Ε.Ε.: Συμφωνία για μείωση των εκπομπών CO2 κατά 37,5% μέχρι το 2030


ΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΕΧΟΥΝ ΕΠΙΣΗΜΑΝΕΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΚΑΙΡΟ ΣΤΗΝ Ε.Ε. ΠΩΣ ΣΤΟΝ ΣΤΟΧΟ ΤΗΣ ΜΕΙΩΣΗΣ ΤΩΝ ΡΥΠΩΝ ΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΚΑΤΑ 37,5% ΚΑΙ ΤΩΝ ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΚΑΤΑ 31% ΜΕΧΡΙ ΤΟ 2030 (ΣΕ ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΜΕ ΤΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΤΟΥ 2021) ΘΑ ΑΠΕΙΛΟΥΣΕ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ ΑΓΟΡΑΣΤΙΚΟΥ ΚΟΙΝΟΥ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ
  • 18/12/2018

Παρά ταύτα οι εκπρόσωποι των κυβερνήσεων της Ε.Ε. και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου συμφώνησαν τελικά και βάσει νομοθετικού περιεχομένου. Ο συμβιβασμός ήταν πιο σκληρός από την αρχική εκτελεστική πρόταση της Ε.Ε. για μείωση των εκπομπών κατά 30%, σε σύγκριση με το 2021. Επιπρόσθετα καθορίστηκε έως το 2025 ένας ενδιάμεσος προσωρινός στόχος μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά.

Η ένωση 28 εθνών έχει διχαστεί εδώ και μήνες για το πόσο αυστηρές είναι οι εκπομπές CO2 με στόχο την μείωση των αερίων του θερμοκηπίου. Πολλές χώρες της Ε.Ε., συμπεριλαμβανομένων της Ολλανδίας και της Γαλλίας, είχαν αυξήσει το στόχο στο 35%. Το ευρωπαϊκό κοινοβούλιο ήθελε 40% και τελικά βρέθηκε η χρυσή τομή στο 37,5%.

Όπως είναι λογικό η Γερμανία, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ε.Ε. αξίας περίπου 423 δισεκατομμυρίων ευρώ το 2017, είχε προειδοποιήσει ότι οι σκληροί στόχοι και η προσπάθεια για ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα θα μπορούσαν να βλάψουν τη βιομηχανία της.

Η ACEA εξέφρασε σοβαρές ανησυχίες σχετικά με το στόχο του 2030, διότι η μείωση του CO2 κατά 37,5% μπορεί να ακούγεται εύλογη αλλά είναι εξ ολοκλήρου μη ρεαλιστική βάσει του πού βρισκόμαστε.

Τα σημερινά μέσα όρια της ΕΕ για το CO2 από τα αυτοκίνητα είναι 130 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο που καθορίζονται για το 2015 και 95 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο για το 2021. Τα ηλεκτρικά οχήματα μηδενικών ρύπων στην Ευρώπη έχουν μερίδιο αγοράς περίπου 1,5%.