Χαρακτηριστικό παράδειγμα για το πόσο μετρούν τα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας στις αξιολογήσεις του «EuroNCAP» είναι η «ναυαρχίδα« της Citroen, το C5 Aircross, το οποίο στη βασική του έκδοση αξιολογήθηκε με 4 αστέρια, παρόλο που πέτυχε υψηλά ποσοστά προστασίας, όπως 84% στην προστασία των επιβατών, 86% σε αυτή των παιδιών και 56% για αυτή των πεζών
Στην τελευταία βαθμολογία. αυτό που έκοψε βαθμούς ήταν το παρμπρίζ το οποίο αποδείχτηκε ιδιαίτερα σκληρό. Ο λόγος ήταν η απουσία συστημάτων υποβοήθησης, ενώ με την παρουσία του πακέτου των συστημάτων προστασίας, που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει και σύστημα αυτόματης πέδησης με αναγνώριση και πεζών, η βαθμολογία είναι ξεκάθαρα η top των 5 αστεριών.
Το Range Rover Evoque διαθέτει σχεδόν πλήρη γκάμα συστημάτων υποβοήθησης και έτσι από τη στιγμή τα αποτελέσματα των δοκιμών πρόσκρουσης του «EuroNCAP» είναι ιδιαίτερα ψηλά -η συνολική κάλυψη είναι της τάξης του 94%. Συνεπώς, η βαθμολογία του ήταν αυτήν των 5 αστεριών.
Χαρακτηριστικό είναι πως τα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειάς του αξιολογήθηκαν με 73%, ενώ υψηλή (72%) ήταν και η βαθμολογία για την προστασία των πεζών. Εδώ, το μόνο το θέμα είναι οι γωνίες ακριβώς πάνω από τους προβολείς, ενώ στην περίπτωση οπίσθιας σύγκρουσης παρατηρήθηκε αυξημένος κίνδυνος τραυματισμού στον αυχένα όσων κάθονται πίσω.