Ferrari Purosangue: Η "αλμυρή" τιμή και ο αριθμός των μονάδων που θα κατασκευαστούν


Οι παραγγελίες της Ferrari Purosangue... χτυπάνε κόκκινο αλλά η ιταλική φίρμα είναι αποφασισμένη να βάλει «φρένο» ώστε να να διατηρήσει ατόφιο το DNA της.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 14/9/2022

Η παρουσίαση της Purosangue, το βράδυ της Τρίτης (13/9), άνοιξε μια νέα σελίδα στην 75χρονη ιστορία της Ferrari, η οποία για πρώτη φορά κατασκεύασε 4θέσιο, 4πορτο αυτοκίνητο - και μάλιστα στην κατηγορία των SUV.

Πολλοί περίμεναν με ανυπομονησία τα αποκαλυπτήρια, σχεδόν από τον Σεπτέμβριο του 2018 όταν και είχε ανακοινωθεί η πρόθεση παραγωγής της. Δεν λείπουν όμως και εκείνοι που θεωρούν ότι είναι ένα όχημα που δεν «ταιριάζει» με το προφίλ και τα χαρακτηριστικά του brand και ότι αν ζούσε ο Enzo Ferrari, δεν υπήρχε περίπτωση να βγει σε παραγωγή.

Η Ferrari, βέβαια, φρόντισε όλο αυτό το διάστημα, με τα αλλεπάλληλα teasers, να διαμηνύσει σε όλους ότι το εντυπωσιακό SUV θα είναι μια «καθαρόαιμη» Ferrari, έχοντας στην «καρδιά» της τον θρυλικό ατμοσφαιρικό V12 κινητήρα που συναρπάζει. Ωστόσο, σε… πρακτικό επίπεδο, θα περιορίσει συνολικά σε 12.000 με 15.000 τα αντίγραφα που θα φτάσουν στην αγορά.

Το νούμερο αυτό προκύπτει βάσει των δηλώσεων του επικεφαλής του εμπορικού τμήματος και του τμήματος marketing της εταιρίας, Enrico Galliera, στο Automotive News Europe, αλλά και της δεδομένης απόφασης της Ferrari να περιορίσει την Purosangue στο 20% της συνολικής ετήσιας παραγωγής οχημάτων της. Με αυτό τον τρόπο θα «προστατεύσει» αφενός την ειδική έκδοση του μοντέλου και αφετέρου το μέχρι τώρα... καθαρόαιμα αγωνιστικό χαρακτήρα της εταιρίας.

Ο Galliera επεσήμανε ότι ο «κύκλος ζωής» ενός μοντέλου Ferrari διαρκεί 4 με 5 χρόνια. Με δεδομένο ότι ετησίως η ιταλική φίρμα κατασκευάζει σχεδόν 15.000 οχήματα, προκύπτει ότι η ετήσια παραγωγή του νέου SUV θα είναι κοντά στις 3.000. Άρα, στο βάθος της 4ετίας-5ετίας, συνολικά στους δρόμους θα βρεθούν από 12.000 μέχρι 15.000 «αντίγραφα».

Μοιάζουν πολλά, αν αναλογιστεί κανείς ότι η εκτιμώμενη αρχική τιμή πώλησης της Purosangue θα είναι 390.000 ευρώ. Κι όμως, δεν είναι. Ο Galliera τόνισε ότι δεν αποκλείεται σύντομα η Ferrari να σταματήσει να δέχεται παραγγελίες από υποψήφιους αγοραστές, καθώς ήδη η ζήτηση είναι τεράστια! «Κινδυνεύουμε να μην μπορέσουμε να ικανοποιήσουμε τη ζήτηση και ίσως χρειαστεί να κλείσουμε την εισαγωγή παραγγελιών πολύ σύντομα», ήταν η χαρακτηριστική ατάκα του.

Και πρόσθεσε: «Είμαστε αφοσιωμένοι στους πελάτες μας και, παρά τη ζήτηση, θα διατηρήσουμε τον έλεγχο του όγκου, κάτι που είναι συνεπές με το DNA μας και με την αποστολή του ιδρυτή μας, που είναι να παραμείνουμε εξαιρετικά αποκλειστικοί. Και ο μόνος τρόπος να παραμείνουμε αποκλειστικοί είναι να ελέγξουμε τη ζήτηση και την προσφορά».

Αρνήθηκε να γνωστοποιήσει τον ακριβή αριθμό παραγγελιών που υπάρχουν, αλλά «αποκάλυψε» ότι αρκετοί λάτρεις του brand άρχισαν τις προκρατήσεις από το 2018, όταν για πρώτη φορά ανακοινώθηκε η πρόθεση της Ferrari για την κατασκευή της. Το νούμερο εκτοξεύθηκε τον περασμένο Μάιο, όταν ανακοινώθηκε επίσημα ότι η Purosangue θα «φορά» τον ατμοσφαιρικό V12 κινητήρα της φίρμας.

Σύμφωνα με τον Galliera, η Ferrari θα δώσει προτεραιότητα στους ήδη κατόχους Ferrari για να προσθέσουν την Purosangue στο «στόλο» των αυτοκινήτων τους, παρά το γεγονός ότι υπάρχουν ήδη και αρκετές παραγγελίες από άτομα που ουδέποτε είχαν στην κατοχή τους μια Ferrari.

«Είναι λιγότερο τρομακτικό, μπορείς να οδηγείς (σ.σ. την Purosangue) με την οικογένεια, με τα παιδιά, με τους φίλους, οπότε ανοίγει μια μεγάλη ευκαιρία για Ferrari», ήταν η εξήγησή του για την προσέλκυση νέων αγοραστών. Όμως, ξεκαθάρισε κατηγορηματικά: «Κάθε κάτοχος Ferrari θέλει να έχει μία Purosangue και πρέπει να τον ανταμείψουμε, καθώς αυτοί είναι που έκαναν τη Ferrari αυτό που είναι σήμερα».

Πηγή: Automotive News Europe