Έρευνα δείχνει πως οι αγοραστές EV δεν επιστρέφουν σε συμβατικά μοντέλα


Τα πορίσματα μίας νέας έρευνας από τη Zap-Map δείχνουν ότι περισσότερο από το 90% των οδηγών που αγοράζουν ηλεκτρικά μοντέλα, δεν σκέφτονται να επιστρέψουν στους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

  • Μιχάλης Κατωπόδης
  • 4/1/2021

Πολλοί μπορεί να ισχυριστούν ότι ακόμα είναι νωρίς για να εξάγει κανείς ουσιαστικά συμπεράσματα, ακόμα όμως και έτσι, τα αποτελέσματα είναι ενδεικτικά. Η έρευνα στην οποία αναφερόμαστε διεξήχθη το Νοέμβριο του 2020 και κατέγραψε τις απόψεις περισσότερων από 2.000 κατόχων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Από αυτούς, ποσοστό της τάξης του 91% δήλωσε ότι δεν σκοπεύει να επιστρέψει στο μέλλον σε κάποιο μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης, βενζίνης ή πετρελαίου. Μόλις το 1% θα γυρνούσε πίσω, ενώ υπάρχει και ένα 9% που δεν ήταν σίγουρο.

Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων κατόχων δεν είχε μεγάλη εμπειρία από ηλεκτρικά οχήματα. Για το 73% αυτών το όχημα που κατείχαν ήταν το πρώτο τους. Μάλιστα, το 52% το είχε αγοράσει εντός του τελευταίου έτους. Ξεκάθαρα όμως ο βαθμός ικανοποίησής τους ήταν ανώτερος από αυτόν ενός συμβατικού αυτοκινήτου. Για τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα ο δείκτης ικανοποίησης άγγιζε το 92, με τα plug-in υβριδικά μοντέλα στο 84 και τα συμβατικά οχήματα μόλις στο 72.

Από τα ηλεκτρικά μοντέλα που σημείωσαν τους υψηλότερους δείκτες ικανοποίησης ξεχώρισαν τα Volkswagen ID.3, Kia Niro Plug-in Hybrid, και BMW Σειρά 3 (όλα με 100 πόντους). Ακολούθησαν τα Tesla Model 3 (96), Kia e-Niro (96), Hyundai KONA electric (94), Renault Zoe (92) και Nissan Leaf (90).

Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε η Melanie Shufflebotham, Co-Founder της Zap-Map, «η τελευταία μας δημοσκόπηση δείχνει την ισχυρή και διαρκή επίδραση της μετάβασης στα καθαρά αυτοκίνητα. Τα στοιχεία υπέρ των ηλεκτρικών οχημάτων γίνονται πιο συναρπαστικά με κάθε μία από τις έρευνές μας, ακόμη και σε ένα χρόνο τόσο ενοχλητικό όσο το 2020. Η πρόκληση για την αυτοκινητοβιομηχανία είναι να επωφεληθεί από τις ευκαιρίες που παρουσιάζουν τα EV, όχι μόνο όσον αφορά την ταχέως αναπτυσσόμενη γκάμα, αλλά και διασφαλίζοντας ότι το προσωπικό πωλήσεων είναι αρκετά ενημερωμένο ώστε να παρουσιάσει τα οφέλη στους πελάτες του».