Εξάμηνη παράταση εφαρμογής του WLTP - Καμία αλλαγή σε τέλη κυκλοφορίας και τιμές ΙΧ


ΕΞΟΜΑΛΥΝΕΤΑΙ Η ΑΓΟΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ 6ΜΗΝΗ ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΜΕΣΟΥ ΟΡΟΥ ΕΚΠΟΜΠΗΣ CO2. ΤΑ ΣΕΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΜΕΡΑ.

  • 29/8/2019

Η κυβέρνηση-όπως αναμενόταν- έδωσε το πράσινο φως για την εξάμηνη παράταση της εφαρμογής του WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure), του παγκοσμιοποιημένου τρόπου υπολογισμού του μέσου όρου εκπομπής CO2 που τίθεται σε ισχύ από την 1η Σεπτεμβρίου.

Το WLTP αντικαθιστά το προηγούμενο πρότυπο NEDC II και ακολουθεί έναν διαφορετικό, πιο αυστηρό τρόπο υπολογισμού, ο οποίος βρίσκεται πιο κοντά στην πραγματική κατανάλωση (άρα και ο υπολογισμός των εκπομπών ρύπων) ενός αυτοκινήτου και θεσμοθετήθηκε μετά το σκάνδαλο του Diesel Gate

Με δεδομένο πώς τα αυτοκίνητα που εισάγονται στην Ελληνική αγορά επιβαρύνονται με Τέλη Ταξινόμησης (ΤΤ), ανάλογα με την ενεργειακή τους κλάση (δηλαδή το μέσο όρο του  CO2 που εκπέμπουν), στην περίπτωση εφαρμογής του πρωτόκολλου WLTP, όσα εκτελωνιζόταν από 1ης Σεπτεμβρίου θα δεχόταν μια σημαντική φορολογική επιβάρυνση, αν και με τη νέα τροπολογία δίνεται η δυνατότητα εκτελωνισμού (των αποθεμάτων) για έναν χρόνο μετά (έως 31 Αυγούστου 2020) ως «τέλους σειράς» με τους υπάρχοντες όρους (ΝΕDC II)…

Υπολογίζεται ότι οι αυξήσεις, μεσοσταθμικά, θα ήταν στα 200-400 ευρώ για τα αυτοκίνητα πόλης, 500-1.000 για τα μεσαία οικογενειακά και πάνω από 1.200 για τα SUV και τα μεγαλύτερα αυτοκίνητα, αποτέλεσμα της αύξησης του ΤΤ κατά 50%.

Αναλόγως, θα επιβαρυνόταν και τα τέλη κυκλοφορίας του 2020…

Με τα νέα δεδομένα, μέχρι τις 29 Φεβρουαρίου του 2020 παραμένει το υπάρχον καθεστώς και κατά συνέπεια δεν αλλάζει κάτι στα τέλη κυκλοφορίας και στο Τέλος Ταξινόμησης, άρα και στις τιμές λιανικής των αυτοκινήτων.

Βεβαίως, η ερώτηση που μένει αναπάντητη είναι τι θα γίνει από 1ης Μαρτίου του 2020.

Η απάντηση είναι πώς μέχρι τότε (και από τη στιγμή που υπάρχει η δυνατότητα εκτελωνισμού έως 31/8/2020 των αυτοκινήτων που ήδη βρίσκονται στους τελωνειακούς χώρους), θα επιταχυνθεί η πώληση των αυτοκινήτων «τέλους σειράς» (ενδεχομένως σε προνομιακές τιμές) προκειμένου να εξαντληθεί το απόθεμα και θα εισάγονται πιο καθαρά αυτοκίνητα, εναρμονισμένα με το πρωτόκολλο WLTP.

Αναμένουμε πολλά νέα αυτοκίνητα με υβριδικά συστήματα που μπορούν να μειώσουν την κατανάλωση έως και 10%, όπως και την κατάργηση πολλών κινητήρων και εκδόσεων…

Κάπως έτσι θα εξισορροπήσουν οι παραδόσεις, καθώς τα εργοστάσια δεν μπορούν να καλύψουν τη ζήτηση, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις υπάρχουν καθυστερήσεις για 6 ή και περισσότερους μήνες.

Άγνωστο παραμένει το θα γίνει με τα τέλη κυκλοφορίας του 2021 με την εφαρμογή του WLTP (1η Μαρτίου 2020) για εκείνα που η ταξινόμησή τους έχει γίνει με το πρωτόκολλο NEDC II…