Η ψηφιακή πλατφόρμα confused.com πραγματοποίησε ακόμα μια μεγάλη έρευνα προκειμένου να αναδείξει τα λαμπάκια στον πίνακα οργάνων που δυσκολεύονται να κατανοήσουν οι οδηγοί.
Μέσα από την έρευνα, στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 2.000 οδηγοί προέκυψαν αρκετά ενδιαφέροντα στοιχεία. Το πιο σημαντικό είναι ότι 8 στους 10 οδηγούς ηλεκτρικών οχημάτων δεν μπορέσαν να αναγνωρίσουν την ένδειξη της ηλεκτρικής βλάβης.
Πρόκειται για το λαμπάκι που υπάρχει στα EV και ειδοποιεί τον οδηγό για πρόβλημα στο σύστημα μπαταριών, ή στον ηλεκτροκινητήρα ή στις καλωδιώσεις του οχήματος.
Στη δεύτερη θέση με τις λιγότερο αναγνωρίσιμες ενδείξεις βρέθηκε το λαμπάκι του Autο-Glide Control που έχουν τα υβριδικά οχήματα και τους επιτρέπει να διατηρούν την ταχύτητά τους κατά την κύλιση (76,8% έδωσαν λάθος απάντηση).
Στην τρίτη θέση βρέθηκε η ένδειξη Ready to drive που έχουν τα ηλεκτρικά, με το 67,7% να απαντάει λάθος, ενώ στην επόμενη θέση βρέθηκαν ξανά τα υβριδικά και συγκεκριμένα το λαμπάκι Electric-mode only, με το 60,3% να μην μπορεί να μαντέψει τη σωστή απάντηση.
Ένδειξη | Τύπος οχήματος | Λάθος απαντήσεις |
1. Βλάβη στα ηλεκτρικά | EV | 79,7% |
2. Auto-glide control | Hybrid | 76,8% |
3. Ready to drive | EV | 67,7% |
4. Electric-mode | Hybrid | 60,3% |
5. Περιορισμένη ισχύς | EV | 59,1% |
6. Ειδοποίηση πεζού | EV | 57,7% |
7. Ειδοποίηση πεζού | Hybrid | 53,4% |
8. Γενική βλάβη | EV | 47,6% |
9. Θερμοκρασία μπαταρίας | Hybrid | 46,1% |
10. Μη διαθέσιμο Ε-mode | Hybrid | 38,3% |
Από εκεί και πέρα η οι οδηγοί των αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες (βενζίνης ή πετρελαίου) εμφανίστηκαν πιο... διαβασμένοι. Η ένδειξη που τους δυσκολεύει περισσότερο είναι του συστήματος αντιμπλοκαρίσματος των τροχών στο φρενάρισμα, ή πιο απλά ABS, με το 34,6% να απαντά λανθασμένα.
Στον αντίποδα, το πιο αναγνωρίσιμο λαμπάκι είναι αυτό που ενημερώνει τους οδηγούς για τη χαμηλή στάθμη καυσίμων (μόλις 0,9% απάντησαν λάθος).
Δείτε αναλυτικά τα αποτελέσματα της έρευνα πατώντας εδώ