Ελλάδα και EV εντυπωσιάζουν στις ταξινομήσεις του 2023 εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης


Οι μάρκες που προτιμούν οι πολίτες της ΕΕ, οι τύποι οχημάτων που επιλέγουν και η θέση της χώρας μας σε σχέση με τα υπόλοιπα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ/ACEA
  • 22/3/2023

Η κρίση των ημιαγωγών έχει υποχωρήσει αρκετά, οι χρόνοι παράδοσης αυτοκινήτων βελτιώνονται σιγά-σιγά και έτσι οι ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση συνεχίζουν να ανεβαίνουν.

Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε ο Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (ACEA), τον Φεβρουάριο του 2023 οι ταξινομήσεις αυξήθηκαν κατά 11,5% σε σχέση με 12 μήνες πριν, φτάνοντας τις 802.763 μονάδες. Το νούμερο είναι ελαφρώς μεγαλύτερο σε σχέση με την αντίστοιχη αύξηση του Ιανουαρίου (11,3%).

Οι περισσότερες αγορές των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης σημείωσαν άνοδο, ανάμεσά τους και η Ελλάδα με 17,2%, με τη χώρα μας να παρουσιάζει τη μεγαλύτερη αύξηση ταξινομήσεων συνολικά στο πρώτο δίμηνο του 2023, με 46,2%, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022.

Δεύτερη στη σχετική λίστα είναι η Πορτογαλία με άνοδο 43,0%, για να ακολουθήσει η Ρουμανία με αύξηση 37,7%. Αντίθετα, η Γερμανία κινήθηκε στα ίδια επίπεδα με το πρώτο δίμηνο του 2022, έχοντας αύξηση ταξινομήσεων μόλις 0,2%.

Τον Φεβρουάριο του 2023, τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα ανέβηκαν στο 12,1% επί του συνόλου των ταξινομήσεων του μήνα στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Μπορεί το νούμερο να μοιάζει μικρό σε σχέση με το 36,9% των βενζινοκίνητων, το 25,5% των υβριδικών αλλά και το 15,0% των diesel και να ξεπερνά μόνο το 7,2% των plug-in hybrid, ωστόσο η τάση της αγοράς είναι προς το μέρος τους.

Αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι ήταν η κατηγορία που σημείωσε τη μεγαλύτερη άνοδο ταξινομήσεων σε σχέση με τον Φεβρουάριο του 2022, της τάξης του 39,7%. Σε απόλυτο νούμερο, 97.300 EV προστέθηκαν τον περασμένο μήνα στις χώρες της ΕΕ.

Ενδιαφέρον αποτελεί το γεγονός ότι ενώ και οι ταξινομήσεις των υβριδικών αυξήθηκαν κατά 22,3% σε σχέση με πριν από 12 μήνες, τα PHEV παρουσίασαν, αντίστοιχη, πτώση κατά 7,4%. Η μείωση αυτή οφειλόταν κυρίως στη σημαντική πτώση των πωλήσεων στη Γερμανία (-44,8%), μετά το τέλος των επιδοτήσεων για plug-in υβριδικά το 2022. Τα βενζινοκίνητα οχήματα παρουσίασαν αύξηση 11,1%, ενώ τα diesel συνέχισαν να υποχωρούν, αυτή τη φορά κατά 8,4%.

(πατήστε πάνω στη φωτό για να δείτε τα στοιχεία σε μεγέθυνση)

Τέλος, σε επίπεδο κατασκευαστών, στο σύνολο της Ευρώπης (συμπεριλαμβανομένων και των χωρών που δεν ανήκουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όπως π.χ. το Ηνωμένο Βασίλειο), η Volkswagen έχει τις περισσότερες ταξινομήσεις εντός του 2023 με 196.725 αντίγραφα. Ακολουθούν οι Toyota με 134.462, η Skoda με 102.037, η Peugeot με 100.327 και η Mercedes με 99.959 ταξινομήσεις.

Αντίστοιχα, σε επίπεδο ομίλων, το Volkswagen Group κυριαρχεί με 473.314 ταξινομήσεις το πρώτο δίμηνο του 2023, ακολουθούμενο από τη Stellantis με 323.838 και τον Όμιλο Renault με 186.182.

Πηγή: ACEA