Έτσι θα δημιουργηθούν τα οχήματα μηδενικών ρύπων!


Το περιβαλλοντικό της πλάνο με ορίζοντα το 2050 ανακοίνωσε η Toyota, στο οποίο μεταξύ άλλων προβλέπεται και η μείωση έως 90% των ρύπων το 2050!

 

  • 7/6/2016

Η Toyota αποτέλεσε και αποτελεί από τις πρωτοπόρες εταιρείες αναφορικά με τις τεχνολογίες που συνεισφέρουν στη μείωση της ρύπανσης της ατμόσφαιρας, με προεξέχουσα φυσικά αυτή των υβριδικών συστημάτων μετάδοσης.

Στο πλαίσιο αυτό η Ιαπωνική εταιρεία ανακοινώσει τώρα (!) ένα πλάνο δράσεων και προκλήσεων για το 2050 στο οποίο μεταξύ άλλων προβλέπονται εκτός από την μείωση των αέριων ρύπων έως και 90% σε σχέση με σήμερα, αλλά και σημαντικές αλλαγές στον τρόπο παραγωγής, διαχείρισης αποβλήτων και φυσικών πόρων.

Αναλυτικά το πλάνο έχει ως εξής:

Η Περιβαλλοντική Πρόκληση 2050 της Toyota, αποτελείται από έξι ξεχωριστές «προκλήσεις» που καλύπτουν κάθε πτυχή της δραστηριότητάς της, την διερεύνηση νέων προϊόντων και τεχνολογιών της, και το ρόλο της, ως συντονιστή ατόμων και κοινωνιών για την γνώση και βελτίωση του φυσικού κόσμου γύρω τους.

Πρόκληση 1

Νέο όχημα με μηδενικές εκπομπές CO2

Η πρόκληση «Νέο Όχημα με Μηδενικό CO2» έχει ως στόχο τη μείωση των εκπομπών CO2 των οχημάτων κατά 90 τοις εκατό ως το 2050, σε σύγκριση με τα επίπεδα που είχαν το 2010.

Για επιτευχθεί αυτό, τα μοντέλα συμβατικού καυσίμου θα γίνουν πιο αποδοτικά ενεργειακά και θα προαχθεί η ανάπτυξη οχημάτων νέας γενιάς με χαμηλές ή μηδενικές εκπομπές άνθρακα, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών, επαναφορτιζόμενων υβριδικών, ηλεκτρικών και οχημάτων κυψελών καυσίμου.

Αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν καθαρότερα, εναλλακτικά καύσιμα φέρνουν αποτέλεσμα μόνο όταν διαδίδονται στο κοινό σε μεγάλο πλήθος, έτσι η Toyota εργάζεται στο να τα καταστήσει ευρέως διαθέσιμα και να ενθαρρύνει την ανάπτυξη της υποδομής - σταθμούς πλήρωσης και επαναφόρτισης για παράδειγμα - που απαιτείται για την υποστήριξη της χρήσης τους.

 

Πρόκληση 2

Μηδενικές Εκπομπές CO2 σε Όλη τη Διάρκεια Ζωής

Με την πρόκλησή «Μηδενικές Εκπομπές CO2 σε Όλη τη Διάρκεια Ζωής» η Toyota επιχειρεί να κάνει περισσότερα από ην εξάλειψη των  εκπομπών CΟ2 που παράγεται κατά την κατασκευή των οχημάτων, αλλά και από την χρήση κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

Στόχος η εξάλειψη των εκπομπών άνθρακα από την κατασκευή των υλικών και εξαρτημάτων που χρησιμοποιούνται, από τις δραστηριότητες διακίνησης και από τις μεθόδους απόρριψης και ανακύκλωσης όταν τα οχήματα φτάνουν στο τέλος της ζωής τους.

