Εφοδιαστική αλυσίδα: Η VW βλέπει “φως” στο τούνελ, αλλά το τούνελ είναι… μακρύ


Tο 2022 ακυρώθηκε η παραγωγή περισσότερων από 3.2 εκατ. μονάδων στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, λόγω των σοβαρών ελλείψεων της εφοδιαστικής αλυσίδας. Ευρώπη και Β. Αμερική οι μεγάλες χαμένες.  

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΑΡΜΠΕΑΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 23/9/2022

Η "κανονικότητα" στην αυτοκινητοβιομηχανία ακόμα δεν έχει επανέλθει στα προ Covid-19 επίπεδα και η έλλειψη ημιαγωγών, μικροτσίπ και πολλών ακόμα βασικών πρώτων υλών που χρειάζονται οι κατασκευαστές, συνεχίζει να δημιουργεί σημαντικά προβλήματα.

Αρκεί μια επίσκεψη σε αντιπροσωπεία για να αντιληφθεί κανείς τις συνέπειες αυτή της κατάστασης, τόσο μέσα από τις αυξημένες τιμές των αυτοκινήτων όσο και με τους πολύ υψηλούς χρόνους παράδοσης που σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να φτάσει και τους 15 μήνες!

Η Volkswagen, μίας από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες, δεν βλέπει ότι αυτή η κατάσταση μπορεί να εξομαλυνθεί σύντομα. Σε συνέντευξη που παραχώρησε ο επικεφαλής του Τμήματος Προμηθειών Murat Aksel τόνισε πως οι “αναταράξεις” στο γεωπολιτικό πεδίο έχουν προκαλέσει ακόμα μεγαλύτερη σύγχυση στον τομέα του.

O Murat Aksel, επικεφαλής του Τμήματος Προμηθειών της Volkswagen.
O Murat Aksel, επικεφαλής του Τμήματος Προμηθειών της Volkswagen.

Με τα νέα γεωπολιτικά ζητήματα η κατάσταση αναμένεται να γίνει ακόμα πιο περίπλοκη. Έχουμε προχωρήσει σε επενδύσεις ώστε να δημιουργήσουμε ένα καλό στοκ αλλά είναι αρκετά πιθανό να υπάρχει έλλειμμα σε ημιαγωγούς έως και το 2023Αξίζει να αναφερθεί πως ο Mutar Aksel τον περασμένο Φεβρουάριο είχε δηλώσει πως είναι αρκετά πιθανό η συγκεκριμένη έλλειψη να διορθωθεί ακόμα και μέσα στο 2022.

Από εκείνη τη στιγμή μέχρι και σήμερα άλλαξε, προφανώς, γνώμη και πλέον τονίζει ότι τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα μπορεί να διατηρηθούν όλο το 2023 ενώ θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι το 2024 για να δούμε κάποια μικρά βήματα προόδου.

Στο σχετικό ρεπορτάζ του Fortune αναφέρεται επίσης πως η VW προχώρησε έγκαιρα σε μια σειρά κινήσεων ώστε να μειώσει το “ωστικό κύμα” που έχει προκληθεί από αυτή την κατάσταση, ρίχνοντας τους ρυθμούς παραγωγής στο Wolfsburg και εισάγοντας ένα νέο σύστημα προειδοποίησης όπου ανιχνεύει έγκαιρα τις ελλείψεις στον εφοδιασμό και εντοπίζει τις διαθέσιμες εναλλακτικές επιλογές.

Σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα του Auto Νews Canada μέχρι και τις αρχές Σεπτεμβρίου οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ακυρώσει συνολικά την παραγωγή 3.232.300 μονάδων λόγω των ελλείψεων στην εφοδιαστική αλυσίδα, με τη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη να είναι οι μεγάλες χαμένες έχοντας “χάσει” 1.147.000 και 1.089.00 αυτοκίνητα αντίστοιχα.