Δύσκολη εποχή για ρεκόρ αλλά η Toyota βάζει τον πήχη όλο και πιο ψηλά


Η Toyota θέλει να ξεπεράσει τις 10 εκατομμύρια πωλήσεις το 2023 και αν το καταφέρει θα είναι η κορυφαία επίδοση στην ιστορία της. 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 17/1/2023

Η πανδημία, ο πόλεμος στην Ουκρανία, οι πολιτικοοικονομικές αναταράξεις ανά τον κόσμο και οι ελλείψεις στις αλυσίδες εφοδιασμού, αποτελούν «αγκάθια» για τις αυτοκινητοβιομηχανίες τα τελευταία -αισίως- 3 χρόνια. Οι πωλήσεις έδειξαν σημαντικά καθοδική πορεία σε σχέση με τις χρονιές πριν το ξέσπασμα της πανδημίας, με τις εταιρείες να πασχίζουν να βρουν τρόπους να επανέλθουν.

Η Toyota, μετά από ένα ιδιαίτερα επιτυχημένο 2022, ειδικά σε σχέση με το 2021, προβλέπει πλήρη επαναφορά το 2023. Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία σκοπεύει να ξεπεράσει τις επιδόσεις του 2022, θέτοντας ένα νέο ρεκόρ πωλήσεων.

Μπορεί τα δεδομένα παραγωγής και πωλήσεων του περασμένου Δεκεμβρίου να μην έχουν δημοσιοποιηθεί ακόμα, όμως τα πράγματα έδειξαν ιδιαίτερα ενθαρρυντικά για τους Ιάπωνες την υπόλοιπη χρονιά, στο διάστημα Ιανουαρίου - Νοεμβρίου.

Ολόκληρος ο όμιλος Toyota(Toyota, Lexus, Daihatsu και Hino) παρήγε συνολικά 9.764.794 οχήματα, κάτι που αποτελεί αύξηση της τάξης του 6,9% σε σχέση με το ίδιο διάστημα του προηγούμενου έτους. Η διαφορά με τις επιδόσεις του 2020 είναι ακόμα μεγαλύτερη, αγγίζοντας το 9,4%.

Οι προβλέψεις της Toyota για το 2023 ξεπερνούν κάθε προσδοκία: Οι Ιάπωνες θέλουν να ξεπεράσουν κατά πολύ τις 10 εκατ. πωλήσεις, φτάνοντας στις 10,6 εκατ. μονάδες παγκοσμίως. Φυσικά, εμμέσω της νέας έξαρσης του COVID-19 στην Κίνα, η εταιρεία αναμένει νέες αναταραχές στις εφοδιαστικές αλυσίδες, κάτι που θα την απομακρύνει από τον στόχο της, κατά περίπου 1,2 εκατ. οχήματα, με τη ρεαλιστική πρόβλεψη να κυμαίνεται από τα 9,4 εκατ. έως και τα 10,6 εκατ

Όσο για τις πωλήσεις, η Toyota κατάφερε να ολοκληρώσει 9.565.277 πωλήσεις νέων οχημάτων από τον Ιανουάριο έως και τον Νοέμβριο.

Ο ρόλος του ηλεκτρισμού

Η Toyota βρίσκεται σε ένα πολύ καλό στάδιο, όσον αφορά τον εξηλεκτρισμό, αλλά και την εξανθράκωσή της, καθώς κάνει συνεχώς βήματα προς εκείνη την κατεύθυνση. Ο στόχος για την παραγωγή ηλεκτρικώνοχημάτων το 2030 για την Toyota ανέρχεται στα 3,5 εκατ., και σύμφωνα με την ίδια, αυτό θα ήταν αρκετό για να διατηρήσει την εταιρεία σε ένα καλό επίπεδο σε σχέση με τους ανταγωνιστές της, καθώς θα συνεχίζει να πουλά τα μη-εξηλεκτρισμένα μοντέλα της στις περιοχές όπου δε χρειάζεται προωθήσει τον ηλεκτρισμό, ή όπου δεν έχουν επιβληθεί κανονισμοί που να περιορίζουν τη δραστηριότητα των ΜΕΚ. 

Οι Ιάπωνες έχουν δύο σημεία αναφοράς που πρέπει να ξεπεράσουν, κι όλα δείχνουν πως αυτό θα γίνει: Το πρώτο είναι η παραγωγή του πλήρους έτους του 2023, και το δεύτερο είναι αυτή του οικονομικού έτους του 2022, το οποίο ολοκληρώνεται τον ερχόμενο Μάρτιο

Συγκριτικά, η Volkswagen ολοκλήρωσε το 2022 με 8.262.800 πωλήσεις συνολικά σε όλο τον όμιλο, συμπεριλαμβανομένων όλων των εταιρειών που υπάγονται σε αυτόν, δηλαδή λιγότερο από την Toyota σε 11 μήνες και ξεχωριστά, χωρίς να υπολογίσει κανείς τις υπόλοιπες εταιρείες που δρουν υπό τη σκέπη της: 8.727.622 για τη «μαμά» εταιρεία, με το σύνολο να ανέρχεται στις 9.565.277 μονάδες, προσθέτοντας και τις πωλήσεις της Daihatsu και της Hino.