Στο πλαίσιο της συνεχούς αξιολόγησης των νέων τεχνολογιών και των συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης, ο Ανεξάρτητος Οργανισμός EuroNCAP δοκίμασε και αξιολόγησε τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης σε αυτοκινητόδρομο που προσφέρονται σε τέσσερα νέα μοντέλα.
Συγκεκριμένα, αυτά ήταν τα νέα Nissan Qashqai και VW ID.5, η νέα Jaguar I-Pace και το Polestar 2. Το σύστημα Highway Assist της Jaguar I-Pace αξιολογήθηκε στο επίπεδο «Entry», το αναβαθμισμένο σύστημα του Polestar 2 ως «Good», ενώ τα VW ID.5 και Nissan Qashqai έχουν σημειώσει τις καλύτερες επιδόσεις με συστήματα που βαθμολογούνται ως «Very Good».
O EuroNCAP αξιολογεί τα συστήματα υποβοηθούμενης οδήγησης, εκτός του κανονικού μοντέλου του συνολικής αξιολόγησης, που περιλαμβάνει τα διάσημα crash tests. Οι δοκιμές αποτελούνται από μια σειρά κρίσιμων σεναρίων οδήγησης σε αυτοκινητόδρομο, που έχουν σχεδιαστεί για να δείξουν πόσο αποτελεσματικά είναι το σύστημα σε θέση να υποστηρίξει τον οδηγό στην αποφυγή πιθανής σύγκρουσης. Αξιολογεί επίσης πώς συνεργάζονται ο οδηγός και το σύστημα και πώς το σύστημα διασφαλίζει ότι ο οδηγός παραμένει αφοσιωμένος στην οδήγηση, αποφεύγοντας την υπερβολική εμπιστοσύνη στον ψηφιακό βοηθό. Τέλος, ελέγχεται η ικανότητα του οχήματος να μετριάσει τις συνέπειες μιας σύγκρουσης, που αναφέρεται ως εφεδρική ασφάλεια, σε περίπτωση που ένα ατύχημα είναι αναπόφευκτο.
Το νέο Qashqai, που έχει ήδη επιτύχει εξαιρετική αξιολόγηση στη συνολική βαθμολογία ασφάλειας του EuroNCAP, ξεχωρίζει σε αυτόν τον γύρο δοκιμών υποβοηθούμενης οδήγησης. Με σχεδόν απόλυτα όμοιες βαθμολογίες για το Driver Engagement και το Vehicle Assistance, το ProPILOT του αυτοκινήτου με σύστημα Navi Link επιδεικνύει εξαιρετική ισορροπία μεταξύ της βοήθειας του οδηγού και της πρόληψης της υπερβολικής εξάρτησης. Αλλά είναι στον τομέα του Safety Backup που το αυτοκίνητο πραγματικά υπερέχει, με το σχεδόν τέλειο 93%.
Το ID.5 της VW, το οποίο μοιράζεται την κοινή πλατφόρμα με το ID.3 και το ID.4, έχει επίσης πολύ καλή απόδοση. Και εδώ παρέχει υψηλό επίπεδο βοήθειας στον οδηγό, υποστηρίζοντας πολλές οδηγικές προκλήσεις στον αυτοκινητόδρομο, αλλά ποτέ δεν προωθεί την υπερβολική εμπιστοσύνη που μπορεί να οδηγήσει σε απόσπαση της προσοχής του οδηγού.
Το Polestar 2, που αξιολογήθηκε ήδη από πέρυσι, έχει αναβαθμιστεί για να παρέχει καλύτερη υποστήριξη στις στροφές όταν βρίσκεται σε λειτουργία υποβοηθούμενης οδήγησης. Η ενημέρωση στην έκδοση P1.8, που έγινε over-the-air στα τέλη του περασμένου έτους σε όλα τα οχήματα της αγοράς, βελτιώνει τη βαθμολογία του συστήματός του από «μέτρια» σε «καλή».
Τέλος, η Jaguar I- Pace είναι το παλαιότερο αυτοκίνητο αυτής της δοκιμής και το σύστημά της βαθμολογείται ως Entry level, υποδεικνύοντας πόσο γρήγορα βελτιώνεται αυτή η τεχνολογία στην αγορά. Δίνεται έμφαση στο Driver Engagement, ??διασφαλίζοντας ότι ο οδηγός δεν απενεργοποιείται από την οδήγηση και είναι έτοιμος να αναλάβει τον έλεγχο όταν χρειάζεται, με πιο περιορισμένα επίπεδα υποστήριξης οχήματος και ασφάλειας.