E-GMP: Το ηλεκτρικό μέλλον της Hyundai


Η πρώτη ειδικά σχεδιασμένη για ηλεκτρικά οχήματα πλατφόρμα της Hyundai παρουσιάστηκε και επίσημα από την Κορεατική φίρμα. Όσο για τα χαρακτηριστικά της, δείχνουν ικανά να ανατρέψουν όλες τις ισορροπίες.

  • Μιχάλης Κατωπόδης
  • 2/12/2020

H E-GMP (Electric Global Modular Platform) βασίζεται στη φιλοσοφία του skateboard. Μία επίπεδη πλατφόρμα που μέσα της κρύβει το συσσωρευτή, έτσι ώστε να διατηρεί το κέντρο βάρους χαμηλά και παράλληλα να μην επιβαρύνει το χωροταξικό σχεδιασμό των μοντέλων που θα χτιστούν επάνω της. Για την εξέλιξή της οι άνθρωποι της Hyundai δαπάνησαν αρκετό χρόνο και χρήμα. Εκ του αποτελέσματος, όμως, φαίνεται πως άξιζε τον κόπο.

Η νέα αυτή πλατφόρμα αναμένεται να χρησιμοποιηθεί σε τουλάχιστον 11 καινούρια ηλεκτρικά οχήματα, μέχρι το 2025 (υπενθυμίζουμε πως τα πλάνα της φίρμας είναι να παρουσιάσει 23 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι τότε).

Ο σχεδιασμός της βασίζεται σε μία σπονδυλωτή φιλοσοφία, πράγμα που δίνει μία μεγάλη ευελιξία για την αξιοποίησή της. Γενικά η E-GMP θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε αυτοκίνητα των κατηγοριών C, D και Ε -από μικρομεσαία μέχρι μεγάλα. Όσο για το μεταξόνιο, θα μεταβάλλεται με βάση τις εκάστοτε απαιτήσεις, φτάνοντας ακόμη και πάνω από τα τρία μέτρα!

Αναφορικά με τους συσσωρευτές, θα στοιβάζονται όπως είναι αναμενόμενο σε μονάδες πάχους 13 εκ. εντός της πλατφόρμας. Ανάλογα με το μοντέλο και την έκδοση, θα προσφέρεται και η χωρητικότητα. Μάλιστα, χάρη στην εξελιγμένη φύση τους, αναμένεται να έχουν κατά 10% μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα, σε σχέση με τους σημερινούς συσσωρευτές. Όσο για την αυτονομία, θα υπερβαίνει τα 500 km, με βάση τον κύκλο WLTP.

Φυσικά, ιδιαίτερη μέριμνα έχει δοθεί για την ασφάλεια. Η χρήση κραμάτων χάλυβα υπερυψηλής αντοχής και ο μελετημένος σχεδιασμός του πατώματος φροντίζουν ώστε να προστατεύσουν τόσο τους επιβάτες, όσο και τη μπαταρία, σε περίπτωση σύγκρουσης.

Στα ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά του νέου πατώματος ανήκει το σύστημα μετάδοσης της κίνησης. Στα πιο βασικά μοντέλα η κίνηση θα μεταδίδεται στον πίσω άξονα. Από εκεί και πέρα όμως θα υπάρχουν και πολλά μοντέλα με δύο ή περισσότερους κινητήρες, τοποθετημένους πίσω αλλά και μπροστά.

Αναφορικά με το πίσω ηλεκτρικό μοτέρ, θα μπορεί να αποδίδει από 70-200 kW (95-272 PS). Όσο για το όριο ισχύος που μπορεί να φτάσει ένα μοντέλο, ανέρχεται στα 600 PS. Πιο εντυπωσιακό είναι ωστόσο το ηλεκτρικό σύστημα που χρησιμοποιείται.

Τα ηλεκτρικά μοντέλα της Hyundai (βλέπε Ionic) θα μπορούν να φορτίζουν σε κάθε είδους παροχή, μέχρι τα 800V! Αυτό σημαίνει πως είναι ικανά μέσα σε πέντε μόλις λεπτά να δεχτούν ενέργεια επαρκή για να καλύψουν απόσταση 100 km ή, εναλλακτικά, να φορτίσουν στο 80% σε 18 λεπτά. Παράλληλα, χάρη στην τεχνολογία V2L (Vehicle to Load) θα μπορούν όποτε απαιτηθεί να λειτουργούν τα ίδια ως μονάδες παροχής ρεύματος 3,5kW, έτσι ώστε να τροφοδοτήσουν κάποιο νοικοκυριό ή να φορτίσουν ένα άλλο ηλεκτρικό αυτοκίνητο!

Όλα αυτά ακούγονται το λιγότερο ενδιαφέροντα και είναι σίγουρο ότι στην πράξη τα μοντέλα που θα βασίζονται επάνω στο συγκεκριμένο πάτωμα, θα φέρουν σε δύσκολη θέση τον άμεσο ανταγωνισμό τους. Και για αυτό όμως έχουν απάντηση οι Κορεάτες, καθώς όπως δήλωσαν στη σχετική παρουσίαση, παραμένουν ανοικτοί σε συνεργασίες με άλλες εταιρίες, εάν κάποιος θέλει να χρησιμοποιήσει τη νέα τους πλατφόρμα.

Διαβάστε επίσης: Σχεδόν σίγουρο ένα ηλεκτρικό Ν από τη Hyundai!