Ford Focus: Μια ιστορία επιτυχίας


Το γνωρίζουμε ως ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα της μικρομεσαίας κατηγορίας και αυτό με την καλύτερη οδική συμπεριφορά έναντι των ανταγωνιστών του. Το γνωρίζουμε ως Focus. Όμως, πώς και γιατί ονομάστηκε έτσι;

  • 18/6/2020

Ο Jacques «Jac» Nasser, ο οποίος διατέλεσε Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Ford από το 1999 έως και το 2001, δεν ήταν ένα συνηθισμένο ανώτατο διοικητικό στέλεχος. Δεν ήθελε να κολακεύει καταστάσεις και να τις διατηρεί επειδή απλώς ήταν μια συνήθεια.

Από μικρή ηλικία εντάχθηκε στο προσωπικό της Ford ως οικονομικός αναλυτής και έφτασε ως την κορυφή της ιεραρχίας, αναλαμβάνοντας την κορυφαία θέση στην εταιρεία, δείχνοντας τις ικανότητές του στη διοίκηση και στον περιορισμό του κόστους, ανεξαρτήτως των συνεπειών για τους εργαζόμενους.

Άλλωστε, δεν του προσκολλήθηκαν τυχαία τα παρατσούκλια «Jac the Knife» και «Black Jack», προσδιορίζοντας την εταιρική φιλοσοφία του και την ικανότητα να λαμβάνει και να εφαρμόζει αποφάσεις που δεν ήταν πάντα αρεστές.

Η επιμονή του να κάνει τη Ford μια εταιρεία που θα κατασκευάζει τα καλύτερα οχήματα στην κατηγορία τους, με κορυφαία οδηγικά χαρακτηριστικά, ήταν το στοιχείο πίσω από κάθε επιλογή του. Αλλά ήταν και ένα στοιχείο του χαρακτήρα του. Εάν δεν έπαιρνε την απάντηση ή το αποτέλεσμα που προσδοκούσε, επανερχόταν διαρκώς μέχρι να το καταφέρει.

Ο λιβανικής καταγωγής και αυστραλιανής υπηκοότητας Nasser διέφερε σε νοοτροπία από τους Αμερικανούς και αυτό ήταν προφανές. Ωστόσο, ήταν γνήσιος Αμερικανός σε ό,τι αφορούσε στην αφοσίωσή του στη Ford. Και το έδειχνε διαρκώς, έστω και εάν κάποιες φορές οι πρακτικές του ξεχώριζαν από αυτές που είχαν συνηθίσει ως τότε στην εταιρεία.

To τέλος του Escort

Το Ford Escort και o Jac Nasser δεν θα μπορούσαν να συνυπάρξουν καθώς το γνωστό μοντέλο της εταιρείας δεν πληρούσε αυτά που ο ίδιος ζητούσε εκείνη την περίοδο. Το γνωστό μοντέλο, που είχε αποκτήσει φήμη μεταξύ των οικογενειαρχών και είχε γίνει θρύλος στα κακοτράχαλα μονοπάτια της δόξας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, έπρεπε να σταματήσει να υπάρχει επειδή δεν πληρούσε πλέον τις ανάγκες των αγοραστών αυτοκινήτου, στα μέσα προς τα τέλη της δεκαετίας του 1990.

Άλλωστε, τότε, πλησίαζε και το «ορόσημο» του έτους 2000, η αρχή μιας νέας χιλιετίας, και οι προσδοκίες όλων για κάτι σύγχρονο, φουτουριστικό, καλύτερο, πιο αισιόδοξο ήταν έντονες. Συνεπώς, το Escort έπρεπε να αντικατασταθεί.

Βεβαίως θα μπορούσε να αλλάξει εντελώς το αυτοκίνητο και να διατηρηθεί η ονομασία. Όμως αυτό δεν θα διέκοπτε τη σύνδεση με το παρελθόν και, συνειρμικά, θα παρέπεμπε σε αυτό, αναγκαστικά. Η πρόθεση του Nasser ήταν σαφής: εντελώς νέο μοντέλο, εντελώς νέα ονομασία. Κι εδώ αρχίζει η άλλη, η ενδιαφέρουσα ιστορία μας.

Fusion!

Το καινούργιο αυτοκίνητο πραγματικά ξεχώριζε σε σχήμα απ’ ό,τι είχε συνηθίσει ο κόσμος από ένα Ford. Οι «κατασκοπευτικές» φωτογραφίες του από τη διαδικασία των δοκιμών εξέλιξης αποκάλυπταν κάποια χαρακτηριστικά του και προκαλούσαν αδημονία για το πώς θα είναι πραγματικά. Ενώ η δημιουργία του προχωρούσε βάσει προγράμματος, μια άλλη διαδικασία έμελλε ν’ αποκτήσει δραματική εξέλιξη. Αυτή της ονομασίας που θα είχε το νέο όχημα.

Οι πολύωρες συζητήσεις περί αυτού στο τμήμα Μάρκετινγκ παρέμεναν μυστικές, ωστόσο κάποια στιγμή διέρρευσε η ονομασία. «Fusion» έγραψε ο αυτοκινητικός Τύπος ότι θα λέγεται το νέο Παγκόσμιο Αυτοκίνητο της Ford.

