Ευρωπαϊκές πωλήσεις: Κυριαρχούν τα SUV, υποχωρούν τα μικρομεσαία


Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Jato Dynamics, τα crossover και SUV οχήματα συνεχίζουν να κυριαρχούν σε πωλήσεις στις χώρες της Ευρώπης. Το Volkswagen Golf παραμένει πρώτο σε πωλήσεις στη μικρομεσαία κατηγορία οχημάτων.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 14/10/2021

Η Jato Dynamics δημοσίευσε τα στοιχεία πωλήσεων αυτοκινήτων στη Γηραιά Ήπειρο για το πρώτο οκτάμηνο του 2021. Από την ανάλυση αυτών προκύπτει ότι τα μικρά crossover και τα compact SUV μοντέλα εξακολουθούν να παραμένουν πρώτα στην προτίμηση των αγοραστών.

Αυτά της μικρομεσαίας κατηγορίας έχουν πέσει στην τέταρτη θέση της σχετικής λίστας, από τη δεύτερη που ήταν πέρυσι, μεταξύ των διαφορετικών κατηγοριών αυτοκινήτων. Σύμφωνα με τα στοιχεία, αιτία της πτώσης αυτής δεν είναι μόνο η μειωμένη ζήτηση αλλά και η μειωμένη παραγωγή τους εξαιτίας της έλλειψης ημιαγωγών.

Σύμφωνα με τα δεδομένα, το Volkswagen Golf ήταν πρώτο σε πωλήσεις στη μικρομεσαία κατηγορία (158.545 μονάδες), αλλά αυτές ήταν μειωμένες κατά 8% σε σχέση με το πρώτο οκτάμηνο του 2020. Στη δεύτερη θέση ήταν η Skoda Octavia (106.278 μονάδες), επίσης με πτώση που έφτασε το 5%.

Τη μεγαλύτερη πτώση σημείωσε το Ford Focus (55.692 μονάδες) όπου οι πωλήσεις του ήταν μειωμένες κατά 49% σε σχέση με αυτές του πρώτου οκταμήνου πέρυσι. Αυτό οφείλεται τόσο στο γεγονός ότι η «Μπλε Οβάλ» είδε την παραγωγή της να μειώνεται κατά 60% στα εργοστάσιά της στην Ευρώπη εξαιτίας της έλλειψης τσιπ όσο και στην αύξηση των πωλήσεων των Puma και Kuga.

Αντιθέτως, τη μεγαλύτερη αύξηση σε πωλήσεις στις ευρωπαϊκές χώρες –και πάντα στη μικρομεσαία κατηγορία– σημείωσαν η Toyota Corolla (96.123 μονάδες), καθώς το ποσοστό της ήταν μεγαλύτερο κατά 17% από πέρυσι, και το KIA Niro (56.957 μονάδες) με ποσοστό 28% (σημ.: αν και crossover, η Jato Dynamics το εντάσσει στα μικρομεσαία). Τέλος, χαρακτηριστικό είναι ότι το αμιγώς ηλεκτροκίνητο Volkswagen ID.3 βρέθηκε στην όγδοη θέση της πρώτης δεκάδας με 43.953 πωλήσεις, αφήνοντας πίσω του το KIA Ceed και το νέο Citroen C4.

Σύμφωνα με την ανάλυση των ανθρώπων της Jato Dynamics, η μικρομεσαία κατηγορία αναμένεται να έχει ποσοστό 13% επί των συνολικών πωλήσεων στην Ευρώπη εφέτος, το οποίο θα είναι μικρότερο από το 14% πέρυσι. Η μείωση οφείλεται κυρίως στον μικρότερο όγκο παραγωγής, γενικότερα, λόγω της έλλειψης τσιπ. Οι αναλυτές θεωρούν ότι οι πωλήσεις των οχημάτων της μικρομεσαίας κατηγορίας θα αυξηθούν πάλι στο 14% το 2022 χάρη στα καινούργια μοντέλα που θα ενταχθούν στην αγορά, όπως το Opel Astra και το Peugeot 308. Όμως, προβλέπουν και πάλι συρρίκνωση της συγκεκριμένης κατηγορίας από το 2024 και έπειτα.

Περί κινητήρων

Από την ανάλυση των στοιχείων προκύπτει ότι τα οχήματα με βενζινοκινητήρα εξακολουθούν να αποτελούν την πλειονότητα μεταξύ των καινούργιων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στην Ευρώπη του πρώτο οκτάμηνο του έτους. Συγκεκριμένα, ήταν στην πρώτη θέση με ποσοστό 48%.

Στη δεύτερη θέση ήταν τα πετρελαιοκίνητα με ποσοστό 25%, στην τρίτη τα οχήματα με κανονικό σύστημα υβριδικής διάταξης κινητήρα (10%), στην τέταρτη τα Plug-in Hybrid (9%) και στην πέμπτη τα αμιγώς ηλεκτρικά (8%). 

Τέλος, σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις ανά χώρα για το πρώτο οκτάμηνο του 2021, στην πρώτη θέση της λίστας ήταν τη Γερμανία (241.797 μονάδες), στη δεύτερη η Βρετανία (114.232 μονάδες), στην τρίτη η Γαλλία (104.523 μονάδες), στην τέταρτη η Ισπανία (81.270 μονάδες) και στην πέμπτη η Πολωνία με 64.895 μονάδες.