Ένα νέο πλαίσιο παρμπρίζ για 2.000 ευρώ!


Τα αυτοκίνητα περασμένων δεκαετιών γίνονται όλο και πιο αγαπητά. Ταυτόχρονα, όμως, μειώνεται δραματικά το απόθεμα των ανταλλακτικών γι’ αυτά. Οι άμεσα ενδιαφερόμενοι καταγγέλλουν αυθαιρεσία των κατασκευαστών και έλλειψη διαφάνειας στις τιμές.

 
  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ, ΦΩΤ.: DAIMLER
  • 6/11/2018

Για να διατηρήσει ζωντανούς θρύλους, όπως η 300 SL Gullwing, η Mercedes-Benz δε... φείδεται καθόλου εξόδων και κόπων. Πρόσφατα, το τμήμα των κλασικών αυτοκινήτων της εταιρείας ανακοίνωσε ότι μπορεί να προσφέρει και πάλι σημαντικά ανταλλακτικά του αμαξώματος της Gullwing (W198). Η Daimler-Benz AG κατασκεύασε το πολυτελές σπορ αυτοκίνητο τη δεκαετία του 1950 και σήμερα κοστίζει μια περιουσία.

Χάρη σε μια νέα, περίπλοκη διαδικασία κατασκευής, οι ιδιοκτήτες της Gullwing μπορούν τώρα να παραγγείλουν συγκεκριμένα εξαρτήματα, όπως φτερά ή λαμαρίνες του πίσω τμήματος. «Μπορούν να παραγγελθούν με τον αριθμό τους από οποιονδήποτε αντιπρόσωπο της Mercedes-Benz», εξήγησε η Mercedes-Benz Classic.

Μια τεράστια προσπάθεια για ένα αυτοκίνητο-όνειρο, από το οποίο μεταξύ 1954 και 1957 εμφανίστηκαν μόλις 1.400 κομμάτια. Σήμερα, μόνο ένα μικρό μέρος αυτών των οχημάτων υπάρχει ακόμη. Για άλλα, πιο κοινά κλασικά, από την άλλη πλευρά, το χρήμα ή ο χρόνος φαίνεται να λείπει - όχι μόνο στη Mercedes. Για παράδειγμα, οι Opel, Audi και Ford διαμαρτύρονται στους ιδιοκτήτες κλασικών αυτοκινήτων ότι ο αριθμός των ανταλλακτικών τους έχει μειωθεί σημαντικά.

Ακόμα και για τα... νεαρά μοντέλα από τη δεκαετία του '80 και του '90, πολλά μέρη δεν είναι πλέον διαθέσιμα. Αν πάτε με ένα Senator ή ένα Omega σε αντιπρόσωπο της Opel και ζητήσετε μια αντλία καυσίμου ή έναν άλλο κινητήρα, η πιο συνηθισμένη απάντηση είναι: «Δεν υπάρχει πια». Ανάλογη είναι η κατάσταση στη Ford, παρόλο που ο ενθουσιασμός για οχήματα όπως τα Taunus, Granada ή και το Sierra είναι μεγάλος: η εταιρεία δε διατηρεί καν ένα ξεχωριστό τμήμα για τη διατήρηση των κλασικών της.

Ωστόσο, η Mercedes-Benz θεωρείτο έως σήμερα υποδειγματική. Για το W123 και το διάδοχο W124, για παράδειγμα, τον ιδρυτή της E-Class, υπήρχαν και εξακολουθούν να υπάρχουν πολλά μέρη - τουλάχιστον σε σύγκριση με πρώην ανταγωνιστές άλλων εταιρειών. Προς όφελος των ιδιοκτητών W123 και W124 είναι το γεγονός ότι αυτά τα αυτοκίνητα πουλήθηκαν εκατομμύρια φορές και κυκλοφόρησαν μαζικά ως taxi στο δρόμο.

Πάντως, οι εποχές, που τα ανταλλακτικά ήταν σε αφθονία για αυτά τα αυτοκίνητα, έχουν περάσει. «Η παροχή εξαρτημάτων από την Daimler για τις πιο δημοφιλείς σειρές της γίνεται καθημερινά όλο και χειρότερη», λέει το μέλος ενός από τα μεγαλύτερα club παλιών Mercedes στη Γερμανία.

«Οι τιμές της Daimler συνεχώς αυξάνονται»

Το πρόβλημα των ανταλλακτικών δεν αφορά μόνο σε κλασικά αυτοκίνητα ηλικίας 30 ετών και άνω. Ακόμα και οι οδηγοί της σχετικά νεαρής σειράς E-Class W210 (περίοδος κατασκευής έως το 2002) και W211 (μέχρι το 2009) βρίσκονταν ήδη σε δυσκολία κατά την αναζήτηση εξαρτημάτων. Ακόμα και τα δικά τους εργαστήρια ήδη δυσκολεύονται.

Το μέλος από αυτό το μεγάλο club παλιών Mercedes οδηγεί -φυσικά- μία Mercedes W124. Αυτό το αυτοκίνητο συγκαταλεγόταν μέχρι πριν από λίγα χρόνια στις καλύτερες προτάσεις του είδους, επειδή ήταν εξαιρετικά στιβαρό και μακρύβιο, ενώ και τα έξοδα συντήρησης παραμένουν μέτρια. Ωστόσο, εντωμεταξύ, οι τιμές των ανταλλακτικών αυξήθηκαν έντονα. Για παράδειγμα, για μια νέα πλεξούδα καλωδίων κινητήρα, η οποία χρησιμοποιείται στα facelift μοντέλα της W124, η Daimler ζητάει 800 ευρώ. Για ένα νέο πλαίσιο πίσω παρμπρίζ της W126, της πιο πολυκατασκευασμένης S-Class όλων των εποχών, ζητάει ακόμα και 2.000 ευρώ.

Οι καταναλωτές καταγγέλλουν επίσης την έλλειψη διαφάνειας των τιμών. Ποια εξαρτήματα είναι διαθέσιμα και σε ποια τιμή θα διατίθενται συνεχώς στη Daimler. Ό,τι είναι σπάνιο και ακριβό σήμερα, μπορεί να είναι φθηνό και διαθέσιμο αύριο. Ή το αντίστροφο...

Η Mercedes-Benz δεν μπορεί να κατανοήσει την κριτική από μέρη της σκηνής των ιδιοκτητών παλιών αυτοκινήτων. «Επί του παρόντος, έχουμε περίπου 100.000 ανταλλακτικά για παλιά μοντέλα της Mercedes-Benz στην κεντρική αποθήκη μας στο Germersheim", εξηγεί ο Frank Mühling, εκπρόσωπος του τμήματος κλασικών αυτοκινήτων.

Η αύξηση των τιμών οφείλεται στους πολύ χαμηλούς όγκους που ζητούνται από τους προμηθευτές. Συχνά -«μακριά από τις απαιτήσεις της Mercedes-Benz σχετικά με την ποιότητα»- ανταλλακτικά προσφέρονται και από εξωτερικούς προμηθευτές...