ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ, ΦΩΤΟ: VW
Η εμπορική πορεία του νέου VW Polo GTI έχει ήδη ξεκινήσει σε μερικές χώρες ή ξεκινά σιγά σιγά σε κάποιες άλλες, ωστόσο η εταιρεία που εδρεύει στο Wolfsburg της Γερμανίας δεν κρύβει την πρόθεσή της να προχωρήσει στην κατασκευή μιας ακόμα πιο ισχυρής εκδοχής του μικρού μοντέλου της.
Ιθύνοντες της φίρμας παραδέχτηκαν πως υπάρχει ακόμη χώρος ανάπτυξης για το μικρό hatchback της σε ό,τι αφορά τον τομέα των επιδόσεων, με δεδομένο ότι το πλαίσιό του έχει εξελιχθεί έτσι, ώστε να παρέχει «το κάτι παραπάνω».
Ο υπεύθυνος ανάπτυξης πλαισίων, Karsten Schebsdat, δήλωσε πως «το αυτοκίνητο είναι τόσο σταθερό ακόμα και σε στροφές υψηλής ταχύτητας. Έτσι, υπάρχει σαφέστατα πολύ υλικό προς εκμετάλλευση...»
Πάντως, οι Γερμανοί δεν ήταν και τόσο ξεκάθαροι σχετικά με το χρονοδιάγραμμα τους, αφού σε άλλες εξαγγελίες τους αναφέρουν πως το super mini τους θα αργήσει να αποκτήσει μία ακόμα πιο δυναμική έκδοση.
Έτσι, είτε θα δούμε μία έκδοση Performance, όπως συμβαίνει με το μεγαλύτερο Golf GTI, είτε θα κατασκευαστεί το πλέον δυναμικό των Polo, το R. Αν προχωρήσει η υλοποίηση της δεύτερης οδού, αυτό το Polo θα είναι τετρακίνητο, όπως ακριβώς το νέο GTI R5.
Προς το παρόν, το Polo GTI έχει ισχύ 200 PS, η οποία προέρχεται από έναν turbo κινητήρα 2,0 λίτρων, που συνδυάζεται είτε με ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων είτε με ένα, επίσης 6άρι, αυτόματο DSG διπλού συμπλέκτη. Με το δεύτερο κιβώτιο ταχυτήτων το Polo GTI χρειάζεται 6,7 sec για το 0-100 km/h, ενώ η τελική ταχύτητά του φτάνει τα 237 km/h.