρέσορας») με την ισχύ να κυμαίνεται από 50 έως 67 άλογα, με τη ροπή των 112-145 Nm διαθέσιμη από τις 1.500 rpm.

Φυσικά, το πλεονέκτημα του μικρού ντίζελ θα αφορά στις ακόμη μικρότερες εκπομπές ρύπων, στη μικρότερη κατανάλωση, ενώ η Renault λέει πως ο θόρυβος είναι στα ίδια επίπεδα με εκείνα του τετρακύλινδρου (δίχως όμως να γίνεται κάποια αναφορά στους κραδασμούς από την ασύμμετρη κίνηση των εμβόλων, κάτι πολύ έντονο στον βενζινοκινητήρα Twinair της Fiat).

Ο πρωτότυπος κινητήρας έχει όριο στροφών στις 4.000 rpm και έχει σχεδιαστεί για φτηνότερες εκδόσεις, καθώς το κατασκευαστικό κόστος θα είναι μικρότερο από έναν τετρακύλινδρο, όπως είναι ο 1.5 dCi.

Από την άλλη, το κόστος θα μπορεί να είναι ανταγωνιστικό στους βενζινοκινητήρες, αλλά ένα θέμα που μελετούν οι ειδικοί στη Renault είναι ένας τρόπος να μειώσουν το κόστος του συστήματος υπερτροφοδότησης. Το project στα εσωτερικά της Renault είναι γνωστό με την ονομασία POWERFUL, όλα αυτά λίγο μετά τις καταδικαστικές δηλώσεις της γαλλικής κυβέρνησης για την πετρελαιοκίνηση.