Έτσι «έκλεισε» το deal με τη Volkswagen που θα κάνει τη Θάσο smart island!


Η ΕΛΛΑΔΑ ΜΠΑΙΝΕΙ ΣΤΟ ΚΑΔΡΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΡΡΟΦΗΣΗ ΜΕΡΟΥΣ ΤΟΥ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΤΩΝ 45 ΔΙΣ ΔΟΛΑΡΙΩΝ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙ Η VOLKSWAGEN ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ.

  • 12/2/2020

Μεγάλη αίσθηση προκάλεσε το δημοσίευμα της εφημερίδας «ΤΑ ΝΕΑ» σχετικά με την διάθεση της Volkswagen να προχωρήσει σε μια σημαντική επένδυση στη Θάσο, όπου μεταξύ άλλων θα περιλαμβάνει και πίστα για την εξέλιξη οχημάτων αυτόνομης οδήγησης.

Το δημοσίευμα είναι εκτενές και υπογράφεται από τον ανταποκριτή της εφημερίδας στο Βερολίνο, κ. Γιώργο Παππά ο οποίος αναφέρει πώς στόχος της Volkswagen είναι ένα πιλοτικό πρόγραμμα αυτόνομης οδήγησης με τη Θάσο να έχει βάλει σοβαρή υποψηφιότητα.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο σχετικό δημοσίευμα, οι δύο πλευρές βρίσκονται πλέον στο τελευταίο στάδιο διαπραγμάτευσης των συμβολαίων και οι υπογραφές αναμένεται να πέσουν στο τρίτο δεκαήμερο του Μαρτίου. Η αρχική ιδέα ήταν η δραστηριοποίηση της ΜΑΝ και κατ’ επέκταση της VW στην Ελλάδα και είχε συζητηθεί και με την προηγούμενη κυβέρνηση Tσίπρα.

H νέα κυβέρνηση υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη ενεργοποιήθηκε περαιτέρω και το θέμα ανέλαβε ο υφυπουργός Εξωτερικών αρμόδιος για την οικονομική διπλωματία, Κώστας Φραγκογιάννης.

Η πρώτη συνάντηση πραγματοποιήθηκε τον Σεπτέμβριο του 2019 στο Κάρσφελντ του Μονάχου, στα κεντρικά της ΜΑΝ, η οποία ανήκει στον όμιλο της VW. O κ. Φραγκογιάννης συναντήθηκε με τον δρα Κάρστεν Ιντρα, υπεύθυνο παραγωγής και προσωπάρχη της ΜΑΝ στο προεδρείο της εταιρείας, τον Αθανάσιο Στιμονιάρη, πρόεδρο των εργατικών επιτροπών και μέλος του Εποπτικού Συμβουλίου του ομίλου VW, και τον Αθανάσιο Κρίκη, εκπρόσωπο των εργαζομένων στο Συμβούλιο της MAN. Αντικείμενο των πρώτων συζητήσεων ήταν οι δυνατότητες που μπορούσε να διασφαλίζει ένα «πράσινο-έξυπνο» νησί, το οποίο οι ΜΑΝ – VW θα μπορούσαν να χρησιμοποιούν για δοκιμές αυτόματης οδήγησης για τα φορτηγά και λεωφορεία της εταιρείας σε πραγματικές συνθήκες.

Σύμφωνα με την κείμενη ευρωπαϊκή νομοθεσία είναι δυνατή η δοκιμή σε πραγματικές συνθήκες μόνο μέχρι το επίπεδο «4». Για το επίπεδο «5» –οδήγηση χωρίς φυσική παρουσία οδηγού στο όχημα– η ΜΑΝ αναγκάζεται να κάνει δοκιμές σε πίστες παλαιών αεροδρομίων στη Γερμανία, που δεν καλύπτουν τις απαιτήσεις οδήγησης σε πραγματικές συνθήκες. Δοκιμές στο επίπεδο «5» γίνονται μόνο σε ορισμένες Πολιτείες των ΗΠΑ, όπως η Καλιφόρνια. Η ελληνική πρόταση είναι να γίνει η Θάσος «smart island», η οποία συνδυάζει και το πλεονέκτημα των υποδομών του λιμανιού και του αεροδρομίου της Καβάλας.

Ακολούθησαν και άλλες επαφές τόσο στη Γερμανία όσο και στην Αθήνα, οι οποίες κατέληξαν σε συνάντηση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου VW, Χέρμπερτ Ντίες, επικεφαλής αντιπροσωπείας της VW στις 20 Δεκεμβρίου στο Μαξίμου. Συμμετείχαν επίσης o υπουργός Ανάπτυξης Αδωνις Γεωργιάδης και οι υφυπουργοί Εξωτερικών Κώστας Φραγκογιάννης και Ανάπτυξης Νίκος Παπαθανάσης. ΜΑΝ και VW ρίχνουν ιδιαίτερο βάρος στην έρευνα και τις τεχνολογίες του μέλλοντος με έναν προϋπολογισμό 45 δισ. ευρώ τα επόμενα χρόνια, μέρος των οποίων μπορούν να κατευθυνθούν στην Ελλάδα. Για το πιλοτικό πρόγραμμα αυτόνομης οδήγησης της Θάσου, η ελληνική πολιτεία θα προσφέρει τις υποδομές σε οδικά δίκτυα, τηλεπικοινωνίες και ενέργεια. Το αντάλλαγμα θα είναι μια μεγάλη επένδυση σε τεχνολογίες αιχμής, που θα δημιουργήσει πολλές θέσεις εργασίας και ταυτόχρονα θα προσδώσει προστιθέμενη αξία στο επενδυτικό προφίλ της περιοχής και της χώρας.