Euro 7: Οι κατασκευαστές βλέπουν αύξηση στο μέσο κόστος παραγωγής ενός αυτοκινήτου κατά 2.000 ευρώ


Την ίδια στιγμή 8 ευρωπαϊκές χώρες ενώνουν τις δυνάμεις τους και αντιδρούν στην εφαρμογή του Euro 7. Δείτε ποιες είναι.  

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ, ACEA
  • 23/5/2023

Το 2025 πλησιάζει απειλητικά για τους Ευρωπαίους κατασκευαστές. Το πρότυπο Euro 7 είναι προ των πυλών με τις αντιδράσεις να μη σταματούν από μεριάς Ευρωπαϊκής Ένωσης. Τα κράτη μέλη βρίσκονται για ακόμα μία φορά ενάντια στους αυστηρούς περιορισμούς.

Μετά τη συμμαχία που είχε σχηματιστεί τον περασμένο Μάρτιο, με τη Γερμανία να πρωτοστατεί ενάντια στο Euro 7 και την κατάργηση των ΜΕΚ, καταφέρνοντας να ανοίξει ένα «παραθυράκι» στους κανονισμούς, εξαιρώντας τα eFuels από την απαγόρευση του 2035, οκτώ χώρες της ΕΕ ενώνουν τις δυνάμεις τους εκ νέου, εκφράζοντας νέες ανησυχίες.

Πιο συγκεκριμένα, οι εν λόγω χώρες υποστηρίζουν ότι η αυστηροποίηση των κανονισμών που περιλαμβάνει τον περιορισμό των εκπομπών οξειδίων του αζώτου και μονοξειδίου του άνθρακα, θα σταματήσει τις έρευνες και επενδύσεις πολλών αυτοκινητοβιομηχανιών, κάτι που θα έβλαπτε τον αρχικό στόχο της ΕΕ, που είναι η απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων με ΜΕΚ από το 2035.

Σε ένα κοινό έγγραφο, το οποίο εστάλη στα υπόλοιπα κράτη μέλη της ΕΕ, οι οκτώ χώρες, Γαλλία, Ιταλία Τσεχία, Βουλγαρία, Ουγγαρία, Πολωνία, Ρουμανία και Σλοβακία, δήλωσαν την ολοκληρωτική εναντίωσή τους στους νέους κανονισμούς: «Βρισκόμαστε ενάντια σε κάθε νέο κανονισμό που αφορά τις εκπομπές αερίων (συμπεριλαμβανομένων νέων προτύπων δοκιμών ή νέων ορίων εκπομπών) για αυτοκίνητα και vans.»

Οι κανονισμοί Euro 7 έρχονται πράγματι να περιορίσουν ακόμα περισσότερο τις εκπομπές αερίων περαιτέρω του διοξειδίου του άνθρακα, όπως για παράδειγμα το μονοξείδιο του άνθρακα και τα οξείδια του αζώτου. Εκτός αυτού, αυστηροποίηση θα δεχτούν και τα όρια εκπομπών αερίων που εκπέμπονται από τη χρήση των φρένων και των ελαστικών των οχημάτων.

Οι ανησυχίες των κρατών μελών που βρίσκονται πίσω από την παραπάνω συμμαχία, δεν είναι αβάσιμες. Σύμφωνα με στοιχεία του ACEA, οι περιορισμοί που θα φέρει το νέο πρότυπο κανονισμών Euro 7 θα οδηγήσουν σε άμεσες αυξήσεις στο κόστος παραγωγής, οι οποίες είναι 4 έως 10 φορές μεγαλύτερες απ' ό,τι υπολόγιζε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Σχετική έρευνα διεξήγε η Frontier Economics, εταιρεία οικονομικής συμβουλευτικής, παρουσιάζοντας την πραγματική αύξηση που θα επιφέρουν οι νέοι κανονισμοί, σε σχέση με τους υπολογισμούς της ΕΕ. Το κόστος κάθε αυτοκινήτου αναμένεται να αυξηθεί κατά 2.000 ευρώ, ενώ η αντίστοιχη αύξηση για κάθε λεωφορείο και φορτηγό ανέρχεται στα 12.000 ευρώ. Οι εκτιμήσεις της ΕΕ ήταν περιορισμένες στα 180-450 ευρώ ανά αυτοκίνητο και van, και 2.800 ευρώ ανά λεωφορείο και φορτηγό.