«Για να το επιτύχουμε αυτό – λέει η Toyota- θα εργαστούμε πάνω σε περιβαλλοντικά φιλικότερα σχέδια που χρησιμοποιούν πρώτες ύλες με χαμηλότερη περιεκτικότητα σε άνθρακα, και λιγότερα εξαρτήματα. Θα κάνουμε καλύτερη χρήση των βιοσυστατικών από ανανεώσιμες πηγές και θα καταστήσουμε ευκολότερη την αποσυναρμολόγηση και ανακύκλωση των οχημάτων μας».

Πρόκληση 3

Μηδενικές Εκπομπές CO2 Εργοστασίων

Τα αυτοκίνητα δεν δημιουργούν εκπομπές CO2 μόνο όταν οδηγούνται, αλλά και κατά την κατασκευή τους στα εργοστάσια.

Για να επικουρηθεί ο περιορισμός της κλιματικής αλλαγής, η Toyota έχει  δημιουργήσει μια στρατηγική προκειμένου να επιτύχει μηδενικές εκπομπές CO2 στα εργοστάσια παραγωγής της, εστιάζοντας στις τεχνολογίες που χρησιμοποιεί και μεταπηδώντας σε εναλλακτικές πηγές ενέργειας.

Θα επανεξετάσει η ιαπωνική εταιρεία τις παραγωγικές διεργασίες ώστε να τις κάνει βραχύτερες, με αποτέλεσμα την παραγωγή μικρότερης ποσότητας CO2. Θα κάνει τις εγκαταστάσεις της πιο ενεργειακά αποδοτικές και θα υιοθετήσει ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, όπως είναι ο ήλιος και ο άνεμος, και ενέργεια χαμηλή σε άνθρακα, όπως είναι το υδρογόνο.

Πρόκληση 4

Ελαχιστοποίηση και Βελτιστοποίηση της Χρήσης Νερού

Οι ανάγκες του κόσμου μας σε νερό αυξάνονται ραγδαία, έτσι είναι ζωτικής σημασίας η διαφύλαξη της ύπαρξής του περιορίζοντας την ποσότητα που χρησιμοποιείται κατά την κατασκευή των προϊόντων-αυτοκινήτων και ανακυκλώνοντας όσο περισσότερο μπορούμε.

Η Toyota έχει ξεκινήσει τη συλλογή του νερού της βροχής στα εργοστάσια παραγωγής της ώστε να περιοριστεί η ποσότητα που τα εργοστάσιά της αντλούν από το έδαφος ή το δημόσιο δίκτυο.

 Έχει επίσης αναπτύξει μεθόδους καθαρισμού ώστε το νερό που χρησιμοποιεί να μπορεί να χρησιμοποιηθεί ξανά, ή να επιστρέφει με ασφάλεια στο τοπικό δίκτυο παροχής.

Καθώς το υδάτινο περιβάλλον διαφέρει σημαντικά στις περιοχές του κόσμου που δραστηριοποιείται η Ιαπωνική εταιρεία, φροντίζει να παίρνει μέτρα κατάλληλα για τις εκάστοτε τοπικές ανάγκες.

 

Πρόκληση 5

Δημιουργία Κοινωνίας και Συστημάτων Βασισμένων στην Ανακύκλωση

Οι αυξανόμενοι πληθυσμοί, η οικονομική ανάπτυξη και η επιθυμία για πιο άνετους τρόπους ζωής, όλα ασκούν αυξανόμενη πίεση στους φυσικούς πόρους και δημιουργούν περισσότερα απορρίμματα

Η Toyota θέλει να βοηθήσει στην ανοικοδόμηση μιας ιδανικής κοινωνίας ανακύκλωσης πόρων, στοχεύοντας σε τέσσερις θεμελιώδεις τομείς:

  1. χρησιμοποιώντας περισσότερα φιλικά προς το περιβάλλον υλικά
  2. σχεδιάζοντας και χρησιμοποιώντας εξαρτήματα μακράς διαρκείας
  3. αναπτύσσοντας πιο αποδοτικές και ενδελεχείς τεχνολογίες ανακύκλωσης
  4. χρησιμοποιώντας περισσότερα από τα υλικά που ανακτώνται όταν ένα όχημα απορρίπτεται ώστε να κατασκευάσουμε νέα.