Αυτή η εξέλιξη προκάλεσε εκνευρισμό στους ανθρώπους της εταιρείας και δεν άρεσε στον Jac Nasser, ο οποίος αρνήθηκε να πει οτιδήποτε σχετικό από τότε μέχρι λίγες ώρες πριν την επίσημη παρουσίαση του νέου μοντέλου από τον ίδιο, στην Έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης το 1998.

Και το όνομα αυτού…

Εκείνες τις ημέρες πριν την επίσημη παρουσίαση του νέου μικρομεσαίου μοντέλου, οι άνθρωποι των τμημάτων Μάρκετινγκ και Δημοσίων Σχέσεων της Ford βίωναν μεγάλη πίεση. Ουσιαστικά, ούτε και οι ίδιοι ήξεραν πώς θα ονομάζεται αυτό.

Έπρεπε να προετοιμάσουν κείμενα, καμπάνιες, εκδηλώσεις χωρίς να γνωρίζουν μία από τις βασικότερες λεπτομέρειες του οχήματος. Και αυτό ήταν πολύ δύσκολο. Έπειτα από ό,τι είχε προηγηθεί, την ονομασία του τη γνώριζε μόνο ο Jac Nasser, ο οποίος έπρεπε να δώσει την τελική έγκρισή του.

Το Gulfstream G-IV, το ιδιωτικό αεροσκάφος που τον μετέφερε, προσγειώθηκε στο αεροδρόμιο της Γενεύης για να παραστεί στην έκθεση αυτοκινήτου. Ενώ όλοι ανέμεναν μια κουβέντα του, αυτός δεν είπε τίποτε σχετικά. Η Ford είχε προγραμματίσει δείπνο το προηγούμενο βράδυ της επίσημης παρουσίασης του καινούργιου μοντέλου και όλα τα μέλη του τμήματος Δημοσίων Σχέσεων της Ford Ευρώπης βρίσκονταν σε αγωνία. Τα επίσημα κείμενα είχαν ολοκληρωθεί χωρίς να συμπεριλαμβάνουν αυτή τη λέξη που όλοι ήθελαν να ακούσουν.

Μάλιστα, στο ξενοδοχείο που είχαν καταλύσει τα ανώτατα στελέχη της Ford είχε στηθεί μια εγκατάσταση με πέντε επαγγελματικούς εκτυπωτές ώστε κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή να προστεθεί η ονομασία στα κείμενα και να εκτυπωθούν για να δοθούν στους δημοσιογράφους. Ωστόσο, 5.000 αντίτυπα σε πέντε διαφορετικές γλώσσες δεν μια αποστολή που μπορούσε να γίνει εύκολα στο μικρό εναπομείναν χρονικό διάστημα.

Οι άνθρωποι της εταιρείας συγκεντρώθηκαν για το γεύμα, παρόντος του Jac Nasser. Πλέον, όλοι κρέμονταν από τα χείλη του κυριολεκτικά. Αυτός κέρδιζε χρόνο με το να ασχολείται με οτιδήποτε άλλο εκτός της ονομασίας του νέου μοντέλου. Ωστόσο, κάποια στιγμή έκρινε ότι έπρεπε να το πράξει, επιτέλους. Λίγο πριν αρχίσει να σερβίρεται το φαγητό κάλεσε κοντά του με διακριτικό τρόπο τον επικεφαλής του τμήματος Δημοσίων Σχέσεων. «Focus!» τού είπε σιγανά και αυτός έσπευσε να κάνει τη δουλειά του.

Μια νέα εποχή για την εταιρεία ξεκινούσε και στα χρόνια που ακολούθησαν από εκείνη την πρώτη παρουσίασή του, το Focus δικαίωσε την επιλογή των στελεχών της Ford να αλλάξουν την ιστορία και τα δεδομένα στη μικρομεσαία κατηγορία οχημάτων.

Το Ford Focus είναι αυτή τη στιγμή ένα από τα μοντέλα της ελληνικής αγοράς με την ευρύτερη γκάμα εκδόσεων εξοπλισμού, αμαξωμάτων και κινητήρων. Η βασική έκδοση ξεκινά από τα 20.272 ευρώ για το Focus 1.0 EcoBoost 125 PS, ενώ μέσω της πλατφόρμας της Ford μπορείτε να δημιουργήσετε το δικό σας Focus και να το αποκτήσετε εύκολα και γρήγορα με ευέλικτη χρηματοδότηση.

Ακόμα στο πνεύμα των ημερών για κάθε νέο αυτοκίνητο που παραδίδεται από τις εκθέσεις των Επισήμων Εμπόρων Ford, ακολουθείται μία διαδικασία με πολλαπλά στάδια που περιλαμβάνει τον καθαρισμό και απολύμανση του αυτοκινήτου πριν την παράδοσή του στις εγκαταστάσεις του Επίσημου Εμπόρου, αλλά και πριν την παράδοσή του στον πελάτη. Και στις δύο περιπτώσεις ακολουθούνται συγκεκριμένες διαδικασίες με ειδικό εξοπλισμό σε εξωτερικές και εσωτερικές επιφάνειες του αυτοκινήτου με απολυμαντικό υγρό καθαρισμού. Και όταν το αποκτήσετε, μπορείτε να ξενοιάσετε καθώς η Ford φροντίζει για την διατήρηση της άριστης κατάστασης του νέου σας αυτοκινήτου με εργοστασιακή εγγύηση 8 έτη.