Έρευνα: Υψηλότερες οι εκπομπές ρύπων σε θερμοκρασίες άνω των 30 βαθμών κελσίου


ΝΕΑ ΕΡΕΥΝΑ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΕΙ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ ΤΩΝ ΜΕΤΡΗΣΕΩΝ ΡΥΠΩΝ ΣΕ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ, ΔΙΑΠΙΣΤΩΝΟΝΤΑΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΑΥΞΗΣΗ ΣΕ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΕΣ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΤΩΝ 30 ΒΑΘΜΩΝ ΚΕΛΣΙΟΥ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΔΑΝΑΛΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 13/9/2019

Ένα νέο πλήγμα δέχθηκε η αξιοπιστία των εργοστασιακών μετρήσεων που σχετίζονται με τους εκλυόμενους ρύπους μετά από έρευνα, τα αποτελέσματα της οποίας οδηγούν στο ασφαλές συμπέρασμα ότι οι εκπομπές καυσαερίων στα πετρελαιοκίνητα οχήματα αυξάνονται σε συγκεκριμένες κλιματικές συνθήκες.

Αναλυτικότερα, η έρευνα του οργανισμού TRUE η οποία χρηματοδοτήθηκε από τις δημοτικές αρχές του Παρισιού, καταλήγει στο συμπέρασμα ότι οι ρύποι που εκλύονται σε θερμοκρασίες άνω των 30 βαθμών κελσίου είναι υψηλότερες κατά 18% σε σχέση με εκείνους που καταγράφονται σε εργαστηριακές συνθήκες. Μάλιστα αν μιλάμε για παλαιότερης τεχνολογίας κινητήρες diesel, τότε η αύξηση που παρατηρείται αγγίζει το 30%.

Η έρευνα, η οποία βασίστηκε σε δείγμα 180.000 οχημάτων, αποκαλύπτει ότι τα παλαιότερης τεχνολογίας πετρελαιοκίνητα οχήματα ευθύνονται για περίπου 38.000 θανάτους και πως οι επιπτώσεις για τους κατοίκους εκείνων των πόλεων όπου παρατηρούνται υψηλότερες θερμοκρασίες είναι σαφώς μεγαλύτερες.

Μάλιστα, η λύση δεν φαίνεται να έρχεται από τα μικρότερου μεγέθους δίτροχα ή τρίτροχα, τα οποία αποδεικνύονται εξίσου ρυπογόνα.