Φρένο στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων τον Αύγουστο στην Ελλάδα - Κερδισμένα τα SUV


Μετά από πέντε μήνες ανόδου, σημειώθηκε μικρή πτώση στις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στη χώρα μας τον Αύγουστο. Πως κινήθηκε η αγορά. 

  • 10/9/2021

Όπως δείχνουν τα επίσημα στοιχεία του ΣΕΑΑ (Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων), τον Αύγουστο του 2021 σημειώθηκε μία μικρή μείωση στις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων μετά από πέντε μήνες ανόδου, που συνέβαλαν στη συνεχή ανάκαμψη της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου.

Ειδικότερα, τον περασμένο μήνα ταξινομήθηκαν 6.200 καινούρια επιβατικά, έναντι 6.853 τον Αύγουστο του 2020, με την ποσοστιαία πτώση να φτάνει το 9,5%. Η μείωση είναι ακόμα μεγαλύτερη αν τη συγκρίνουμε με τον Αύγουστο του 2019 (-35,4% - 9.549 μονάδες), κάτι που καταδεικνύει πως η επιστροφή στα προ πανδημίας επίπεδα θα καθυστερήσει αρκετά.

Βέβαια, σύμφωνα με τα συνολικά στοιχεία για το 2021, τα νούμερα είναι πολύ ενθαρρυντικά, αφού το διάστημα Ιανουάριος – Αύγουστος 2021, δηλαδή το πρώτο 8μηνο του έτους ταξινομήθηκαν 75.148 καινούρια αυτοκίνητα, μία αύξηση της τάξης του 42% από το αντίστοιχο διάστημα του 2020 (52.939 ταξινομήσεις).

Ένα ακόμα ενδιαφέρον στοιχείο που βγαίνει από τις πωλήσεις ανά κατηγορία, είναι πως τον Αύγουστο του 2021, η ζήτηση για τα μικρά Β-SUV αυξήθηκε, με το μερίδιό τους να αυξάνεται από το 18% τον Αύγουστο του 2020 στο 21,9%. Αντίθετα, τα supermini (Β κατηγορία) χάνουν συνεχώς έδαφος, αν και παραμένουν η πιο δημοφιλής κατηγορία, πέφτοντας από το 32,5% στο 21,9%.

Οι μεγάλοι ωφελημένοι δεν είναι άλλοι από τα SUV συνολικά σε όλες τις κατηγορίες, τα οποία έφτασαν το εντυπωσιακό 50%, στο σύνολο της αγοράς.

Αναφορικά με τις ταξινομήσεις ανά τύπο καυσίμου, η βενζίνη απώλεσε έδαφος συγκριτικά με τον αντίστοιχο μήνα του 2020, πέφτοντας από το 56,8% στο 46,5%. Η κατρακύλα συνεχίζεται για τα μοντέλα diesel που βλέπουν το μερίδιό τους να πέφτει από το 27,3% στο 16,4%.

Ωφελημένα από αυτή την εξέλιξη βγήκαν τα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα που αύξησαν το ποσοστό τους στο 6,3% από 2,2%, αλλά οι μεγάλοι κερδισμένοι ήταν τα υβριδικά που εκτοξεύτηκαν από το 11,4% στο 26,1%. 

Το τέλος του ανοδικού ρυθμού των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στη χώρα μας ακολουθεί τις εξελίξεις και την παρόμοια κατάσταση στην Ευρώπη, μετά το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί παγκόσμια στις μονάδες παραγωγής από την πανδημία και την συνεχιζόμενη κρίση με την παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών, με αποτέλεσμα οι κατασκευαστές να αναγκάζονται να μειώνουν συνεχώς την παραγωγή σε όλα τους τα εργοστάσια.