Επίσημο: Η Volkswagen ξεκαθάρισε το μέλλον των Golf, Polo αλλά και των ΜΕΚ


Σενάρια και πληροφορίες τέλος! Ο CEO της VW, Thomas Scafer, δεν άφησε κανένα περιθώριο αμφισβήτησης για το τι πρέπει να περιμένουμε τα επόμενα χρόνια.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 4/4/2023

Μπορεί η Ευρωπαϊκή Ένωση να έθεσε το τέλος των κινητήρων εσωτερικής καύσης το 2035, όσον αφορά την πώληση νέων οχημάτων, αλλά η Volkswagen θα μπει σε αυτή τη λογική... 10 χρόνια νωρίτερα!

Το T-Roc επόμενης γενιάς, που θα κυκλοφορήσει το 2025, θα είναι το τελευταίο νέο μοντέλο της Volkswagen που θα παρουσιαστεί, έχοντας ΜΕΚ. Μέχρι τότε, θα έχουν μεσολαβήσει, εντός του 2023, τα Passat (μόνο σε έκδοση station wagon), Tiguan νέας γενιάς και, για την αγορά της Κίνας, το compact crossover Tayron.

Αυτό δε σημαίνει, ασφαλώς, ότι δεν πρόκειται να πωλούνται θερμικά αυτοκίνητα Volkswagen ούτε ότι δε θα υπάρξουν ανανεώσεις σε άλλα μοντέλα, όπως για παράδειγμα στο Golf. Ωστόσο, νέο Golf με ΜΕΚ δεδομένα δε θα δούμε.

Αυτό ξεκαθάρισε ο CEO της Volkswagen, Thomas Schafer, με συνέντευξη που παραχώρησε στη γερμανική Automobilwoche. «Το T-Roc θα είναι το τελευταίο νέο μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη. Σαφώς θα υπάρξουν αναβαθμίσεις σε άλλα μοντέλα, ίσως και μεγαλύτερες. Όμως, εντελώς νέα οχήματα (σ.σ. με θερμικούς κινητήρες) δεν βρίσκονται στο σχεδιασμό μας, τουλάχιστον προς το παρόν», σχολίασε χαρακτηριστικά.

Όπως ήταν αναμενόμενο, το Golf δε θα μπορούσε να μείνει εκτός συζήτησης. «Θα λάβει μια σημαντική αναβάθμιση» το 2024, ανέφερε ο Schafer, προκειμένου να μείνει ανταγωνιστικό μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Ωστόσο, δεν υπάρχει στον ορίζοντα 9η γενιά του με θερμικούς κινητήρες. Έστω και αν, σε θεωρητικό επίπεδο, τίποτα δεν αποκλείεται.

«Αν ο κόσμος εξελιχθεί τελείως διαφορετικά απ’ ό,τι αναμένεται μέχρι το 2026 ή το 2027, τότε μπορεί να λανσάρουμε ένα εντελώς νέο όχημα. Όμως, δεν πιστεύω ότι κάτι τέτοιο θα συμβεί, οπότε, για την ώρα δεν έχουμε κάτι τέτοιο στον προγραμματισμό μας», δήλωσε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής του brand.

Ωστόσο, θα υπάρξει ολοκαίνουριο Golf, όμως ως ηλεκτρικό όχημα και όχι νωρίτερα από το 2028, όταν θα είναι έτοιμη η νέα SSP πλατφόρμα για EV του ομίλου Volkswagen. Ο Schafer τόνισε ότι θα διατηρεί κάποια σχεδιαστικά στοιχεία από το «θερμικό» μοντέλο και θα διαφοροποιείται από το ID.3.

Δυσοίωνο είναι και το μέλλον του Polo. Όχι (μόνο) εξαιτίας της παρουσίασης, πριν από λίγες εβδομάδες, του νέου ID. 2all concept, αλλά κυρίως λόγω του νέου προτύπου εκπομπών ρύπων Euro 7. Ο Schafer ανέφερε ότι για να μπορέσει να «συμμορφωθεί», το Polo θα πρέπει να αποκτήσει υβριδικά κινητήρια σύνολα, με αποτέλεσμα η τιμή του να φτάσει, σχεδόν, στα όρια του ολοκαίνουριου EV, που θα κυκλοφορήσει το 2025. «Πρέπει να αναρωτηθούμε αν αυτό θα έχει νόημα», σχολίασε χαρακτηριστικά ο CEO της VW.

Τέλος, ένα νέο compact ηλεκτρικό crossover, που θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Wolfsburg, είναι στα σκαριά για παρουσίαση το 2026 και δεν αποκλείεται να ονομάζεται ID. Tiguan. Άλλωστε, ο Schafer ανέφερε ότι σκοπός είναι να διατηρηθούν ορισμένα εμβληματικά ονόματα μοντέλων αλλά και εκδόσεων, όπως το GTI, αλλά θα πρέπει να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα της ηλεκτροκίνησης.

Πηγή: Automobilwoche