Επτά κακές συνήθειες που μας στέλνουν στο συνεργείο


Απλές και καθημερινές συνήθειες που μπορούν να αποδειχθούν καταστροφικές για το αυτοκίνητο και την τσέπη μας.

  • 3/5/2021

Σε αυτόν τον κόσμο κανείς δεν είναι τέλειος, πριν λοιπόν ορκιστεί κανείς ότι ουδέποτε έχει σφάλει πίσω από το τιμόνι ενός αυτοκινήτου, ίσως είναι χρήσιμο να ρίξει μια ματιά στη σύντομη λίστα με τις απλές και καθημερινές συνήθειες που μας οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια στο συνεργείο.

1. Ξεκουράζοντας το χέρι μας στον επιλογέα ταχυτήτων

Ο επιλογέας των ταχυτήτων πολλές φορές αποτελεί  το… αποκούμπι για το δεξί μας χέρι, το οποίο όταν δεν βρίσκεται στο τιμόνι αναπαύεται λίγα εκατοστά χαμηλότερα, πάνω στον πατροπαράδοτο… λεβιέ.

Αυτό μπορεί να έχει συνέπειες τόσο για την ασφάλειά μας στον δρόμο, όσο και για την εύρυθμη λειτουργία του αυτοκινήτου μας. Κι αν οι συνέπειες της οδήγησης με το ένα χέρι στο τιμόνι και το άλλο σε μόνιμες… διακοπές είναι προφανείς, ο κίνδυνος να προκαλέσουμε μια βλάβη στο κιβώτιο ταχυτήτων ασκώντας μόνιμα έστω και μια ελαφριά πίεση στον επιλογέας ίσως να μην γίνεται απ’ όλους αντιληπτός.

2. Ξεκουράζοντας το πόδι μας στο πεντάλ του συμπλέκτη

Αντίστοιχα προβλήματα μπορεί να προκαλέσει και η συνήθεια κάποιων να κρατούν το πόδι τους σε συνεχή επαφή με το πεντάλ του συμπλέκτη. Σε αυτήν την περίπτωση επιταχύνεται δραματικά η φθορά των υλικών τριβής που συναντά κανείς σε ένα κιβώτιο ταχυτήτων και διασφαλίζουν την εκτέλεση της διαδικασίας της σύμπλεξης και αποσύμπλεξης.

Στις… παρενέργειες που μπορεί να προκαλέσει η συνήθεια αυτή προσθέστε και τη σημαντική αύξηση της κατανάλωσης, καθώς είναι πολύ πιθανόν ένα μέρος του έργου που παράγεται από τον κινητήρα να μην καταλήγει ποτέ στους τροχούς.

3.  Ανεφοδιασμός μόνο όταν το δοχείο καυσίμου έχει σχεδόν αδειάσει

Κάποιο συνηθίζουν να επισκέπτονται τα πρατήρια καυσίμων μόνο στην περίπτωση που το ντεπόζιτο έχει σχεδόν αδειάσει και το περίφημο… λαμπάκι έχει ανάψει. Αυτή η εξαιρετικά συνηθισμένη συνήθεια κρύβει πολλούς κινδύνους, καθώς αναγκάζουμε το αυτοκίνητό μας να αντλεί καύσιμο από τον πάτο της δεξαμενής όπου συνήθως υπάρχουν διάφορες επικαθήσεις.

Οι επικαθήσεις αυτές καταλήγουν στο φίλτρο καυσίμου αλλά και στην αντλία προκαλώντας ζημιές. Με δεδομένο μάλιστα ότι και τα σύγχρονα συστήματα ψεκασμού έχουν γίνει πιο ευαίσθητα, το κακής ποιότητας καύσιμο που μπορεί να προέλθει από τις… αναθυμιάσεις ενός ρεζερβουάρ μπορεί να σας κοστίσει ακριβά.

4. Συχνή χρήση του συστήματος πέδησης

Θα έχετε παρατηρήσει και εσείς στην καθημερινότητά σας ότι κάποιοι οδηγοί κάνουν κατάχρηση του συστήματος των φρένων, επιβραδύνοντας το αυτοκίνητο ακόμα και σε περιπτώσεις που δεν είναι απαραίτητο.

Ένας τρόπος για να μειώσουμε τη χρήση των φρένων είναι να προσπαθούμε να οδηγούμε προνοητικά, ακολουθώντας τη ροή της κίνησης και αποφεύγοντας τις απότομες επιταχύνσεις, οι οποίες συνήθως μας αναγκάζουν να επιβραδύνουμε και μάλιστα βίαια.

5. Ελλιπής συντήρηση

Η τακτική συντήρηση ενός αυτοκινήτου όχι μόνο μπορεί να διασφαλίσει την ασφαλή μετακίνησή μας αλλά και να μας γλιτώσει από βλάβες που αναπόφευκτα θα προκύψουν αν δεν αναλάβουμε δράση.

Φροντίστε, λοιπόν, να αναζητήσετε άμεσα τα αίτια ενός ανησυχητικού θορύβου ή της ξαφνικής αλλαγής συμπεριφοράς του αυτοκινήτου σας ώστε να λύσετε με τη βοήθεια των ειδικών ένα πρόβλημα πριν αυτό μετατραπεί σε μια πολύ μεγαλύτερη βλάβη.

6. Φτάνοντας στα όρια έναν κρύο κινητήρα

Τα σύγχρονα αυτοκίνητα δεν απαιτούν το περίφημο ζέσταμα καθώς έχουν τον τρόπο να φτάνουν καλύτερα και ταχύτερα στην επιθυμητή θερμοκρασία λειτουργίας εν κινήσει. Αυτό, βέβαια, δεν σημαίνει ότι δεν θα πρέπει να δώσουμε τον απαραίτητο χρόνο στον κινητήρα του αυτοκίνητού μας να… ξεμουδιάσει πριν διεκδικήσουμε το μέγιστο της ισχύος του.

Ο χρόνος που απαιτείται ώστε ένας κινητήρας να φτάσει στην ιδανική θερμοκρασία σχετίζεται από τις καιρικές συνθήκες και τον τύπο του κινητήρα, συνεπώς πριν βυθίσετε με αποφασιστικότητα το πεντάλ του γκαζιού ρίξτε μια γρήγορη ματιά στην ένδειξη της θερμοκρασίας.

7. Συνεχής χρήση φρένου σε κατωφέρεια

Μια έντονα κατηφορική διαδρομή απαιτεί την επιβράδυνση του αυτοκινήτου, η οποία ωστόσο μπορεί στις περισσότερες των περιπτώσεων να επιτευχθεί χωρίς τη χρήση του συστήματος πέδησης.

Επιλέγοντας μια μικρότερη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων, τότε ένας μέρος της επιβράδυνσης επιτυγχάνεται από τον ίδιο τον κινητήρα με το φαινόμενο που είναι γνωστό και ως Engine Braking. Με αυτόν τον τρόπο μειώνουμε τη φθορά του συστήματος πέδησης και τις πιθανότητες υπερθέρμανσής του, που υπό άλλες συνθήκες μπορεί να οδηγήσει στη δραματική πτώση της απόδοσης των φρένων.

Φυσικά η χρήση του Engine Braking θα πρέπει να πραγματοποιηθεί με σύνεση και μέτρο, καθώς ένα άτσαλο κατέβασμα μπορεί να οδηγήσει στα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα.

Ακολουθήστε το Car Αnd Driver στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τον κόσμο του αυτοκινήτου.