FIAT 500L 2012: 5 αστέρια στο EuroNCAP


Το νέο πολυμορφικό της FIAT κέρδισε μια σημαντική διάκριση, που απονέμεται τώρα με ακόμα πιο αυστηρούς όρους σε ό,τι αφορά στους επιβάτες (ενήλικους και παιδιά), την προστασία των πεζών και τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας.

  • 30/11/2012

Το νέο πολυμορφικό της FIAT κέρδισε μια σημαντική διάκριση, που απονέμεται τώρα με ακόμα πιο αυστηρούς όρους σε ό,τι αφορά στους επιβάτες (ενήλικους και παιδιά), την προστασία των πεζών και τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας.
 
Η επιτυχία οφείλεται στη νέα αρχιτεκτονική «Small Wide» του αυτοκινήτου, η οποία δοκιμάστηκε σε χιλιάδες ώρες εξομοιώσεων στον υπολογιστή και μετά σε 200 δοκιμές σε εξαρτήματα και υποσυστήματα, περισσότερες από 100 εξομοιώσεις συγκρούσεων και περισσότερα από 100 «crash tests».
 
Προληπτική ασφάλεια: στάνταρ μπροστινά φώτα με λειτουργία φώτων ημέρας και προβολείς ομίχλης με «προσαρμοζόμενη λειτουργία φωτισμού στροφών».

Το αυτοκίνητο μπορεί να εφοδιαστεί με το καινοτόμο σύστημα «City Brake Control», που αποφεύγει ή μετριάζει τις συνέπειες των συγκρούσεων, φρενάροντας αυτόματα το αυτοκίνητο σε ταχύτητες κάτω από τα 30 km/h.

Ενεργητική ασφάλεια: στάνταρ είναι το ABS με Brake Assist και το εξελιγμένο ESC (σύστημα ελέγχου ευστάθειας), το οποίο είναι πλήρες, με λειτουργία αντισπιναρίσματος (ASR), hill holder, λειτουργία αντιολίσθησης MSR, λειτουργία ελεγχόμενης αντίδρασης τιμονιού (driving steering torque- DST) και λειτουργία ελέγχου ανατροπής (rollover mitigation ERM).
 
Παθητική ασφάλεια: στάνταρ μπροστινοί αερόσακοι και αερόσακοι κεφαλής -πλευρικοί αερόσακοι και αερόσακοι γονάτων διαθέσιμοι κατά παραγγελία- μαζί με ζώνες ασφαλείας τριών σημείων με διπλούς προεντατήρες και περιοριστές φορτίου.
 
Το FIAT 500L κέρδισε τη διάκριση των 5 αστεριών στο Euro NCAP, με συνολική βαθμολογία 83/100, η οποία επιτεύχθηκε χάρη στο 94 % που δόθηκε για την προστασία των ενήλικων επιβατών, στο 78 % για την προστασία των παιδιών, στο 65 % για την προστασία των πεζών και στο 71 % για τα συστήματα ασφαλείας που είναι στη διάθεση του οδηγού. Η διάκριση αυτή είναι ακόμα πιο σημαντική αν ληφθεί υπ' όψη ότι απονέμεται τώρα με ακόμα πιο αυστηρούς όρους σε ό,τι αφορά στους επιβάτες, ενήλικους και παιδιά, την προστασία των πεζών και τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας. Και φυσικά επιβεβαιώνει για μια ακόμα φορά τη σταθερή δέσμευση της ιταλικής εταιρείας στην προώθηση όλων των λύσεων που ενισχύουν την ασφάλεια όλων των χρηστών των δρόμων.

