Είδος πολυτελείας τα δίλιτρα Ι.Χ. για τους Έλληνες!


«Ταφόπλακα» για την αγορά αυτοκινήτου η επαναφορά του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης.

  • 15/1/2013

Για οριστική «ταφόπλακα» στον κλάδο του αυτοκινήτου, που έχει πάθει ανυπολόγιστες ζημιές τα τελευταία τέσσερα χρόνια και μετράει δεκάδες χιλιάδες χαμένες θέσεις εργασίας και περισσότερα από 4.800 «λουκέτα», κάνει λόγο ο ΣΕΕΑΕ σχετικά με την επαναφορά του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης.

Σάλο έχει προκαλέσει σε εισαγωγείς, εμπόρους αλλά και εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων η επαναφορά του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης, ο οποίος είναι πλέον μόνιμος, άδικος και καθαρά φοροεισπρακτικός σύμφωνα με στελέχη της αγοράς. Παράλληλα τινάζονται στον αέρα οι οικογενειακοί προϋπολογισμοί, καθώς ακόμη και αν καταθέσουν τις πινακίδες κυκλοφορίας των ΙΧ τους, δεν πρόκειται να γλιτώσουν από τον Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης, ο οποίος θα είναι ανάλογος των μηνών που κράτησαν το αυτοκίνητό τους σε κυκλοφορία εντός του 2013.

Tο μέλος του δ.σ. του ΣΕΕΑΕ κ. Ε. Κωνσταντινίδης δήλωσε στην «Η», μεταξύ άλλων, πως: «Με την εφαρμογή του μέτρου της πολυτελούς διαβίωσης είναι οριστική η ταφόπλακα στον κλάδο του αυτοκινήτου που έχει πάθει ανυπολόγιστες ζημιές τα τελευταία τέσσερα χρόνια και μετράει δεκάδες χιλιάδες χαμένες θέσεις εργασίας και περισσότερα από 4.800 λουκέτα. Παράλληλα απαξιώνει τα αυτοκίνητα των καταναλωτών που έχουν πληρώσει δεκάδες χιλιάδες ευρώ σε φόρους για την απόκτησή τους και τους αναγκάζει είτε να τα πετάξουν στα σκουπίδια ή να τα εξάγουν σε εξευτελιστικές τιμές πώλησης ή να παραδώσουν τις πινακίδες κυκλοφορίας τους έχοντος όμως καταβάλλει τα τέλη κυκλοφορίας του 2013». Από την ημέρα που δημοσιοποιήθηκε το θέμα του φόρου πολυτελούς διαβίωσης έχει «παγώσει» η αγορά αυτοκινήτου και έχουν καταγραφεί εκατοντάδες ακυρώσεις.

Χαμένα έσοδα

Τη στιγμή που το κράτος αναζητά απεγνωσμένα έσοδα αντί να σκεφθεί τρόπους διατήρησης των πωλήσεων στα Ι.Χ. με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω που εισπράττει κατά μέσο όρο 18.264 ευρώ ανά ΙΧ, απλά τις κάνει απαγορευτικές.

«Κλοπές», πυρκαγιές

Συναγερμός έχει σημάνει στις ασφαλιστικές εταιρείες, καθώς ήδη έχει καταγραφεί μεγάλη έξαρση στις «κλοπές» αλλά και πυρκαγιές αυτοκινήτων με κινητήρες από 2 λίτρα και άνω. Ο εκπρόσωπος του κλάδου αυτοκινήτου της Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών κ. Κώστας Μπερτσιάς μιλώντας στην «Η» τόνισε πως: «Τα τελευταία 2 χρόνια είναι αυξημένες οι δηλώσεις κλοπών και πυρκαγιών σε ΙΧ μεγάλης αξίας εξαιτίας της οικονομικής κρίσης. Ωστόσο όλες οι ασφαλιστικές εταιρείες αποφεύγουν να ασφαλίσουν πολυτελή αυτοκίνητα σε υψηλές αξίες και αντ' αυτού τα ασφαλίζουν σε αξίες πολύ χαμηλότερες. Ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης αναμένεται να προκαλέσει περαιτέρω έξαρση στα συγκεκριμένα φαινόμενα και οι περισσότεροι θα προτιμούν τα σαραβαλάκια για να γλιτώσουν από τα χαράτσια...».

Δεκάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων φαίνεται πως έχουν πέσει στην τσιμπίδα του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης, καθώς η πρώτη άδεια κυκλοφορίας τους ορίζεται από την ημέρα εισαγωγής τους στην Ελλάδα, με αποτέλεσμα να μην έχουν μειώσεις καθόλου στα τεκμήρια αλλά και στον φόρο... Αναστάτωση επικρατεί και στις εταιρείες χρονομίθωσης αυτοκινήτων, καθώς ο Φόρος Πολυτελείας αναμένεται να αυξήσει περαιτέρω τα μισθώματα.

1,1 δισ. από τα τέλη

Στα 1,13 δισ. ευρώ κυμάνθηκαν τα έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας φέτος, τη στιγμή που το αντίστοιχο διάστημα πέρσι ανήλθαν σε 1,08 δισ. ευρώ. Παράλληλα εξοικονομήθηκαν περίπου 15 εκατ. από την κατάργηση των αυτοκόλλητων σημάτων σύμφωνα με το υπουργείο. Απορίας άξιον είναι πως ενώ έχει μειωθεί ο στόλος των αυτοκινήτων και έχουν παραμείνει αμετάβλητα τα τέλη, αυξήθηκαν τα έσοδα...

ΠΗΓΗ: ΗΜΕΡΗΣΙΑ.gr