Ευρωπαϊκή Ένωση «δύο ταχυτήτων» στις υποδομές φόρτισης: Στις τελευταίες θέσεις η Ελλάδα


Άνιση κατανομή των υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων δείχνει η τελευταία έρευνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (ACEA). Που βρίσκεται η Ελλάδα.

  • 29/6/2021

Το 70% των δημόσιων φορτιστών στην Ευρωπαϊκή Ένωση συγκεντρώνονται σε μόλις τρεις χώρες.

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (ACEA), αυτή τη στιγμή το 70% των δημόσιων φορτιστών ηλεκτροκίνητων οχημάτων συγκεντρώνεται σε μόλις τρεις χώρες.

Η Ολλανδία με 66.665 δημόσιους φορτιστές, η Γαλλία με 45.751 και η Γερμανία με 44.538 αριθμούν μαζί το 70% των δημόσιων φορτιστών που υπάρχουν σε όλη την Ε.Ε.

Σημειώνεται ενδεικτικά ότι το χάσμα ανάμεσα στη Γερμανία, την τρίτη κατά σειρά χώρα σε δημόσιες υποδομές φόρτισης με μερίδιο 19,9% επί του συνόλου των σημείων φόρτισης στην ΕΕ και της τέταρτης Ιταλίας που ακολουθεί με 5,8%, είναι ήδη τεράστιο.

Στις τελευταίες θέσεις η Ελλάδα

Σε  στάδιο είναι αυτή τη στιγμή το δίκτυο δημόσιων φορτιστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη χώρα μας όπως καταδεικνύει η έρευνα, καθώς η Ελλάδα διαθέτει ένα από τα μικρότερα δίκτυα σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Μόλις 275 είναι τα δημόσια σημεία φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα, όταν στην Ολλανδία υπάρχουν 66.665, με σχεδόν το 1/3 της έκτασης σε σχέση με τη χώρα μας. Με βάση αυτή την επίδοση, η χώρα μας τοποθετείται στην 5η θέση από το τέλος μεταξύ των χωρών της Ευρώπης, ξεπερνώντας μόνο τις πολύ μικρότερες σε έκταση Κύπρο και Μάλτα που βρίσκονται στις δύο τελευταίες θέσεις, αλλά και τη Λιθουανία και τη Βουλγαρία.

Ο ACEA αναφέρει χαρακτηριστικά ότι η Ρουμανία, η οποία είναι έως και έξι φορές μεγαλύτερη σε έκταση από την Ολλανδία, διαθέτει μόλις 493 σημεία φόρτισης - ή σε ποσοστό μόλις το 0,2% των φορτιστών στο σύνολο της ΕΕ.

«Η ανάπτυξη δύο ταχυτήτων στις υποδομές πηγαίνει παράλληλα με τις διαχωριστικές γραμμές μεταξύ των πλουσιότερων κρατών μελών της ΕΕ στη Δυτική Ευρώπη και χωρών με χαμηλότερο ΑΕΠ στην Ανατολική, Κεντρική και Νότια Ευρώπη. Χώρες με μεγάλη γεωγραφική κάλυψη αλλά χαμηλότερο ΑΕΠ, όπως η Πολωνία (0,8% των φορτιστών της ΕΕ) και η Ισπανία (3,3%), φαίνεται να έχουν μείνει πίσω», αναφέρει χαρακτηριστικά ο ACEA.

Ο ACEA σημειώνει ότι θα πρέπει η Ευρωπαϊκή Ένωση να θέσει σε όλα τα μέλη της το ζήτημα της αύξησης του δικτύου δημόσιων φορτιστών, αφού με την ιδιαίτερα ταχεία ανάπτυξη που αναμένεται να έχουν τα επόμενα χρόνια τα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα, η ζήτηση για δημόσια σημεία φόρτισης και η ανάγκη για φόρτιση των οχημάτων θα γίνεται όλο και πιο έντονη.

Σύμφωνα με την ίδια την Ευρωπαϊκή Ένωση μάλιστα, η Κομισιόν έχει υπολογίσει ότι το 2030 που έχει τεθεί ο στόχος για τη μείωση κατά 50% των εκπομπών CO2 των αυτοκινήτων, θα απαιτούνται 6 εκατομμύρια δημόσιοι σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών αυτοκινήτων, όταν αυτή τη στιγμή, συνολικά υπάρχουν λιγότεροι από 225.000.

Οι 5 χώρες με τους περισσότερους φορτιστές στην Ευρώπη

Ολλανδία: 66.665

Γαλλία: 45.751

Γερμανία: 44.528

Ιταλία: 13.073

Σουηδία: 10.370

Οι 5 χώρες με τους λιγότερους φορτιστές στην Ευρώπη

Κύπρος: 70

Μάλτα: 96

Λιθουανία: 174

Βουλγαρία: 194

Ελλάδα: 275