Είναι το νέο Toyota Mirai το πρώτο σπορτίβ όχημα με κυψέλες καυσίμου;


Η TOYOTA ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΣΕ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΚΟΜΑ ΦΟΡΑ ΜΕ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ MIRAI, ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΜΕ ΤΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΤΟΥ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΙΣΩΚΙΝΗΤΟ, ΠΛΕΟΝ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 27/11/2019

Η απόφαση των ανθρώπων της Toyota να παρουσιάσουν την επόμενη «γενιά» του Mirai, του μοντέλου παραγωγής με ενεργειακές κυψέλες, πιθανόν να εξέπληξε κάποιους. Το νέο Mirai είναι ακόμα εντυπωσιακότερο από το προηγούμενο, τόσο σχεδιαστικά όσο και σε ό,τι αφορά την αλλαγή της αρχιτεκτονικής του. Από «φουτουριστικό» εμπροστοκίνητο μεταβλήθηκε σε ένα κομψότερο sedan, με την κίνηση να μεταδίδεται στον πίσω άξονά του.

Σε συνέντευξή του στο «Road and Track» ο κ. Yoshikazu Tanaka, Αρχιμηχανικός και επικεφαλής εξέλιξης και δημιουργίας του νέου μοντέλου, εξήγησε τους λόγους που έγινε αυτή η αλλαγή. Σύμφωνα με τον κ. Tanaka, ο λόγος που αποφασίστηκε να μεταδίδεται η κίνηση στον πίσω άξονα είναι ότι με αυτόν τον τρόπο δημιουργήθηκε χώρος για να τοποθετηθούν μεγαλύτερες δεξαμενές για το υδρογόνο, καθώς τα πρατήρια ανεφοδιασμού είναι λίγα. «Μεγαλύτερες δεξαμενές έχουν ως αποτέλεσμα αυξημένη αυτονομία κίνησης. Χρειαζόταν να πάρουμε ό,τι περισσότερο μπορούσαμε από το αυτοκίνητο, επειδή υπάρχουν περιορισμοί στις υποδομές. Χρειαζόμασταν ένα αυτοκίνητο που να είναι πολύ ελκυστικό για τους πελάτες μας. Το να το κάνεις μόνο όμορφο, δεν αρκεί. Επίσης, δεν αρκεί να αυξήσεις μόνο την αυτονομία κίνησής του. Το σημαντικότερο είναι να έχει πολύ καλή οδική συμπεριφορά και πολύ καλές επιδόσεις».

Αν και ο κ. Tanaka δεν χαρακτήρισε ευθέως το νέο Mirai ως sports sedan, άφησε να εννοηθεί ότι επιδίωξη των μηχανικών που ασχολήθηκαν με την εξέλιξη και δημιουργία του ήταν να του προσδώσουν αυτόν τον χαρακτήρα. Όπως είπε, το καινούργιο μοντέλο της Toyota θα είναι το πρώτο αυτοκίνητο με κυψέλες καυσίμου που θα θέλεις να το οδηγήσεις γρήγορα, είτε σε πίστα είτε σε δρόμο με στροφές, και να ευχαριστηθείς την οδική συμπροφορά του.

Όταν ρωτήθηκε για το μέλλον των οχημάτων με κυψέλες καυσίμου, ο κ.  Tanaka επισήμανε ότι χρειάζεται να αυξηθούν οι πωλήσεις τους.«Αν δημιουργήσεις ένα καθόλα καλό και ελκυστικό αυτοκίνητο, οι πελάτες θα πουν: “το θέλω αυτό το αυτοκίνητο!”. Η ανάπτυξη των υποδομών θα ακολουθήσει. Αν δεν το κάνουμε αυτό, δηλαδή αν δεν αυξήσουμε τον αριθμό των μοντέλων με κυψέλες καυσίμου και δεν αυξηθούν οι πωλήσεις τους, οι υποδομές ανεφοδιασμού τους δεν θα βελτιωθούν ποτέ».

Ο κ. Tanaka, είπε επίσης ότι είναι δυνατόν να συνυπάρχουν στην αγορά ηλεκτροκίνητα οχήματα που οι μπαταρίες τους φορτίζονται μέσω πρίζας και ηλεκτροκίνητα που διαθέτουν ενεργειακές κυψέλες. Δήλωσε ότι η τεχνολογία κυψελών καυσίμου είναι ακριβότερη από αυτή ενός EV, ωστόσο το κόστος για τη δημιουργία ενός Plug-in ηλεκτροκίνητου που να έχει αυτονομία κίνησης αντίστοιχη με αυτή ενός οχήματος με ενεργειακές κυψέλες είναι μεγαλύτερο, τελικά. Τέλος, παραδέχτηκε ότι βρίσκει πολύ ενδιαφέρουσα την ιδέα να δημιουργηθούν οχήματα με κυψέλες καυσίμου τα οποία να είναι σαν ημιφορτηγά, να έχουν σχετικά μεγάλες δεξαμενές αποθήκευσης υδρογόνου και να πολύ μεγάλη αυτονομία κίνησης.