Euro 7 και Hyundai: Το τμήμα N είναι πολύ σκληρό... για να πεθάνει


Τα αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών ρύπων οδηγούν σε εξηλεκτρισμό ακόμα και τους αγωνιστικούς βραχίονες των αυτοκινητοβιομηχανιών, αλλά η Hyundai θα επιμείνει και θερμικά.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 16/12/2022

Το νέο πρότυπο εκπομπών ρύπων Euro 7, που αναμένεται να τεθεί σε ισχύ από την 1η Ιουλίου του 2025, θεσπίζει ακόμα αυστηρότερες προδιαγραφές για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες να πρέπει να αποχωριστούν τους κινητήρες ορισμένων μοντέλων επιδόσεων, καθώς δε θα μπορούν να «ικανοποιούν» τα νέα όρια εκπομπών ρύπων. Το κόστος που απαιτείται για την εξέλιξή τους είναι δυσανάλογο των εκτιμώμενων κερδών, ιδίως από τη στιγμή που από το 2035 θα επιτρέπεται μόνο η πώληση ηλεκτρικών αυτοκινήτων εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Έτσι, η επιλογή που υπάρχει είναι είτε ο πλήρης εξηλεκτρισμός είτε η ολοκλήρωση παραγωγής. Στην περίπτωση της Hyundai, ωστόσο, η επιβίωση του σπορ βραχίονα Ν, δείχνει εξασφαλισμένη, χωρίς να θεωρείται μονόδρομος η «προσφυγή» στον εξηλεκτρισμό. Και αυτό θα συμβεί παρόλο που ο υπάρχον 2λιτρος, 4κύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας θα σταματήσει να υπάρχει, καθώς δεν θα πληροί τις απαιτούμενες προδιαγραφές.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του auto motor und sport, το τμήμα Ν της Hyundai, αν και ασφαλώς θα κινηθεί προς το δρόμο του εξηλεκτρισμού, θα διατηρήσει και έναν αποκλειστικά θερμικό κινητήρα. Ποιος θα είναι αυτός; Ο υπάρχον 4κύλινδρος 2,5 L, ο οποίος κινεί ήδη τα Hyundai Sonata και Santa Cruz, αλλά και το KIA Stinger.

Αυτό υποστήριξε ο Albert Biermann, πρώην επικεφαλής του τμήματος Έρευνας και Ανάπτυξης και νυν τεχνικός σύμβουλος του brand, μιλώντας σε αυστραλιανά μέσα κατά τη διάρκεια του Hyundai N Festival. Αν και ασφαλώς δεν πρόκειται για κινητήρα «αυστηρών» αγωνιστικών προδιαγραφών του τμήματος Ν, η ισχύς των 304 PS και των 422 Nm ροπής εξασφαλίζει αρκετά τα δυναμικά χαρακτηριστικά της συγκεκριμένης γκάμας των μοντέλων.

Ο συγκεκριμένος κινητήρας είναι συμβατός με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων και μπορεί να μεταδώσει την κίνηση τόσο στους εμπρός όσο και σε όλους τους τροχούς. Ωστόσο, το θέμα είναι ότι δεν είναι βέβαιο πως μπορεί να διατεθεί σε όλες τις αγορές.

Το πιο πιθανό φαντάζει ότι το i30 N αλλά και το i20 N να κινηθούν προς την κατεύθυνση του εξηλεκτρισμού, σε αντίθεση με το Kona N που δείχνει ότι έχει περισσότερες πιθανότητες να επιβιώσει αποκλειστικά «θερμικό». Ωστόσο αυτά θα τα γνωρίζουμε με μεγαλύτερη ασφάλεια το επόμενο διάστημα.

Πηγή: auto motor und sport