Όπως υποστηρίζει η ιαπωνική εταιρεία: «Διαθέτουμε περισσότερα από 40 έτη πείρας σε ιδέες και καινοτομίες στον τομέα αυτό και δεσμευόμαστε να επιτύχουμε ακόμα καλύτερα αποτελέσματα στο μέλλον».

Πρόκληση 6

Η Δημιουργία μιας Μελλοντικής Κοινωνίας σε Αρμονία με τη Φύση

Για να διατηρήσουμε και να βελτιώσουμε την συνύπαρξή μας με τη φύση, πρέπει να διαφυλάξουμε τα δάση μας και τα υπόλοιπα πλούσια οικοσυστήματα.

«Εκτελούμε έργα, μικρά και μεγάλα – λέει η Toyota- σε ολόκληρο τον κόσμο, σε όλα τα επίπεδα της επιχείρησής μας, για την υποστήριξη του στόχου μας για τον “εμπλουτισμό των ζωών και των κοινοτήτων,” διοργανώνοντας αναδασώσεις και φυτεύσεις δένδρων, πράσινα αστικά περιβάλλοντα και άλλες περιβαλλοντικές πρωτοβουλίες τόσο στα εργοστάσιά μας όσο και εκτός”.

Θα χρησιμοποιήσουμε τη γνώση που αποκομίσαμε ώστε να παίξουμε ενεργό ρόλο στην βελτίωση της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και την δημιουργία επίγνωσης, ώστε να βοηθήσουμε να δομηθεί μια κοινωνία όπου οι άνθρωποι ζουν σε αρμονία με τον φυσικό κόσμο».

Από την πλευρά της Toyota Ελλάς, έχει προγραμματίσει συγκεκριμένες δράσεις που θα αποσκοπούν άμεσα στον βασικό της στόχο και προοπτική και μάλιστα κατά τρόπο διττό.  Δηλαδή, την εμπλοκή των εργαζομένων της εταιρείας, καθώς καλούνται να συνδράμουν σε ειδικές προγραμματισμένες δραστηριότητες, αλλά και ως απλοί πολίτες, ως «πρεσβευτές» των αλλαγών, που απαιτούνται στη συμπεριφορά μας απέναντι στην κοινωνία, γενικότερα.

Οι δράσεις της Toyota Ελλάς

Όσον αφορά στις δραστηριότητες, η Toyota Ελλάς, ως Εθνικός Διανομέας προϊόντων και υπηρεσιών Toyota στην χώρα μας, συμμετέχει και φέτος για 12η συνεχή χρονιά στην πρωτοβουλία της TOYOTA MOTOR EUROPE, «Green Month Campaign» συμβάλλοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο στη εντονότερη ευαισθητοποίηση όλων απέναντι στα καίρια περιβαλλοντικά προβλήματα του πλανήτη, που επηρεάζουν άμεσα το μέλλον ολόκληρης της ανθρωπότητας.

Γι’ αυτό το λόγο, καθορίστηκε συνειδητά η Κυριακή, 5 Ιουνίου, (η οποία συμπίπτει με την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος), να ξεκινήσει ο «Μήνας του Περιβάλλοντος της Τoyota» σε παγκόσμιο επίπεδο.  Φυσικά, η ίδια γιορτή εξελίσσεται και για την Toyota Ελλάς, αλλά και για το σύνολο των εμπόρων του Εξουσιοδοτημένου Δικτύου, στη χώρα μας, με στόχο την ευαισθητοποίηση του κάθε πολίτη απέναντι στα μεγάλα περιβαλλοντικά προβλήματα μας, τα οποία έχουν άμεσες επιπτώσεις τόσο στο μέλλον το δικό μας όσο και των απογόνων μας, κυρίως στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας.