Ένα σπορ υπεραυτοκίνητο καλύτερο και από νέο


Μια νέα Porsche Carrera GT δεν έχει κυκλοφορήσει από το 2006, ενώ ποτέ δεν υπήρξε καμία από το εργοστάσιο σε χρώμα Oak Green Metallic. Σήμερα είναι νέα και το αυτοκίνητο και το χρώμα, σε μια ιδέα, που είχε ένας συλλέκτης από τις ΗΠΑ. Η ανακατασκευή του σπορ υπεραυτοκινήτου με το V10 κινητήρα διήρκεσε 7 μήνες.

 
  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ, ΦΩΤ.: PORSCHE
  • 13/11/2018

Τι θα κάνατε, αν ένας πολύ καλός πελάτης της Porsche ερχόταν στην αντιπροσωπεία και λυπόταν που δεν είναι σε θέση να αγοράσει μια νέα Carrera GT; Λοιπόν, η Porsche Classic έχει μια λύση. Από το 2016, το τμήμα για τα κλασικά μοντέλα φροντίζει το σπορ υπεραυτοκίνητο. Ακόμα και την εικονιζόμενη Carrera GT ο επικεφαλής της Porsche Classic, Uwe Makrutzki, χαρακτηρίζει μια «επιστροφή σε κατάσταση παράδοσης». Ωστόσο, αυτή η φράση είναι μια μικρή υποτίμηση για το τι είναι η παλιά (του 2005) Carrera GT με τα 5.800 μίλια: Το αυτοκίνητο ήρθε στα κεντρικά της Porsche στο Zuffenhausen, όπου «αποσυναρμολογήθηκε ως και την τελευταία βίδα», εξηγεί ο Makrutzki.

Η PorscheClassic εργαζόταν νυχθημερόν

Από εκεί και πέρα, η ομάδα του τμήματος Classic εργάστηκε μέρα και νύχτα στο αυτοκίνητο, επανασχεδίασε κάθε μεμονωμένο εξάρτημα και επανατοποθέτησε βάσει εργοστασιακών στοιχείων και εμπειρίες που αποκτήθηκαν στον τομέα. Ο Makrutzki δήλωσε: «Κάναμε τα αδύνατα δυνατά και τελειώσαμε την ανακαίνιση σε επτά μήνες. Φυσιολογικά, η CarreraGT θα ήταν έτοιμη σε 12 με 14 μήνες.» Ο στόχος ήταν να είναι η Carerra GT έτοιμη στην γιορτή των 70 χρόνων της εταιρείας στο Κέντρο Εξυπηρέτησης Πελατών της Atlanta. Εκεί, 100 επισκέπτες υψηλής «βαρύτητας» έλαβαν μέρος σε ένα συμπόσιο. Η ευκαιρία να φανεί τι είναι δυνατόν ήταν δελεαστική. Αλλά όχι μόνο το πρόγραμμα ήταν φιλόδοξο: το σπορ υπεραυτοκίνητο με το V10 κινητήρα έπρεπε να είναι τεχνικά καλύτερο από το νέο αυτοκίνητο του 2005. Επιπλέον, υπήρχαν διάφορα ειδικά αιτήματα για εμφάνιση και εξοπλισμό: Ο πελάτης είχε φέρει εικόνες, που έδειξαν τη φαντασία του. Ωστόσο, δεν είναι μόνο η εμφάνιση, που είναι σημαντική για αυτόν. Ο Makrutzki περιγράφει τον πελάτη ως φιλόδοξο και προσανατολισμένο στην απόδοση συλλέκτη σπορ αυτοκινήτων, που θέλει να κυριαρχεί των αυτοκινήτων του ακόμα και με υψηλές ταχύτητες.

Υπέρλαμπρες ζάντες μαγνησίου; Σχεδόν αδύνατο, αλλά μόνο σχεδόν

Με τις ακριβείς ιδέες του, ο πελάτης φαινόταν επίσης να τσακίζει τις φιλοδοξίες των ανθρώπων της Porsche: Αυτές δε μειώθηκαν έως ότου το κέρας των ζαντών μαγνησίου γίνει γυαλιστερό. Κανονικά κάτι τέτοιο είναι αδύνατο, επειδή το μαγνήσιο δεν μπορεί να γυαλιστεί σε υψηλή στιλπνότητα, χωρίς η ζάντα να αχρηστευτεί πίσω. Η λύση, που δόθηκε, ήταν πανάκριβη, καθώς γι’ αυτή... επιστρατεύτηκε το ασήμι. Ένα ειδικό αστάρι έδωσε τη δυνατότητα στο ασήμωμα του κέρατος της ζάντας. Τώρα είναι γυαλιστερές, οι δε ακτίνες είναι ζωγραφισμένες με χρυσαφί χρώμα - μια λεπτομέρεια που θυμίζει την 911 GT1. Το εσωτερικό απέκτησε δέρμα σε όλα τα μέρη, που προϋπήρχε πλαστικό.

 δεύτερη πρόκληση ήταν η κυψέλη carbon. Με την πάροδο του χρόνου, το απλό carbon γίνεται ελαφρώς κιτρινωπό λόγω των επιπτώσεων της ακτινοβολίας UVA και UVB, δηλαδή του φωτός της ημέρας. Έτσι, ένας εργαζόμενος έκοβε ίνες carbon αραιά και εξαιρετικά ομοιόμορφα για τρεις έως τέσσερις ώρες την ημέρα - η ίδια η δομή δεν μπορούσε σε καμία περίπτωση να παραβιαστεί.

ταν ο κινητήρας επανασυναρμολογήθηκε με νέα και τέλεια προσαρμοσμένα εξαρτήματα και τοποθετήθηκε στον πάγκο, το κέλυφος από carbon λειάνθηκε και ξαναβάφτηκε, το προσωπικό συναρμολόγησε εκ νέου την Carrera GT και ρύθμισε το σασί και τον κινητήρα. Η ανάρτηση ρυθμίστηκε και δοκιμάστηκε, κάτι που επαναλήφθηκε δύο με τρεις φορές.

Στο αυτοκίνητο υπάρχουν συνολικά 1.700 ώρες εργασίας, που αντιστοιχούν στο πλαίσιο της πλήρους αποκατάστασής του. Θα φέρει η Porsche και πάλι μια Carrera GT στην γκάμα των μοντέλων της; Είναι πιθανόν, καθώς υπάρχει ήδη ένα αίτημα. Όμως, οι 14 υπάλληλοι στο «Classic συνεργείο» είναι απασχολημένοι με τις αποκαταστάσεις μοντέλων, όπως η 356, η 911 και τη συντήρηση της 959. Πόσο στοίχισε η ανακαίνιση της Carrera GT; Το ποσό είναι εξαψήφιο, η Porsche δεν μπορεί να είναι πιο ακριβής ακόμη.