Το νέο 500L σχεδιάστηκε έτσι ώστε να καλύπτει όλες τις διεθνείς προδιαγραφές ασφαλείας και γι' αυτό εγγυάται τα υψηλότερα επίπεδα ασφαλείας που μπορούν να προσφερθούν σήμερα. Χιλιάδες ώρες εξομοιώσεων στον υπολογιστή διευκόλυναν τη δημιουργία της νέας αρχιτεκτονικής «Small Wide» -που πρωτοεμφανίζεται στο 500L- χωρίς τη δημιουργία πρωτοτύπων. Η ποιότητα αυτής της ηλεκτρονικής σχεδίασης επιβεβαιώθηκε μετά στην πράξη σε 200 δοκιμές σε εξαρτήματα και υποσυστήματα, περισσότερες από 100 εξομοιώσεις συγκρούσεων και περισσότερες από 100 δοκιμές πρόσκρουσης, οι οποίες πραγματοποιήθηκαν λαμβάνοντας υπ' όψη όλους τους πιθανούς τύπους συγκρούσεων: μπροστινές, πλαϊνές, πολλαπλές, με πεζούς, ανατροπές, με διάφορες ταχύτητες, ακόμα και με διάφορα είδη εμποδίων. Έτσι, τελικά το αυτοκίνητο έχει ένα εξαιρετικά ανθεκτικό αμάξωμα, το εμπρός μέρος του οποίου μάλιστα εγγυάται δομική ομοιομορφία, άρα και ομοιόμορφη αντίδραση σε περίπτωση πρόσκρουσης ανεξάρτητα από τον τύπο του εμποδίου. Κάτι που κάνει το αυτοκίνητο λιγότερο «επιθετικό» σε περίπτωση συγκρούσεων, αλλά και επιτρέπει στα συστήματα συγκράτησης να είναι πιο αποτελεσματικά, ανεξάρτητα από τον τύπο της σύγκρουσης.

Για την πλήρη προστασία των επιβατών του το 500L είναι εφοδιασμένο με στάνταρ μπροστινούς αερόσακους και αερόσακους κεφαλής -πλευρικοί αερόσακοι και αερόσακοι γονάτων είναι διαθέσιμοι κατά παραγγελία- μαζί με ζώνες ασφαλείας τριών σημείων με διπλούς προεντατήρες και περιοριστές φορτίου. Επίσης η «κολόνα» του συστήματος διεύθυνσης είναι έτσι σχεδιασμένη ώστε να υποχωρεί σε περίπτωση σύγκρουσης προστατεύοντας έτσι τον οδηγό. Τέλος, ως ένα μέτρο «προληπτικής ασφάλειας», το Fiat 500L έχει στάνταρ μπροστινά φώτα με λειτουργία φώτων ημέρας και προβολείς ομίχλης με «προσαρμοζόμενη λειτουργία φωτισμού στροφών».

Πλήρης είναι όμως και ο κατάλογος των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας που διαθέτει το αυτοκίνητο: στάνταρ είναι το ABS με Brake Assist κι ένα πληρέστατο ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας (ESC), το οποίο διαθέτει λειτουργία αντισπιναρίσματος (ASR) για να εξασφαλίζει ελκτική πρόσφυση σε κάθε δρόμο, hill holder για ευκολότερο ξεκίνημα στις ανηφόρες, λειτουργία αντιολίσθησης MSR για να μην επηρεάζονται οι τροχοί από απότομες αλλαγές ταχυτήτων σε ολισθηρούς δρόμους, λειτουργία ελεγχόμενης αντίδρασης τιμονιού (driving steering torque- DST) για καλύτερο έλεγχο του αυτοκινήτου και λειτουργία ελέγχου ανατροπής (rollover mitigation ERM). Και φυσικά υπάρχει και το καινοτόμο σύστημα «City Brake Control», που αποφεύγει ή μετριάζει τις συνέπειες των συγκρούσεων, φρενάροντας αυτόματα το αυτοκίνητο σε ταχύτητες κάτω από τα km/h. Το σύστημα έχει και λειτουργία «προφόρτισης», που προετοιμάζει τα φρένα για μια πιο γρήγορη απόκριση όταν τα χρησιμοποιήσει το ίδιο ή ο οδηγός.