Ένας νέος δείκτης αξιολόγησης αποκαλύπτει που βρίσκονται οι καλύτεροι και οι χειρότεροι οδηγοί παγκοσμίως, βασισμένος σε στοιχεία που σχετίζονται με διάφορους παράγοντες, όπως για παράδειγμα η ποιότητα των δρόμων, το όριο ταχύτητας, αλλά και ο αριθμός θανάσιμων τροχαίων.
Σύμφωνα με την έρευνα του Compare The Market, την κορυφή του κόσμου, ανάμεσα στις 50 χώρες που αξιολογήθηκαν, βρέθηκε η Ταϊλάνδη, όμως αυτό δεν είναι κάτι για το οποίο μπορούν να καυχιούνται οι Ταϊλανδέζοι οδηγοί. Η ασιατική χώρα σημείωσε τη χαμηλότερη βαθμολογία, έχει δηλαδή τους χειρότερους οδηγούς. Πιο συγκεκριμένα, η βαθμολογία της ήταν 2,17/5, κυρίως εξαιτίας του αριθμού θανάτων από τροχαία, με 32 άνθρωποι να χάνουν τη ζωή τους ανά 100.000 κατοίκους.
Στη δεύτερη θέση «τερμάτισε» το Περού, με την υψηλότερη βαθμολογία δείκτη κυκλοφορίας (220,4) και τα τέταρτα χειρότερα επίπεδα ποιότητας οδικού δικτύου. Στη συνέχεια, ο Λίβανος, η Ινδία και η Μαλαισία βρέθηκαν επίσης μέσα στην πεντάδα των χωρών με τους χειρότερους οδηγούς, ενώ οι ΗΠΑ, η Τουρκία και ο Καναδάς πήραν επίσης τη θέση τους στην πρώτη δεκάδα.
Και αρκετές χώρες της Ν. Αμερικής βρίσκονται ανάμεσα σε αυτές με τους χειρότερους οδηγούς, όπως για παράδειγμα η Αργεντινή και η Βραζιλία, με το ανώτατο όριο ταχύτητας της πρώτης να αγγίζει τα 130 km/h. Στη χαμηλή βαθμολογία συμβάλλουν επίσης και οι μεγάλοι χρόνοι μετακίνησης, όπως και τα υψηλά επίπεδα εκπομπών CO2.
Όσον αφορά τα όρια ταχύτητας, η Τουρκία ισοβαθμεί με την Πολωνία και τη Βουλγαρία για την από κοινού δεύτερη υψηλότερη τιμή, στα 140 km/h, ενώ η μόνη χώρα που έχει υψηλότερο όριο είναι τα ΗΑΕ, στα 160 km/h.
Αν κοιτάξει κανείς τα δεδομένα αντίστροφα, οι καλύτεροι οδηγοί του κόσμου βρίσκονται στην Ιαπωνία, με βαθμολογία 4,57/5, με την Ολλανδία, τη Νορβηγία, την Εσθονία και τη Σουηδία να ολοκληρώνουν την πρώτη πεντάδα. Με τα ίδια δεδομένα, η Κύπρος βρέθηκε στην 13η θέση στον πίνακα με τους καλύτερους οδηγούς, με βαθμολογία 3,59, ενώ η Ελλάδα πήρε την 26η θέση, με βαθμολογία 3,07.
Αναλυτικά οι 50 χώρες με τους χειρότερους οδηγούς:
Θέση | Χώρα | Δείκτης κυκλοφορίας | Ποιότητα οδικού δικτύου | Όριο Ταχύτητας (km/h) | Θανάσιμα τροχαία (ανά 100.000 άτομα) | Όριο αλκοόλ (g/dl) | Βαθμολογία |
1 | Ταϊλάνδη | 174,4 | 4,4 | 120 | 32 | 0,05 | 2,17 |
2 | Περού | 220,4 | 3,2 | 100 | 14 | 0,05 | 2,28 |
3 | Λίβανος | 185,3 | 2,6 | 100 | 16 | 0,05 | 2,28 |
4 | Ινδία | 203,9 | 4,5 | 120 | 16 | 0,03 | 2,34 |
5 | Μαλαισία | 168,4 | 5,3 | 110 | 23 | 0,08 | 2,36 |
6 | Αργεντινή | 175 | 3,6 | 130 | 14 | 0,05 | 2,40 |
7 | ΗΠΑ | 152,2 | 5,5 | 137 | 13 | 0,08 | 2,50 |
8 | Τουρκία | 189,8 | 5 | 140 | 7 | 0,05 | 2,56 |
9 | Καναδάς | 140,1 | 5 | 120 | 5 | 0,08 | 2,61 |
10 | Βραζιλία | 173,3 | 3 | 120 | 16 | 0 | 2,65 |
11 | Βουλγαρία | 99,4 | 3,4 | 140 | 9 | 0,05 | 2,66 |
12 | Αυστραλία | 154,2 | 4,9 | 130 | 5 | 0,05 | 2,78 |
13 | Βοσνία και Εζεργοβίνη | 95,1 | 2,8 | 130 | 14 | 0,03 | 2,82 |
14 | Ιταλία | 130,1 | 4,4 | 130 | 5 | 0,05 | 2,90 |
15 | Ν. Ζηλανδία | 130,4 | 4,5 | 110 | 10 | 0,05 | 2,91 |
16 | Ισραήλ | 154,1 | 4,9 | 120 | 4 | 0,05 | 2,92 |
17 | Ην. Βασίλειο | 133,8 | 4,9 | 112 | 3 | 0,08 | 2,93 |
18 | Κίνα | 144,8 | 4,6 | 120 | 17 | 0,02 | 2,97 |
19 | Λετονία | 107,9 | 3,6 | 110 | 8 | 0,05 | 2,99 |
20 | Ιρλανδία | 149,5 | 4,4 | 120 | 3 | 0,05 | 3,00 |
21 | Πολωνία | 114,4 | 4,3 | 140 | 9 | 0,02 | 3,01 |
22 | Βέλγιο | 146,2 | 4,4 | 120 | 6 | 0,05 | 3,04 |
23 | Γεωργία | 120,6 | 3,8 | 110 | 12 | 0,03 | 3,04 |
24 | Σερβία | 111,7 | 3,5 | 130 | 8 | 0,03 | 3,05 |
25 | Ελλάδα | 133,1 | 4,6 | 130 | 8 | 0,05 | 3,07 |
26 | Τσεχία | 90,6 | 3,9 | 130 | 6 | 0,03 | 3,17 |
27 | Γαλλία | 128,8 | 5,4 | 130 | 5 | 0,05 | 3,18 |
28 | Χιλή | 128,2 | 5,2 | 120 | 15 | 0,03 | 3,21 |
29 | Κροατία | 96,1 | 5,6 | 130 | 8 | 0,05 | 3,27 |
30 | Ην. Αραβικά Εμιράτα | 168 | 6 | 160 | 9 | 0,01 | 3,32 |