Φλέβα υδρογόνου σε...Panda Hydrogen


Tο σύστημα που χρησιμοποιεί αποτελείται από τρεις ενεργειακές κυψέλες της Nuvera (μιας από τις κορυφαίες εταιρείες του τομέα), καθώς και μια στροβιλοαντλία για την παροχή αέρα στις κυψέλες, ένα σύστημα ύγρανσης και ψύξης για τη σωστή διαχείριση των αντιδραστηρίων και μια σειρά βοηθητικών εξαρτημάτων, που έχουν εξελιχθεί μέσα στο γκρουπ Fiat
  • 24/2/2006
Το Panda Hydrogen είναι ένα πρωτότυπο που κινείται από ενεργειακές κυψέλες υδρογόνου, σχεδιασμένο με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος, που αποτελεί βασική προτεραιότητα της Fiat κατά τη σχεδίαση των νέων μοντέλων της.
Το Panda Hydrogen είναι ένα πρωτότυπο με αξιόπιστο σύστημα παραγωγής και μετάδοσης ισχύος, ακόμα πιο σημαντικό όμως, είναι το γεγονός ότι οι επιδόσεις και οι χώροι του είναι αντίστοιχα του συμβατικού μοντέλου. Η εξέλιξή του αποτελεί κοινή προσπάθεια της Fiat Auto, του Fiat Research Centre and της Fiat Powertrain Research & Technology, με την υποστήριξη των υπουργείων Έρευνας και Περιβάλλοντος της Ιταλίας.
Σε αντίθεση με άλλα αυτοκίνητα με ενεργειακές κυψέλες το Panda Hydrogen έχει ένα πλήρες σύστημα παραγωγής ισχύος, χωρίς μπαταρίες για την αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας. Το σύστημα που χρησιμοποιεί έχει τη δυνατότητα απόδοσης του συνόλου της ισχύος που απαιτεί ο ηλεκτροκινητήρας για την εξασφάλιση καλών επιδόσεων και αποτελεσματικού ελέγχου του αυτοκινήτου. Αυτό το σύστημα αποτελείται από τρεις ενεργειακές κυψέλες της Nuvera (μιας από τις κορυφαίες εταιρείες του τομέα), καθώς και μια στροβιλοαντλία για την παροχή αέρα στις κυψέλες, ένα σύστημα ύγρανσης και ψύξης για τη σωστή διαχείριση των αντιδραστηρίων και μια σειρά βοηθητικών εξαρτημάτων, που έχουν εξελιχθεί μέσα στο γκρουπ Fiat.
Το σύστημα των ενεργειακών κυψελών είναι τοποθετημένο κάτω από το δάπεδο του αυτοκινήτου. Η «τροφοδοσία» του γίνεται με υδρογόνο που διοχετεύεται με πίεση 1,5 bar και οξυγόνο που περιέχεται στον αέρα, ενώ η εκπομπή ρύπων είναι μηδενική. Έχει εξαιρετική απόδοση, ακόμα και σε χαμηλές θερμοκρασίες και είναι πολύ απλό σε κατασκευή, κάτι που το κάνει κατάλληλο για χρήση σε αυτοκίνητα.
Ο τριφασικός ασύγχρονος ηλεκτροκινητήρας και το σύστημα μετάδοσης βρίσκονται στο χώρο του κινητήρα, μαζί με όλα τα βοηθητικά εξαρτήματα, ενώ το υδρογόνο περιέχεται (υπό πίεση 350 bar) σ’ ένα ρεζερβουάρ από σύνθετο υλικό, τοποθετημένο κάτω από το δάπεδο, στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Έτσι, ο χώρος επιβατών μένει ανεπηρέαστος, φιλοξενώντας άνετα 4 άτομα.
Η πλήρης ισχύς που παρέχει το σύστημα φτάνει τα 60 κιλοβάτ, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να φτάνει σε μέγιστη ταχύτητα πάνω από 130 χλμ. / ώρα και να επιταχύνει από 0 ως 50 χλμ. / ώρα σε 5’’. Το αυτοκίνητο μπορεί επίσης να κινηθεί άνετα σε ανηφόρες με κλίση μέχρι 23%. Η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ υδρογόνου επιτρέπει μια μέγιστη αυτονομία πάνω από 200 χιλιόμετρα σε αστικές διαδρομές, ενώ ο ανεφοδιασμός χρειάζεται λιγότερο από 5 λεπτά, χρόνος συγκρίσιμος με αυτόν που απαιτείται για τον ανεφοδιασμό ενός αυτοκινήτου που κινείται με μεθάνιο.
Το Panda Hydrogen αποτελεί το τελευταίο δημιούργημα μιας ερευνητικής δραστηριότητας που έχει ξεκινήσει εδώ και μερικά χρόνια, με στόχο να τοποθετήσει τη Fiat στην πρωτοπορία των εναλλακτικών συστημάτων παροχής ισχύος που επιβαρύνουν ελάχιστα το περιβάλλον. Τα πρώτα δείγματα αυτής της προσπάθειας ήταν τα Seicento Elettra H2 και Seicento Hydrogen το 2001.
Μέσα στο 2006 θα ξεκινήσει η φάση δοκιμών του Panda Hydrogen μ’ ένα μικρό αριθμό αυτοκινήτων, για να ακολουθήσουν δοκιμές σε ευρύτερη κλίμακα, με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των Ιταλικών αρχών. Ο τελικός στόχος είναι η τοποθέτηση τέτοιων αυτοκινήτων στην αγορά σε 15-20 χρόνια.

e-go.gr