Έρευνα: Τα SUV σκοτώνουν περισσότερο


ΜΠΟΡΕΙ ΜΕΣΑ ΣΕ ΕΝΑ SUV ΝΑ ΑΙΣΘΑΝΕΣΤΕ ΠΟΛΥ ΠΙΟ ΑΣΦΑΛΕΙΣ, ΟΜΩΣ ΤΟ ΙΔΙΟ ΔΕΝ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ ΑΛΛΩΝ "ΚΑΝΟΝΙΚΩΝ" ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗΣ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 13/10/2019

Τα στοιχεία είναι αδιάψευστα: τα SUV έχουν 28% περισσότερες πιθανότητες να σκοτώσουν τους επιβάτες ενός συμβατικού αυτοκινήτου σε περίπτωση σύγκρουσης. Και τα στοιχεία αυτά προέρχονται από τον ΙΙΗS των ΗΠΑ, μετά από έρευνα που έγινε σε αυτοκίνητα από το 1989 έως το 2016.

Υπάρχουν όμως και καλά νέα. Και αυτά έχουν να κάνουν με την σημαντική βελτίωση που παρουσιάζουν τα σύγχρονα SUV σε σχέση με εκείνα της πρώτης γενιάς. Τα αυτοκίνητα που δοκιμάστηκαν με έτη κατασκευής από το 1989 έως το 1992 είχαν ποσοστό θανάσιμων τραυματισμών που έφθανε στο 132%!

Τα σύγχρονα SUV έχουν βελτιωθεί σημαντικά, κάτι όμως που δεν συμβαίνει με τα pick-up (ιδίως τα μεγάλα αμερικάνικα), τα οποία έχουν 158% περισσότερες πιθανότητες να σκοτώσουν τον επιβάτη ενός άλλου αυτοκινήτου.

Σύμφωνα με την έρευνα δεν είναι μόνο το ύψος και η γενικότερη σχεδίαση ενός SUV, μέσω των οποίων παρακάμπτονται οι ζώνες ασφαλούς σύγκρουσης ενός "κανονικού" επιβατικού.. Σημαντικός παράγοντας είναι και το βάρος καθώς όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό υπάρχει μεγαλύτερη ορμή κατά την φάση μιας σύγκρουσης (ιδίως πλευρικής).

Η βελτίωση οφείλεται κυρίως στον ερχομό στην μόδα των νέας γενιάς crossovers τα οποία είναι χαμηλότερα και χωρίς την σκληροτράχηλη μεταλλική δομή των πρώτων SUV. Πάντως όπως επισημαίνει η έρευνα, με την παγκόσμια αγορά να κινείται στον ρυθμό των SUV είναι πλέον πολύ πιο πιθανό να συγκρουστείς με ένα τέτοιο όχημα παρά με κάποιας άλλης κατηγορίας.